[Relacja] Kawasaki Ki-61 Hien, Model Hobby

wszystko o modelach kartonowych

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ZbyszekS
Posty: 393
Rejestracja: pn maja 24 2004, 15:10
Lokalizacja: Milanówek
x 27

[Relacja] Kawasaki Ki-61 Hien, Model Hobby

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ZbyszekS »

No i stało się - po długiej przerwie startuję z nową relacją. Z duszą na ramieniu, przyznaję to, i po długim wahaniu. Po pierwsze dlatego, ponieważ od dawna mam duże trudności z kończeniem modeli - deficyty czasowe (a nieraz także motywacyjne) sprawiają, że rozpoczęte projekty ciągną się w nieskończoność. Po drugie - bo akurat ten model właściwie jest dla mnie za trudny... :-?

Dlaczego więc się za ten model biorę? Otóż jakiś czas temu na czarnym forum pojawiła się dość krytyczna recenzja tego opracowania (w 2D). O ile trudno kwestionować błędy i braki opracowania wskazane przez autora tamtej recenzji, to już zasadność nieco dramatyczno-histerycznej oceny ich prawdopodobnego wpływu na proces budowy modelu budzi moje wątpliwości. Mam już bowiem pewne doświadczenie z projektami Rafała Ciesielskiego i ich niedoskonałości nigdy nie okazały się nie do przeskoczenia dla średnio doświadczonego modelarza. Postanowiłem więc na własnej skórze przekonać się, czy rzeczywiście z tym modelem jest aż tak źle.

A czy sobie poradzę z tą skalą trudności modelu? Cóż, jak już mam spadać, to z wysokiego konia... ;-)

Tak więc zawiesiłem rozgrzebane projekty i wiedziony ciekawością, jak sobie z takim wyzwaniem poradzę, ruszyłem z tym nowym opracowaniem AWOT-a.

Jest już pierwsza, wyjątkowo pięknie zapowiadająca się relacja na sąsiednim forum, do której na pewno będę sięgał po pomoc. Swoją budowę zaczynam od silnika - nie będzie tak ładnie, jak u sąsiada w jego relacji (to jednak inna liga...), ale na pewno będę się starał. :roll:

Startujemy - tradycyjnie najpierw okładka:

Obrazek

Pierwsze elementy - nic szczególnego, dość proste bryły, jednak od siebie dodałem wzmocnienia tekturą 0,5 mm płaszczyzn czołowych i podstaw w elementach bloku silnika. To ułatwiło sklejanie tych pudełek oraz ich wzmocnienie i ograniczyło ryzyko deformacji:

Obrazek

Obrazek

Przyznam się, że jest to już mój drugi silnik oparty na tym samym projekcie - od jakiegoś czasu buduję Bf-109 E-4 TROP z GPM-u, również opracowany przez Rafała Ciesielskiego. Mam cichą nadzieję, że ten drugi wyjdzie mi jednak troszkę lepiej... :-?

Obrazek
Na warsztacie: Leopard 2A5, J6K1 Jinpu
Zawieszone: Pogoria, XP-61E
Archiwum: Saab J35 Draken, Pietropawłowsk, F/A-18F Super Hornet, Churchill, MiG-21, Mirage III EA, Bf-109 K-4
-----------------------------
Wspieram .oO R357
Awatar użytkownika
marcelo80
Posty: 25
Rejestracja: śr lut 26 2014, 15:59
Lokalizacja: Warszawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: marcelo80 »

Witam, będę z chęcią śledził postępy. Sam miałem chętkę na ten projekt (kusi w Empiku), ale to póki co dla mnie za wysokie progi....
ODPOWIEDZ