![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Chciałbym przedstawić relację z powstawania światu małej kolei w koszalińskiej modelarni.
Przed rozpoczęciem śledzenia relacji proszę zapoznać się z ogólnymi warunkami śledzenia relacji (poniżej).
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Ogólne warunki śledzenia relacji z budowy makiety.
§ 1
Niniejsza relacja przedstawia proces budowy makiety kolejowej w skali 1:120 (TT).
§ 2
Głównym wykonawcą makiety jest autor relacji (BoBo). Wykonawca korzysta z pomocy modelarzy skupionych wokół modelarni przy Klubie Osiedlowym „Bałtyk” Koszalińskiej Spółdzielni mieszkaniowej „NA SKARPIE”.
§ 3
Inwestorem przedstawianej w relacji inwestycji jest brat głównego wykonawcy. Po wykonaniu, makieta przechodzi na własność inwestora. O docelowym miejscu zainstalowania i późniejszych losach makiety decydować będzie wyłącznie inwestor.
§ 4
Makieta przedstawia wyimaginowany świat powstały w wyobraźni inwestora i głównego wykonawcy, z uwzględnieniem pomysłów pozostałych wykonawców wymienionych w punkcie 2.
§ 5
Przedstawiona makieta jest tworem typu „tort” – NIE JEST więc „prawdziwą” makietą kolejową – nie jest to makieta modułowa
§ 6
W czasie budowy makiety nie są zachowane normy ustalone dla makiet kolejowych, a odnoszące się do:
- ścisłego odwzorowania otaczającej rzeczywistości;
- zachowania kątów rozjazdów;
- zachowania kątów nachylenia wzniesień;
- wymaganych długości torów na odcinkach dojazdowych i międzystacyjnych oraz przy rozjazdach;
- prawideł szlaku kolejowego (w tym oznakowania);
- promieni łuków szlaku torowego;
- doboru taboru do realiów historycznych (epoki) oraz geograficznych („narodowość” taboru);
- inne.
§ 7
Jeżeli nie odpowiadają Ci założenia przyjęte do realizacji makiety wymienione w punktach 4, 5, 6 to proszę, nie komentuj tego publicznie i nie próbuj udowadniać wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą (lub na odwrót). Modelarstwo przede wszystkim jest hobby, które bawi, a to makieta temu służy. Ma to być zabawka do puszczania pociągów „w kółko”.
§ 8
Jeżeli uważasz, że techniki wykonania zastosowane przez wykonawcę są błędne lub znasz lepsze techniki wykonania poszczególnych elementów, to proszę zaprezentuj je w tej relacji
– na pewno ktoś skorzysta z tej wiedzy.
§ 9
Wykonawcy oraz inwestor nie ponoszą odpowiedzialności za zdarzenia losowe związane z zarażeniem bakcylem budowy makiety kolejowej w wyniku oglądania niniejszej relacji, takie jak:
- drenaż portfela przy zakupach elementów do budowy makiety i taboru;
- zmniejszenie powierzchni mieszkalnej wywołane zajęciem miejsca przez makietę kolejową;
- barkiem czasu dla rodziny oraz innymi konfliktami z rodziną wynikłymi z budowy makiety;
- inne.
§ 10
Wykonawca i inwestor nie ponoszą odpowiedzialności za ewentualne „gorące” dyskusje wywołane niniejszą relacją z budowy makiety typu „tort”. W szczególności odnosi się to do punktu 7.
§ 11
Relacja prowadzona będzie w sposób nieregularny.
§ 12
Ze względu na bardzo małą ilość światła dziennego w modelarni oraz brak możliwości wyniesienia makiety na światło dzienne, większość zdjęć prezentowanych w niniejszej relacji wykonywana będzie przy sztucznym świetle. Autor relacji serdecznie przeprasza za obniżoną jakość zdjęć.
§ 13
Autor relacji i wykonawca makiety w jednej osobie zastrzega sobie prawo do pominięcia niektórych etapów budowy lub przedstawienie etapów budowy niechronologicznie.
§ 14
Niski poziom wykonywanej makiety wynika z faktu, że jest to pierwsza makieta wykonywana przez wykonawcę. Wykonawca uczy się dopiero technik stosowanych do budowy makiety.
§ 15
Jeżeli nie zgadzasz się z zapisami warunków śledzenia relacji to natychmiast opuść niniejszą relację. Jeżeli natomiast akceptujesz przedstawione warunki to autor życzy miłej lektury.
cdn...