no ok ale jak by lataly w aeroklubach to raczej bez zachownic gdyz z tego co mi sie wydaje jest to oznaxczenie wojskoweMaverick pisze:Slyszalem , ze pare sztuk latalo po wojnie w aeroklubach
Niemiec z szachownica?
Moderatorzy: kartonwork, Tempest, Edmund_Nita
Witam!
Taifuny wykorzystywane były również przez lotnictwo wojskowe.
Jakiś czas temu pokazywałem fotki modelu Taifuna w polskich barwach, a dokładnie model egzemplarza wykorzystywanego przez 9. Samodzielną Eskadrę Łącznikową pod koniec lat 40-tych.
Oto link:
http://www.kartonwork.pl/forum/viewtopic.php?t=3451
Nie jestem pewny co do wykorzystywania Taifunów przez aerokluby, ale jest to do sprawdzenia.
Pozdrawiam
Taifuny wykorzystywane były również przez lotnictwo wojskowe.
Jakiś czas temu pokazywałem fotki modelu Taifuna w polskich barwach, a dokładnie model egzemplarza wykorzystywanego przez 9. Samodzielną Eskadrę Łącznikową pod koniec lat 40-tych.
Oto link:
http://www.kartonwork.pl/forum/viewtopic.php?t=3451
Nie jestem pewny co do wykorzystywania Taifunów przez aerokluby, ale jest to do sprawdzenia.
Pozdrawiam
Lotnictwo polskie po wojnie używało następujących niemieckich samolotów:
- Bu 131
- Bu 181
- Fw 44
- Fw 58
- He 72
- Kl 35
- Fi 156
- Bf 108
- Si 204
Pisząc używało, mam na myśli wykorzystanie ich w locie.
Ponadto parę ciekawych maszyn niemieckich wykorzystano jako pomoce naukowe i eksponaty. Najciekawszym przykładem jest Fw-190, który z namalowanymi szachownicami i uszkodzonym ogumieniem był wykorzystywany w Mirosławcu do szkolenia personelu technicznego w zapuszczaniu silnika.
Pozdrawiam
- Bu 131
- Bu 181
- Fw 44
- Fw 58
- He 72
- Kl 35
- Fi 156
- Bf 108
- Si 204
Pisząc używało, mam na myśli wykorzystanie ich w locie.
Ponadto parę ciekawych maszyn niemieckich wykorzystano jako pomoce naukowe i eksponaty. Najciekawszym przykładem jest Fw-190, który z namalowanymi szachownicami i uszkodzonym ogumieniem był wykorzystywany w Mirosławcu do szkolenia personelu technicznego w zapuszczaniu silnika.
Pozdrawiam
SP-AFO jest obecnie eksponatem w MLP w Krakowie http://www.muz-lotnictwa.krakow.pl/jungman.htm;pvf pisze: - Bu 131
jeden egzemplarz używało dowódctwo 131 Skrzydła i jeden Dywizjon 663 (jego zdjęcie z widoczna szachownicą jest w "Polskich samolotach wojskowych 1939-45" A. Morgały), oprócz tego kilka cywilnych po wojnie w Polsce;- Bu 181
jeden egzemplarz, używany najpierw w 9 SEŁ, a potem jako SP-ARP przez ministerstwo zdrowia (zdjęcie u Morgały);- Fw 58
artykuł o jednym z nich był w pierwszym numerze "Lotnictwa z szachownicą"- He 72
chyba najlepiej udokumentowany zdjęciowo, oprócz ATL jest też trochę w monografii Fi-156 Wydawnictwa Militaria;- Fi 156
dwa egzemplarze, zdjęcie SP-AIO u Morgały, póżniej obydwa w 9 SEŁ- Bf 108
te to chyba tylko z powojennej francuskiej produkcji Nord NC-701 (A. Morgała "Polskie samoloty wojskowe 1945-1980").- Si 204
Pozdrawiam
Paweł
Paweł
Oto reszta:
Skany z książki "Polskie samoloty wojskowe 1939-1945" Andrzeja Morgały.
I jeszcze coś takiego:
Jak widać - skan ze "Skrzydlatej Polski".
Nie mam na razie zdjęć Bu-181 używanych w Polsce po wojnie. Jak wcześniej stwierdzil kolega Wymysl, były używane jedynie w lotnictwie cywilnym. Morgała podaje ich rejestracje.
Fw 44 również były używane tylko w lotnictwie cywilnym.
Co do Si-204 to się całkowicie zgadzam - były to NC-701 i w stosunku do pierwowzoru miały kilka zmian, a najistotniejszą (najbardziej widoczną) był wydłużony o 1 m kadłub oraz inne śmigła.
Pozdrawiam
Skany z książki "Polskie samoloty wojskowe 1939-1945" Andrzeja Morgały.
I jeszcze coś takiego:
Jak widać - skan ze "Skrzydlatej Polski".
Nie mam na razie zdjęć Bu-181 używanych w Polsce po wojnie. Jak wcześniej stwierdzil kolega Wymysl, były używane jedynie w lotnictwie cywilnym. Morgała podaje ich rejestracje.
Fw 44 również były używane tylko w lotnictwie cywilnym.
Co do Si-204 to się całkowicie zgadzam - były to NC-701 i w stosunku do pierwowzoru miały kilka zmian, a najistotniejszą (najbardziej widoczną) był wydłużony o 1 m kadłub oraz inne śmigła.
Pozdrawiam