[ GALERIA ] Spifire Mk.24 Revell 1/32

inne techniki modelarskie - plastik, żywica, drewno itd.

Moderatorzy: kartonwork, Edmund_Nita, Tempest

Awatar użytkownika
Kedzier
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 12 2006, 15:11
x 85

[ GALERIA ] Spifire Mk.24 Revell 1/32

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kedzier »

Witam. Chciałbym zaprezentować Wam mój kolejny, po Tomcat'ach model. Jest nim Spitfire Mk.24 z Revella w skali 1:32. Model nie sparwiał wiekszych problemów. Malowany aero, teraz czeka na błyszczący lakier. Model ten jest jedenym z elementów dioramy którą przygotowywuje (Bitwa o Anglie w 1:32). Kolejnym modelem który będzie brał udział w owej bitwie bedzie Messerschmitt Bf 109 (też Revell'a). Ale nim na niego uzbieram to troche czasu minie :neutral: . Mój model jest w malowaniu RAF'u, 80 sqn, z roku '51.

Obrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
erkamo
Posty: 74
Rejestracja: pt sie 17 2007, 16:12
Lokalizacja: EU

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: erkamo »

Bitwa o Anglie to glownie 1940 rok (o ile sie nie myle). Najpozniej 1945.
Niebardzo kapuje, bo piszesz, ze ten Spit ma malowanko z 1951.

Dodatkowe pytanie dotyczy podwozia. Gdzie ono jest? Otwiera sie?. Czy masz zamiar tak zostawic tzn. otwarty silnik i klapy amunicyjne itd., a podwozie schowane?

Calosc ogolnie o.k. choc przy tej skali oczekuje sie ciut wiecej.
Pozdrawiam

erkamo
Edmund_Nita
Posty: 2057
Rejestracja: pt sie 29 2003, 11:06
Lokalizacja: Koszalin
x 8

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Edmund_Nita »

No i w tej skali, to powinno być od groma i ciut-ciut napisów eksploatacyjnych... Chyba, że model jeszcze nieskończony... :lol:

P.S.: Poza tym chyba 24-ki weszły do służby w 1946 roku. Skąd więc pomysł na Bitwę o Anglię?
Awatar użytkownika
Kedzier
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 12 2006, 15:11
x 85

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kedzier »

Silnik będzie otwierany, klapy amunicyjne sa przyklejone na stałe, a podwozie schowane, ponieważ model ten przedstawia model w locie. Malowanie z tego roku ponieważ w zestawie nie było kalek z tego okresu. Ale mysl przewodnia mojej dioramy to pogoń Spita za Messerchmitt'em. Bitwa o Anglie uznałem za dobre tło historyczne, ponieważ mam pewnośc że obydwa samoloty walczyły tam ze sobą. Ale jeżeli walczyły one ze sobą jeszcze gdzieś to zmienie tło historyczne z Bitwy o Anglie na jakąś inną.
Awatar użytkownika
Gienek
Posty: 397
Rejestracja: sob mar 20 2004, 14:09
Lokalizacja: Gdańsk

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Gienek »

Mati pisze:Ale mysl przewodnia mojej dioramy to pogoń Spita za Messerchmitt'em. Bitwa o Anglie uznałem za dobre tło historyczne, ponieważ mam pewnośc że obydwa samoloty walczyły tam ze sobą.
Nasuwa mi się w związku z tym pomysł na inną dioramę:
"Czołgi Tygrys zachodzą od tyłu wojska napoleońskie ..."
Tyle, że ja pewności takiej nie mam :D
Obrazek
Awatar użytkownika
Toff
Posty: 311
Rejestracja: wt lip 12 2005, 15:32
Lokalizacja: Gdańsk

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Toff »

One walczyły ze sobą przez całą wojnę, ale niekoniecznie z otwartą kabiną i klapami amunicyjnymi.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Łosiu
Posty: 572
Rejestracja: ndz lut 15 2004, 16:11
Lokalizacja: Strzebielino

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Łosiu »

