Jak to zrobić: tektura czy 5 warstw papieru 80 g/m2

wszystko o modelach kartonowych

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

grzesk1985
Posty: 10
Rejestracja: pn sty 02 2012, 13:11
Lokalizacja: Konin

Jak to zrobić: tektura czy 5 warstw papieru 80 g/m2

Post autor: grzesk1985 »

Pytanie jak w temacie (jestem laikiem w temacie papieru, kartonu i klejenia), co lepsze, karton czy np "sklejka" z 5 warstw papieru 80g/m2?

Pytanie nasunęło mi się raz teoretycznie, dwa trochę ze względów praktycznych. Teoretycznie ponieważ widziałem na instrukcji pewnego modelu łódki ściągniętego z internetu ( Weekender ) jak gość składa element z 4-5 warstw papieru i zastanawiam się czy nie można tego zrobić po prostu z kartonu,a praktyczne ponieważ składam sobie -po raz pierwszy - model papierowy/kartonowy, dodam że ściągnięty z internetu.. jest to t-34 w skali 1:72, niezbyt skomplikowany (w okolicy 20 części umieszczonych na jednej stronie A4), ale wczoraj pojawił się taki problem, że ja go wydrukowałem na zwykłym papierze 80 g/m2 i pomyślałem że skleję go bez podklejania tekturka, ale papier strasznie się gnie i niektóre elementy są pomięte, brzydko to wygląda. Czy zatem lepiej:

a) wydrukować np na kartce bloku technicznego
b) podkleić większe części tekturką
c) wydrukować na papierze i nakleić właśnie kilka warstw tegoż samego papieru otrzymując coś na zasadzie sklejki?
brońopole
Posty: 16
Rejestracja: wt sty 03 2012, 12:53
Lokalizacja: Opole

Post autor: brońopole »

blok techniczny i podklejenie w razie potrezb
Awatar użytkownika
gnam
Posty: 48
Rejestracja: ndz lis 16 2008, 20:44

Post autor: gnam »

Element wydrukowany na 80g, podklej nie wodnym klejem taką samą kartką. uzyskasz w ten sposób coś grubości jak blok techniczny, podklejając 2x coś jak brystol lepszej jakości.
Małe elementy ( do ok 1cm2) można podklejać na BCG i formować gdy jest jeszcze wilgotny element np rurki, większe elementy ciężko kleić BCG bo papier się wichruje.