[Budowa od podstaw] Sd.Kfz. 167 StuG IV Spät
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
- Przemek W.
- Posty: 360
- Rejestracja: wt sie 31 2004, 11:02
- Lokalizacja: Nysa
- x 7
- Przemek W.
- Posty: 360
- Rejestracja: wt sie 31 2004, 11:02
- Lokalizacja: Nysa
- x 7
Re: [Budowa od podstaw] Sd.Kfz. 167 StuG IV Spät
Witam !
Po latach, w końcu wracam do tej puszki :-) Całość przeniosłem na poważnie w 3D i w wolnych chwilach od klejenia Tigera II go sobie dłubię, co by nie było monotonii w mym modelarskim życiu
Trochę renderów z postępów.
W ciągu najbliższych dni wybieram się do Skarżyska na pomiary StuG-a i Panzera IV. Pewnie po tej wycieczce sporo pójdzie do poprawki, ale musi być dobrze Więcej postępów projektu wkrótce...
Pozdro
Po latach, w końcu wracam do tej puszki :-) Całość przeniosłem na poważnie w 3D i w wolnych chwilach od klejenia Tigera II go sobie dłubię, co by nie było monotonii w mym modelarskim życiu
Trochę renderów z postępów.
W ciągu najbliższych dni wybieram się do Skarżyska na pomiary StuG-a i Panzera IV. Pewnie po tej wycieczce sporo pójdzie do poprawki, ale musi być dobrze Więcej postępów projektu wkrótce...
Pozdro
- Przemek W.
- Posty: 360
- Rejestracja: wt sie 31 2004, 11:02
- Lokalizacja: Nysa
- x 7
Re: [Budowa od podstaw] Sd.Kfz. 167 StuG IV Spät
Cześć
Projekt Tigera II zamknięty, model testowy na ukończeniu, czas wrócić do tego, co powinienem robić cały czas - tworzyć modele dla siebie i pod siebie. Wracam do tematu StuG-a IV na dobre, mam zamiar zrobić tak dobrze, na ile pozwoli dokumentacja. Po ostatniej wizycie w MOB w Skażysku udało mi się pomierzyć masę detali, więc wprowadziłem poprawki i zacząłem tworzyć kolejne detale.
Pzdr
Projekt Tigera II zamknięty, model testowy na ukończeniu, czas wrócić do tego, co powinienem robić cały czas - tworzyć modele dla siebie i pod siebie. Wracam do tematu StuG-a IV na dobre, mam zamiar zrobić tak dobrze, na ile pozwoli dokumentacja. Po ostatniej wizycie w MOB w Skażysku udało mi się pomierzyć masę detali, więc wprowadziłem poprawki i zacząłem tworzyć kolejne detale.
Pzdr
- Przemek W.
- Posty: 360
- Rejestracja: wt sie 31 2004, 11:02
- Lokalizacja: Nysa
- x 7
Re: [Budowa od podstaw] Sd.Kfz. 167 StuG IV Spät
Cześć
Kolejne postępy, powstała rama dla fotela kierowcy
Powstał także panel elektryczny, którego się trochę naszukałem, przekopując sporo zdjęć, ale został odnaleziony. Zamontowany w zupełnie innym miejscu, do tego odwrotnie ;)
A tu co udało mi się stworzyć
Doszły detale mocowań zbiorników paliwa oraz przyłączy wężów paliwowych.
Cdn
Kolejne postępy, powstała rama dla fotela kierowcy
Powstał także panel elektryczny, którego się trochę naszukałem, przekopując sporo zdjęć, ale został odnaleziony. Zamontowany w zupełnie innym miejscu, do tego odwrotnie ;)
A tu co udało mi się stworzyć
Doszły detale mocowań zbiorników paliwa oraz przyłączy wężów paliwowych.
Cdn
Re: [Budowa od podstaw] Sd.Kfz. 167 StuG IV Spät
Odnoszę wrażenie, że odległość pomiędzy tylnym kołem (napinającym jak sądzę) i ostatnim jezdnym jest o 1 ząb gąsienicy za duża. Porównałem to z takim oto zdjęciem
EDIT: aaaa... i jeszcze teraz zauważyłem, że ten stug ze zdjęcia ma dziurawe zęby, no ale na wojnie trudno o dobrego dentystę Pewnie wiele różnych typów gąsienic było a ten egzemplarz ze zdjęcia to chyba jest jakiś eksponat muzealny a z takimi eksponatami to nigdy nie wiadomo czy to nie są jakieś "składaki".