Toff, niech będą otwarte - ten Spit jest z późniejszego okresu niż Meśki - daj im jakieś fory... :)
Awatar użytkownika
macias13_84
Posty: 106
Rejestracja: pt sty 06 2006, 18:45
Lokalizacja: Śmiechowice koło Opola/Opole

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: macias13_84 »

W Bitwie o Anglię która toczyła się pomiędzy 10 lipca a 31 października (drugiej daty nie jestem do końca pewien bo piszę to wszystko z głowy)
brały udział 4 podstawowe samoloty myśliwskie trzech stron konfliktu (nie należy pomijać krótkiego epizodu włoskiego na Fiatach CR.32 swoją droga to W. Urbanowicz miał jednego na kocie o ile mnie pamięć nie myli)

Wracając do samej bitwy
Bf-109E-1 do E-7 największa liczbowo to wersje E-3 i E-4 po stronie niemieckiej

Hawker Hurricane Mk.IA, IIA i IIB oraz Supermarine Spitfire Mk IA(najwięcej w tej wersji oraz IB, IIA i IIB

oraz po stronie włoskiej Fiat CR.32 i nieliczne Macchi MC.200

Odnośnie nomenklatury angielskiej to przez cały okres wojny do określania typów (tzw. Mk- Mark) używano cyfr rzymskich, literami po cyfrach określano wariant uzbrojenia. Poza tym istniały jeszcze trzy rodzaje odnośnie przeznaczenia samego płatowca a mianowicie

F- wersja podstawowa myśliwska najliczniejsza i najbardziej uniwersalna o rozpiętości płata 11,23m

LF - wersja przeznaczona na niski pułap o zredukowanej rozpiętości do bodajże 9,48m ale pewności nie mam

HF - wersja wysokościowa o zwiększonej rozpiętości wariant występujący najrzadziej przeważnie z indeksem PR. (zwiad fotograficzny)

Następnie dopiero po wojnie w 1946 albo w 1940 Ministerstwo lotnictwa zdecydowało się na zastąpienie oznaczeń wariantów z cyfr rzymskich na arabskie

Następnie należało by się zająć samym malowaniem Twego spitfire'a, a mianowicie schemat prezentowany przez ciebie zarówno znaków przynależności państwowej jak i samego kamuflażu nie ma nic wspólnego z okresem Bitwy o W. Brytanię. Ten schemat kolorystyczny zwany typem ofensywnym (dającym lepsze "maskowanie na tle kanału La Manche oraz w powietrzu) a składający się z barw OG- Ocean Gray, DG- Dark Green, na powierzchniach górnych oraz MSG- Medium Sea Gray został wprowadzony rozkazem z dnia 15 sierpnia ale roku 1941. gdy konieczne stało się lepsze maskowanie samolotów wykonujących misje nad kanałem i Północną Francją. Do tego dnia stosowano schemat malowania DG- Dark Green + DE- Dark Eartch na powierzchniach górnych oraz kombinację kilku schematów na powierzchniach dolnych
1. S- Sky

Schematy Night- Day i Night-Day Aluminium

2. S- Sky + B- Black (50%-50%), (60%-40%) tzn. iż samolot na spodzie kadłuba i płata oraz stateczników był pomalowany w połowie czarną i błękitną(niebo) farbą lub tylko jedno skrzydło było czarne reszta Sky

3. w wariancie tym powierzchnie dolne były malowane jak dla wersji 2 z tą różnicą iż kolor Sky zastąpiono farbą W- White

4. schemat N-D-A Night-Day-Aluminium polegał na pomalowaniu tylko powierzchni skrzydeł w schemacie Night-Day, a pozostałej tj. spodu silnika , ogona i stateczników farbą A- Aluminium

Były to tzw. schematy defensywne malowania maskującego RAF mające na celu ukrycie samolotów na tle ziemi oraz szybkie rozpoznanie maszyn własnych przez artylerię p-lot gdy już znają się w powietrzu.

