Na temat techniki wykonania modeli nie ma się co rozpisywać, bo jest ona, jak dla mnie, tradycyjna - czyli podkład Humbrol 84, potem matowe Pactry, wash - czarny Humbrol pomieszany z brązowym, artystycznym olejem, rozjaśnienia krawędzi - suchy pędzel szarym i metalicznym Humbrolem, zabrudzenia - suche pastele, obicia - gąbka komputerowa i mieszanina brązu i czerni Humbrola. Wszystko (prócz "gąbkowych" obić naturalnie...) - pędzel.
Co do samego modelu - model, jak model. Tak się złożyło, że najpierw go posiadałem na stole, a później czytałem jego recenzję w poczytnym piśmie modelarskim. Serdecznie mnie ta lektura ubawiła. Miał to być model na najwyższym światowym poziomie, z idealnie odlanymi ramkami, z idealnie pasującymi elementami itd. itp. A cóż było w pudełku? Dragon i tyle... Może wymieńmy podstawowe cechy, które pozwalają pisać o nim - "model z najwyższej półki". Elementy, z których zbudowany jest kadłub pasowały "prawie" idealnie. Musiałem jedynie użyć nieco nadmiarowej ilości kleju, a po jego wypłynięciu, zaschnięciu i usunięciu opiłować nieco bryłę kadłuba. Następna rzecz - błotniki. Jak na model najwyższej, światowej klasy, trochę za grube - około 1 milimetra. To, że takie grube, można przeboleć, bo zawsze można to sobie tłumaczyć tym, że producent troszkę sprawę uprościł i tak właśnie "zasymulował" zagięte ranty błotników
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Pozostaje jeszcze sprawa kalkomanii - producent lubuje się w sadystycznym podejściu do modelarzy i oferuje jedną tablicę rejestracyjną w postaci białej "płachty" i oddzielnych cyfr. Męczyłem się już kiedyś z tym przy okazji budowy Sd. Kfz. 251. Tutaj poszło jak z płatka. Najpierw przykleiłem same tablice, zalakierowałem je bezbarwnym błyszczącym i dopiero na to położyłem cyfry. Obyło się bez przykrych niespodzianej, jak przy wspominanym wyżej modelu typu klejenie się cyfr do wszystkiego, tylko nie do tablicy itp.
No, dosyć już krytykowania modelu, bo kto zrozumie, że model jest totalnie do bani a nie jest. Jest to po prostu typowy Dragon i tyle.
Czas na zdjęcia. Boję się troszkę opinii na ich temat (tzn. modeli), bo czuję, że nie włożyłem w niego tyle zapału, ile mogłem, ale powód takiego stanu rzeczy opisany jest w pierwszym akapicie postu - po prostu nieraz nie miałem już siły. Oto zdjęcia:
![Obrazek](http://img819.imageshack.us/img819/1213/sdkfz22201.jpg)
![Obrazek](http://img820.imageshack.us/img820/7238/sdkfz22202.jpg)
![Obrazek](http://img13.imageshack.us/img13/1959/sdkfz22203.jpg)
![Obrazek](http://img706.imageshack.us/img706/4414/sdkfz22204.jpg)
![Obrazek](http://img716.imageshack.us/img716/8642/sdkfz22205.jpg)
![Obrazek](http://img42.imageshack.us/img42/5305/sdkfz22206.jpg)
![Obrazek](http://img809.imageshack.us/img809/3281/sdkfz22207.jpg)
![Obrazek](http://img803.imageshack.us/img803/6280/sdkfz22208.jpg)
![Obrazek](http://img36.imageshack.us/img36/9890/sdkfz22209.jpg)
![Obrazek](http://img861.imageshack.us/img861/5576/sdkfz22210.jpg)
![Obrazek](http://img805.imageshack.us/img805/9942/sdkfz22211.jpg)
![Obrazek](http://img607.imageshack.us/img607/603/sdkfz22212.jpg)
![Obrazek](http://img856.imageshack.us/img856/4171/sdkfz22213.jpg)
![Obrazek](http://img26.imageshack.us/img26/6312/sdkfz22214.jpg)
![Obrazek](http://img155.imageshack.us/img155/725/sdkfz22215.jpg)
pozdrawiam
Grzesiek