EDIT: aaaa... i jeszcze teraz zauważyłem, że ten stug ze zdjęcia ma dziurawe zęby, no ale na wojnie trudno o dobrego dentystę Pewnie wiele różnych typów gąsienic było a ten egzemplarz ze zdjęcia to chyba jest jakiś eksponat muzealny a z takimi eksponatami to nigdy nie wiadomo czy to nie są jakieś "składaki".
- Przemek W.
- Posty: 360
- Rejestracja: wt sie 31 2004, 11:02
- Lokalizacja: Nysa
- x 7
Re: [Budowa od podstaw] Sd.Kfz. 167 StuG IV Spät
Trakcja została zmieniona, po poprawkach z tytułu zdobycia prawidłowych rozstawu poszczególnych kół. Poza tym, koło napinające było regulowane i każdy pojazd mógł mieć inne ustawienie ;)
Wiem że ten StuG nie do końca jest tym, czym był zaraz po wydobyciu. Nie buduje akurat tego egzemplarza co na zdjęciu ;) Jest dla mnie podporą jeśli chodzi o wnętrze, bo to jedyny w miarę kompletny na świecie, ale wiem jak do niego podchodzić - z dystansem ;) co gąsek, to mały pikuś że zęby nie mają dziury, w moim są 3 rolki podtrzymujące, a ten ze zdjęcia ma aż 4 ;)
Pzdr
Wiem że ten StuG nie do końca jest tym, czym był zaraz po wydobyciu. Nie buduje akurat tego egzemplarza co na zdjęciu ;) Jest dla mnie podporą jeśli chodzi o wnętrze, bo to jedyny w miarę kompletny na świecie, ale wiem jak do niego podchodzić - z dystansem ;) co gąsek, to mały pikuś że zęby nie mają dziury, w moim są 3 rolki podtrzymujące, a ten ze zdjęcia ma aż 4 ;)
Pzdr
Re: [Budowa od podstaw] Sd.Kfz. 167 StuG IV Spät
Chyba już wiem skąd się wzięło oznaczenie tych stugów - Stug III miał 3 rolki a Stug IV czteryw moim są 3 rolki podtrzymujące, a ten ze zdjęcia ma aż 4 ;)
A może wczesne wersje czwórki miały 3 rolki Jeśli nie to domyślam się, że będziesz to przerabiał
- Przemek W.
- Posty: 360
- Rejestracja: wt sie 31 2004, 11:02
- Lokalizacja: Nysa
- x 7
Re: [Budowa od podstaw] Sd.Kfz. 167 StuG IV Spät
No właśnie Panzery IV H i wczesne/średnie J, na podwoziu których były budowane StuGi IV miały 4 rolki. Dopiero od grudnia 1944 zredukowano ilość rolek do 3 w Panzerach. Stopniowo wprowadzono to też na StuG-ach IV, ale tu nie było reguły, bo często StuGi powstawały na wannach rozbitych Panzerów. Ja w końcu zdecydowałem się na późniejszą wersję, więc przerabiam na 3 rolki i muszę upolować dany egzemplarz na którym będę się wzorował ;)Tempest pisze: sob mar 27 2021, 14:56Chyba już wiem skąd się wzięło oznaczenie tych stugów - Stug III miał 3 rolki a Stug IV czteryw moim są 3 rolki podtrzymujące, a ten ze zdjęcia ma aż 4 ;)
A może wczesne wersje czwórki miały 3 rolki Jeśli nie to domyślam się, że będziesz to przerabiał
Pzdr
- Przemek W.
- Posty: 360
- Rejestracja: wt sie 31 2004, 11:02
- Lokalizacja: Nysa
- x 7
Re: [Budowa od podstaw] Sd.Kfz. 167 StuG IV Spät
- Przemek W.
- Posty: 360
- Rejestracja: wt sie 31 2004, 11:02
- Lokalizacja: Nysa
- x 7
Re: [Budowa od podstaw] Sd.Kfz. 167 StuG IV Spät
Ciąg dalszy, w końcu udało mi się ustalić, co znajdowało się obok nóg kierowcy - zasobnik z nabojami do rakietnicy. Po pozostałościach mocowań wynika, że to właśnie on się tam znajdował. Podobnie jak w StuGu III, blisko dowódcy.
Początki zasobników amunicji oraz sam pociski...
Przybyło też nadbudówki, po ciężkich bojach jak to ustrojstwo było spawane w przednich sekcjach
Przemek
Początki zasobników amunicji oraz sam pociski...
Przybyło też nadbudówki, po ciężkich bojach jak to ustrojstwo było spawane w przednich sekcjach
Przemek