Z kolei co do oznaczeń przynależności państwowej
Zastosowane prze ciecie znaki są to znaki typu A używane po zakończeniu wojny na wszystkich powierzchniach.
w czasie wojny dwukrotnie nastąpiła zmiana malowania znaków na kadłubach i płatach samolotów RAF (pomijam krótki epizod malowania FinFlasha na sterze kierunku "po francusku" a nie na stateczniku pionowym na maszynach przydzielonych do Brytyjskiego Korpusu Ekspedycyjnego)

A więc zaczynamy
Jakoś w połowie 1939 r na wszystkich powierzchniach na samolotach myśliwskich stosowano znaki typu B (takie jak obecnie) a następnie zmieniono ten schemat pozostawiając je tylko na powierzchniach górnych płata, na powierzchniach dolnych stosowano znaki typu A takie jak na Twoim modelu, natomiast na powierzchniach bocznych typ A1 takie jak A tylko z żółtą obwódką tej samej co pozostałe kręgi szerokości na stateczniku malowano wspomnianego FinFlasha takiego jak i u Ciebie.
następnie po 15 sierpnia wydano rozporządzenie o zmianie kamuflażu obięło ono również znaki rozpoznawcze a mianowicie znaki tylu A i A1 zostały zastąpione znakami typu C i C1 o zmniejszonych szerokościach kolorów żółtego i białego w typach A i A1 oraz FinFlashu podyktowane to było tym iż pola te w szerokiej formie w rozetach znacznie ułatwiały celowanie pilotom Luftwaffe.

Model ogólnie jest w porządku gdyby nie kilka drobnych szczegółów takich jak te dziwne ślady okopceń.
Poza tym na płatach masz namalowane pasy szybkiego rozpoznania stosowane w czasie wojny w Korei (więc ja bym tego Mietka patrz Messersmitt Bf-109 zastąpił raczej jakimś Jak-iem 9P albo Iłem dziesiątym)

I na sam koniec Twój Spit jest wersją z silnikiem Griffon w czasie Bitwy o Anglię latały wersje tylko oparte o Merliny, Griffoony były dopiero na deskach kreślarskich ;)

i to chyba było by na tyle mego przydługawego wywodu

Pozdrawiam

Kilka fotek coby była jasność
Schemat defensywny
Obrazek
Obrazek

Schemat ofensywny wersja podstawowa
Obrazek

oraz niski pułap w ofensywnym kamuflażu
Obrazek
Obrazek

I jeszcze wersja z Griffonem chyba Mk.XIV
Obrazek
Idealnie widoczny schemat barwny
tak jak tutaj na tej dziewiątce z Merlinem
Obrazek

Po przejrzeniu literatury wychodzi mi na to iż ten Spit nie służył w Korei tylko stacjonował w Hong Kongu a żeby uniknąc niepotrzebnych pomyłek związanych z wojną toczącą się "za miedzą" to i stąd te Koreańskie Invasion Stripes

Tutaj na Hawker'ze Sea Fury Australijskiej Marynarki Wojennej
Obrazek
Czym sie różni rosyjski żołnierz od Amorka???...
Zupełnie niczym... Jest tak samo goły,bosy ale uzbrojony po zęby...
a strzelając do Ciebie mówi, że to z miłości
tad
Posty: 868
Rejestracja: śr lut 16 2005, 0:45
Lokalizacja: Kraków

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: tad »

macias13_84 pisze:(nie należy pomijać krótkiego epizodu włoskiego na Fiatach CR.32
Skoro chcesz być taki dokładny, to chodzi o Fiata CR.42 - spora różnica. CR.32 już w tym okresie nie był używany bojowo przez Włochy - a na pewno nie było ich w owym "Corpo Aero Italiano" w Belgii.
TAD
Awatar użytkownika
macias13_84
Posty: 106
Rejestracja: pt sty 06 2006, 18:45
Lokalizacja: Śmiechowice koło Opola/Opole

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: macias13_84 »

Jak się pisze z głowy to i tak się zdarza masz rację to były CR.42 a i jeszcze jedno tam nie było też MC.200 tylko również Fiaty G.50
Jak człowiek sobie sprawdzi w książce to i się mądry potem robi :)
Czym sie różni rosyjski żołnierz od Amorka???...
Zupełnie niczym... Jest tak samo goły,bosy ale uzbrojony po zęby...
a strzelając do Ciebie mówi, że to z miłości
ODPOWIEDZ