[R] Pruski parowóz T3; Modelik Nr. 22/10, 1:25
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2214
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 170
[R] Pruski parowóz T3; Modelik Nr. 22/10, 1:25
No to ruszamy z parowozikiem pasującym do wagonika Falultativwagen.
Czy ten parowóz już ktoś budował i prezentował (relacja z budowy) na forum? Znam tylko galerię gotowego modelu.
I pierwsze koty za płoty…
Czy ten parowóz już ktoś budował i prezentował (relacja z budowy) na forum? Znam tylko galerię gotowego modelu.
I pierwsze koty za płoty…
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2214
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 170
Re: [R] Pruski parowóz T3; Modelik Nr. 22/10, 1:25
Płyta pomostowa, blachy wsporcze prowadnic krzyżulca i osie kół, czyli części 10 do 12. Dla (tak jak dla mnie) mało doświadczonych modelarzy kolejowych; najpierw płytę 10 + 10a przykleić do ramy, dopiero potem przykleić wsporniki 10b. W ten sposób można montaż przeprowadzić o wiele precyzyjniej, mówiąc prościej – trafić ze wspornikami tam, gdzie należy…
Re: [R] Pruski parowóz T3; Modelik Nr. 22/10, 1:25
Ty masz, bracie, tempo
Pozdrowienia z Czech
----------------------
Dumny właściciel portalu: Kartonowa Kolej
Dumny członek grupy: Bielska Strefa Modelarska
----------------------
Dumny właściciel portalu: Kartonowa Kolej
Dumny członek grupy: Bielska Strefa Modelarska
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2214
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 170
Re: [R] Pruski parowóz T3; Modelik Nr. 22/10, 1:25
Halo Viking_BB,
tempo no takie sobie, w zależności od okoliczności i tzw. „braku innych zajęć“…
Silniki parowe – części 13 – 16.
Na zbliżeniach widać wyrazie niedoskonałości mojego warsztatu, jeszcze nad tym pracuję czyli ćwiczę i zdobywam doświadczenie. Moim zdaniem tak nie do końca jest prawdą, że „wszystko jedno, co się klei“, są jednak, czasami kolosalne różnice (technika wycinania, klejenia, kształtowania itp.) pomiędzy modelarstwem samolotowym i np. kolejowym.
tempo no takie sobie, w zależności od okoliczności i tzw. „braku innych zajęć“…
Silniki parowe – części 13 – 16.
Na zbliżeniach widać wyrazie niedoskonałości mojego warsztatu, jeszcze nad tym pracuję czyli ćwiczę i zdobywam doświadczenie. Moim zdaniem tak nie do końca jest prawdą, że „wszystko jedno, co się klei“, są jednak, czasami kolosalne różnice (technika wycinania, klejenia, kształtowania itp.) pomiędzy modelarstwem samolotowym i np. kolejowym.
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2214
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 170
Re: [R] Pruski parowóz T3; Modelik Nr. 22/10, 1:25
Koła. Właściwie żadnych problemów, ale korb (cz. 17e) w zestawie LC jest o połowę za mało! No ale można bez problemów dorobić…
Tym razem podjąłem próbę reuszowania farbami wodnymi (taki sobie eksperyment). Ponieważ takiej farby nie można tak od razu z palety w identycznym tonie uzyskać i równomiernie na karton nałożyć, powstaje (co najmniej moim zdaniem) efekt zabrudzeń/ eksploatacji.
Koła na ostatnim zdjęciu tylko „tak włożone“, bez ostatecznego pozycjonowania.
Tym razem podjąłem próbę reuszowania farbami wodnymi (taki sobie eksperyment). Ponieważ takiej farby nie można tak od razu z palety w identycznym tonie uzyskać i równomiernie na karton nałożyć, powstaje (co najmniej moim zdaniem) efekt zabrudzeń/ eksploatacji.
Koła na ostatnim zdjęciu tylko „tak włożone“, bez ostatecznego pozycjonowania.
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2214
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 170
Re: [R] Pruski parowóz T3; Modelik Nr. 22/10, 1:25
Części 18 -22, a więc układ hamulcowy i kolanka wodne. Te ostatnie (cz. 22) wykonałem z plastikowych (że tak powiem ostatnia przysługa przed zakazem ich używania) słomek do picia, a mówiąc dokładniej z jej pomarszczonej części, którą można wyginać.
Cięgła (wz. VI i VII) połączone częścią łączącą 20a i wz. V nie wychodzą mi (i jak widzę na innych forach też innym) na jednej poziomej linii, czyli w jednej płaszczyźnie, tak jak na rysunku montażowym – ale to chyba nie problem…
Cięgła (wz. VI i VII) połączone częścią łączącą 20a i wz. V nie wychodzą mi (i jak widzę na innych forach też innym) na jednej poziomej linii, czyli w jednej płaszczyźnie, tak jak na rysunku montażowym – ale to chyba nie problem…
Re: [R] Pruski parowóz T3; Modelik Nr. 22/10, 1:25
Kilka miesięcy temu zrobiłem sobie zapas plastikowych słomek i patyczków do uszu na pewnie kilkanaście latwykonałem z plastikowych (że tak powiem ostatnia przysługa przed zakazem ich używania) słomek do picia
Z tych papierowych nie dość że napój smakuje jak, no nie wiem jak to określić, jest po prostu ohydny to jeszcze ich cena jest jak dla mnie zbyt "ekologiczna".
-
- Posty: 21
- Rejestracja: śr kwie 29 2015, 8:09
- x 1
Re: [R] Pruski parowóz T3; Modelik Nr. 22/10, 1:25
Skusiła mnie ta relacja do budowy własnego :-)
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2214
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 170
Re: [R] Pruski parowóz T3; Modelik Nr. 22/10, 1:25
Cieszę się, bo jak wiadomo „każdy kilogram obywatela z wyższym wykształceniem szczególnym dobrem narodu“, a parafrazując na użytek naszego Forum - „każda relacja z budowy Prusaczka…“
A na serio – wstawisz relację z budowy?
Pierwsza odchyłka od reguły „budowa zgodnie z numeracją części“ - zgarniacze 68 pod budką i pod cylindrami 69+69a+69b wykonałem już teraz, bo do ich przyklejenia musiałbym postawić model „na głowie“, co wiązałoby się z możliwością uszkodzenia resorów na płycie pomostowej – w przypadku mojej osoby prawdopodobieństwo bardzo wysokie!
Z resorami nie było problemów.
Jestem pewien, że można bardziej precyzyjnie…
-
- Posty: 21
- Rejestracja: śr kwie 29 2015, 8:09
- x 1
Re: [R] Pruski parowóz T3; Modelik Nr. 22/10, 1:25
W sumie jak już ruszę z budową to dlaczego nie :-)