[Relacja] Peugeot 206 WRC Rajd Katalonii 2003 Tamiya

inne techniki modelarskie - plastik, żywica, drewno itd.

Moderatorzy: kartonwork, Edmund_Nita, Tempest

Awatar użytkownika
Seweryn
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 15 2003, 13:42
Lokalizacja: Ustroń
x 1

[Relacja] Peugeot 206 WRC Rajd Katalonii 2003 Tamiya

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Seweryn »

Modelem którego relację chcę Wam przedstawić jest Peugeot 206 WRC Marcusa Gronholma z Rajdu Katalonii 2003. Model wyprodukawała firma Tamiya, jest to piąta dwieścieszóstka tego producenta. Model 2003 różnił się jednak dość znacznie od wczesniejszych ewolucji, czego Tamiya niestety nie zauważyła :( Do zmiany w modelu jest tylni spojler, deska rozdzielcza, przebudowa klatki bezpieczeństwa no i parę innych detali o których będzie mowa w czasie relacji. W modelu będzie użyta kalkomania Studio 27 z napisami Marlboro, których z wiadomych przyczyn nie ma na arkusiku Tamiyi. Drugim zestawem będzie źywiczny zestaw korygujący firmy Rennesaince oraz kalki carbonowe Scale Motorsport. Model bedzie miał otwarte drzwi i możliwie jak najbogatsze wyposażenie wnętrza :D
Tutaj fotka samochodu który będę budował
Obrazek

a tutaj model i dodatki
Obrazek
Obrazek
Obrazek[/img][/url]
Ostatnio zmieniony wt sie 09 2005, 20:16 przez Seweryn, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
gulus
Posty: 1245
Rejestracja: sob maja 24 2003, 22:22
Lokalizacja: Ełk, mazury

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gulus »

Co to sa kalki carbonowe??

gulus
Obrazek
Awatar użytkownika
Seweryn
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 15 2003, 13:42
Lokalizacja: Ustroń
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Seweryn »

Budowę modelu zacząłem od wycięcia drzwi :D Pomocna przy tym była miniwiertarka i ostry skalpel. Ścianka karoserii modelu w miejscu drzwi została pocieniowana i drzwiczki wyciąłem skalpelem Olfy, troszkę obawiałem się tej operacji że coś uszkodzę, ale wyszło całkiem nieźle
Obrazek
Następną rzeczą jaką wykonałem była modernizacja klatki bezpieczeństwa zgodnie ze specyfikacją 2003. Odcięte zostały przednie fragmenty klatki które w modelu były wykonane z płyty kevlarowej (specyfikacja 1999 - 2000), a w to miejsce została wstawiona klatka zrobiona od podstaw z prętu 2mm Tamiyi.
Obrazek
Na chwilę obecną model wygląda tak
Obrazek
Awatar użytkownika
Seweryn
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 15 2003, 13:42
Lokalizacja: Ustroń
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Seweryn »

Gulusie - to jest kalka imitująca karbon z którego są wykonywane niektóre elementy rajdówek i nie tylko http://www.mediamixhobby.com.sg/catalog ... cts_id=220
tu zobaczysz strukturę karbonu
Seweryn Obrazek
Awatar użytkownika
SWRT
Posty: 30
Rejestracja: wt sie 09 2005, 20:57
Lokalizacja: Zabrze

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: SWRT »

no to zanosi się na niezłe cacko!

czekam na następną relację, powodzenia
Niech egzergia będzie z Wami!
paperman
Posty: 283
Rejestracja: wt cze 15 2004, 14:21
Lokalizacja: Poznań

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: paperman »

Zapowiada się ciekawie. Będę kibicował. Moja 206-tka cały czas czeka na dokończenie. Czy jest już jakiś model 307 WRC?
Na warsztacieCrown Vic '78-'88 i
Fiat 1800 z MM
W avatarku Warszawa 224
Olek_Bytom
Posty: 135
Rejestracja: ndz sty 04 2004, 14:44
Lokalizacja: Bytom

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Olek_Bytom »

Mam prośbę, czy podczas lakierowania możesz zrobić fotki i opisać dokładnie jego proces. Jest to powód dla którego stoję z pracą przy Escorcie z tamki :oops: .

Pozdrawiam

Olek
Tak wiele modeli, tak mało czasu
Awatar użytkownika
Seweryn
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 15 2003, 13:42
Lokalizacja: Ustroń
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Seweryn »

Olek napisał:
Mam prośbę, czy podczas lakierowania możesz zrobić fotki i opisać dokładnie jego proces. Jest to powód dla którego stoję z pracą przy Escorcie z tamki
Do malowania jeszcze trochę zostało więc opiszę na sucho :D
Karoserie maluję tylko i wyłącznie sprajami Tamiya - tak lubię i jest chyba dobrze :D
1 - po przygotowaniu karoserii lekko ją matuję drobnym wodnym papierem
2 - karoserię maluję dwoma warstwami podkładu Tamiya (Tamiya surface primer) po wyschnięciu (24H) oglądam dokładnie i wszelkie felery lekko szlifuję drobniutkim wodnym papierem, ale tak żeby nie przetrzeć do plastiku, bo będzie trzeba znowu dać podkład
3 - maluję model już odpowiednim kolorem, kładę 3-4 cienkie warstwy i zostawiam budę na tydzień
4 - po wyschnięciu oglądam dokładnie i podobnie jak po podkładzie to co trzeba delikatnie szlifuję, potem pasta polerska i delikatne polerowanie
5 - po polerce lakier bezbarwny akrylowy produkcji GUNZE też w spraju jedna warstwa polerka potem kalki i 2 cienkie warstwy lakieru bezbarwnego
6 - polerka i na koniec wosk Tamiya
Do malowanie budy, podwozia, wnętrza używam tylko spraje produkcji Tamiya ZERO aerografu. Przed malowanie warto pogłębić wszystkie linie podziału.
Paperman napisał:
Zapowiada się ciekawie. Będę kibicował. Moja 206-tka cały czas czeka na dokończenie. Czy jest już jakiś model 307 WRC?
Tak już jakieś 3 miesiące są modele Hellera w skali 1-24 i 1-43
Awatar użytkownika
Seweryn
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 15 2003, 13:42
Lokalizacja: Ustroń
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Seweryn »

Prace idą pomalutku ale w dobrym kierunku :D płyta podłogowa wraz z wspawaną klatką bezpieczeństwa :) pomalowana została podkładem, następnie wnętrze zostało pomalowane dwoma warstwami TS17 Gloss Alumnium, a podwozie i komora silnika musi poczekać na TS49 Bright Red. Z wnętrza usuniete zostały mocowania foteli kubełkowych, które wykonam od podstaw i zaszpachlowane otwory na hamulec reczny itp.
Cały segment zostanie pozostawiony do schnięcia a ja biorę się za elementy zawieszenia.
Obrazek
Obrazek[/img]
Awatar użytkownika
gulus
Posty: 1245
Rejestracja: sob maja 24 2003, 22:22
Lokalizacja: Ełk, mazury

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gulus »

Delikatne zmatowienie to, w Twoim przypadku, ile? Papier o gradacji 1000 czy drobniejszy (u mnie 2000 to za gładki, daje lustrzaną powierzchnię, co nie za bardzo służy późniejszemu malowaniu)?

gulus ciągle szukając modeli Hyundaja Accenta, najlepiej wersje nierajdowe
Obrazek
ODPOWIEDZ