Witam
Wakacje wakacjami - urlop i po urlopie czas coś posklejać.
Pod nożyczki poszedł projekt wagonu 408s
Troszke danych technicznych : ( zaczerpniętych ze strony CEMET S.A. )
Wagon zbiornikowy 4-osiowy przeznaczony jest do przewozu materiałów sproszkowanych o ciężarze usypowym 1,0 - 1,5 t/m3.
Podwozie konstrukcji spawanej, wózki dwuosiowe typu 1XTa, zestawy kołowe o średnicy okręgu tocznego 920 mm, łożyska toczne, resory 8-piórowe. Hamulec systemu Oerlikon O-GP.
Wagon posiada 4 stalowe zbiorniki konstrukcji spawanej o pojemności 12,5 m3 każdy. W górnej części zbiorników znajdują się otwory zasypowe o średnicy 400 mm zamykane klapami. W dolnej części zbiorników znajduje się korpus rozładowczy w postaci sita i tkaniny oraz syfon, od którego odchodzą przewody materiałowe, przez które dokonywany jest rozładunek. Rozładunek wagonu może być przeprowadzony w zależności od potrzeb, wszystkich zbiorników jednocześnie lub dowolnie wybranego.
Długość ze zderzakami 14 040 mm
Największa szerokość wagonu 3 100 mm
Największa wysokość wagonu 4 224 mm
Rozstaw czopów skrętu 8 500 mm
Ciężar własny wagonu 24 500 kg
Max ładowność wagonu 55 500 kg
Typ wózka 1XTa
Rozstaw osi wózka 2 000 mm
Ilość zbiorników 4
Pojemność zbiorników wagonu 4 x 12.5 m3 50 m3
Rozstaw otworów zasypowych zbiorników 3 200 mm
Największa dopuszczalna prędkość 100 km/h
Ciężar usypowy przewożonych ładunków 1.0-1,5 t/m3
Załadunek wagonu grawitacyjny
Rozładunek wagonu pneumatyczny
Ciśnienie robocze 0,25MPa
Model kleił się szybko - oto efekt 2 tygodni klejenia
Brakuje jeszcze kalkomanio
Skala 1:25
Wydawca - ANGRAF
Projekt - Adrian Wandke
Projekt wagonu powstał na podstawie dokumentacji technicznej udostępnionej przez producenta.
Jest to wagon do przewozu cementu
Model jest prosty w budowie więc nie powinien sprawić problemu osobom mniej doświadczonym. Dużo cierpliwość trzeba poświecić na zbiorniki.
Tak wygląda oryginalny wagon
A oto kilka zdjęć z budowy tego wagonu
A tak już wygląda gotowy model przed nałożeniem kalkomanii i pomalowaniem lakierem
Aktualnie czekam na kalkomanie - wtedy dokończę model i pokaże zdjęcia w pełni ukończonego modelu.
Co do terminu wydania - nie wiem - ale jak się dowiem to na pewno napisze na forum wraz z zapowiedzią.
Aktualnie całą uwagę poświęcam dokończeniu modelu parowozu Pm2
*[Relacja/Kolej] Wagon 408s 1:25 ANGRAF
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
- Maverick33
- Posty: 420
- Rejestracja: śr cze 22 2005, 14:28
- Lokalizacja: Opole
- x 4
*[Relacja/Kolej] Wagon 408s 1:25 ANGRAF
Na warsztacie
Sm48 1:25 - 100-%
Parowóz Ty51 - 60%
Jelcz P662D.43 1:25 - 100%
Sm48 1:25 - 100-%
Parowóz Ty51 - 60%
Jelcz P662D.43 1:25 - 100%
Re: [relacja] Wagon 408s 1:25 ANGRAF - szybka relacja
Brawo, śliczny model i po mistrzowsku wykonany .Maverick33 pisze: Model kleił się szybko - oto efekt 2 tygodni klejenia
Zauważ proszę, że to są dwa tygodnie, ale Twojego klejenia.
Inni tyle robią w dwa, może trzy miesiące .
Pozdrawiam
Historia uczy nas, że ludzkość niczego sie od niej nie nauczyła.
- Maverick33
- Posty: 420
- Rejestracja: śr cze 22 2005, 14:28
- Lokalizacja: Opole
- x 4
na razie bedzie musiał starczyć Sp45
Wagon budowałem z projektu udostępnionego przez wydawnictwo Angraf w ramach testu.
Model został sklejony w 2008 roku i czekał sobie na kalkomanie
Dziś udało nałożyć się większość kalkomanii na wagon
Brakuje jeszcze dwóch napisów - niedługo dokleję.
Teraz po wyschnięciu przeciągnę lakierem bezbarwnym aby zlikwidować błyszczenie kalkomanii.
Po skończeniu zrobię galerie w lepszym świetle.
Życzę miłego oglądania.
Wagon budowałem z projektu udostępnionego przez wydawnictwo Angraf w ramach testu.
Model został sklejony w 2008 roku i czekał sobie na kalkomanie
Dziś udało nałożyć się większość kalkomanii na wagon
Brakuje jeszcze dwóch napisów - niedługo dokleję.
Teraz po wyschnięciu przeciągnę lakierem bezbarwnym aby zlikwidować błyszczenie kalkomanii.
Po skończeniu zrobię galerie w lepszym świetle.
Życzę miłego oglądania.
Na warsztacie
Sm48 1:25 - 100-%
Parowóz Ty51 - 60%
Jelcz P662D.43 1:25 - 100%
Sm48 1:25 - 100-%
Parowóz Ty51 - 60%
Jelcz P662D.43 1:25 - 100%