Sezon nad morzem się skończył, więc znowu można wrócić do hobby
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Będę znęcał się nad sowieckim kutrem torpedowym typu D-3, wydanym przez Dom Bumagi. Nazwiska autora modelu nie znam. Łajba o niezbyt wyszukanej nazwie "nr 15" (od 01.04.1944: "TK-114") służyła we flocie północnej i wsławiła się zatopieniem niemieckiego transportowca "Antje Fritzen" (4 330 BRT) w dniu 21.09.1943 r. Nieco pomógł przy tym fakt że Niemcy wcześniej władowali się na minę ;)
![Obrazek](http://www.hasturhost.pl/galeria/albums/userpics/10001/thumb_D-3_-_foto1.jpg)
![Obrazek](http://www.hasturhost.pl/galeria/albums/userpics/10001/thumb_D-3_-_foto2.jpg)
![Obrazek](http://www.hasturhost.pl/galeria/albums/userpics/10001/thumb_D-3_-_foto3.jpg)
Okładka prezentuje się następująco:
![Obrazek](http://www.hasturhost.pl/galeria/albums/userpics/10001/thumb_D-3_-_okladka.jpg)
Jak widać do modelu zakupiłem wręgi wycinane laserowo, produkcji DB. W sprzedaży dostępne są chyba jeszcze wręgi GPM, które mają wypalone również niektóre detale.
Na początek szkielet:
![Obrazek](http://www.hasturhost.pl/galeria/albums/userpics/10001/thumb_D-3_-_szkielet1.jpg)
![Obrazek](http://www.hasturhost.pl/galeria/albums/userpics/10001/thumb_D-3_-_szkielet2.jpg)
![Obrazek](http://www.hasturhost.pl/galeria/albums/userpics/10001/thumb_D-3_-_szkielet3.jpg)
Uwagi:
Jak na tak mały model szkielet dość rozbudowany i zapewniający solidną konstrukcję. Niestety wręgi nie trzymają wymiarów, gdyż są za małe. O ile w przypadku poszczególnych wręg nie ma tragedii i da się je pogrubić późniejszym podposzyciem, o tyle w przypadku podłużnicy i pokładu ma to już znaczenie, dlatego pokład, podłużnicę i wręgę rufową i tak wyciąłem ręcznie.