Czy istnieje rozwijanie w 3dmaxie?*

krótko mówiąc po polsku: Tutorial

Moderatorzy: kartonwork, Rafal N.

ODPOWIEDZ
payonx

Czy istnieje rozwijanie w 3dmaxie?*

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: payonx »

Pytanie tak jak w temacie: jak rozwijać krzywizny do płaskich powierzchni w progranie 3d max. Wydaje mi się, że chyba to już było, ale po przejrzeniu dzisiaj na nowo wszystkich wątków w tym dziale nie mogę nic na ten temat znaleźć. W związku z tym proszę o wyrozumiałość :).
Pozdrawiam Payonx
beeper

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: beeper »

z tego co wiem to nie ma takiej funkcji w 3ds. jesli juz to unwrap UV mozna w tym celu wykozystac, ale wcale to proste nie jest zeby kazdy element ze soba wspolpracowal i mial taka sama skale.
Awatar użytkownika
wokram
Posty: 137
Rejestracja: czw paź 23 2003, 23:08
Lokalizacja: z huty, tej nowej

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wokram »

cóż, jak napisał beeper rozwijanie w maxie nie jest obecnie możliwe (automatycznie), można jednak użyć opcji Make Planar w editable poly, ale jest z tym sporo zabawy i przy dużej iloœci polygonów w rozwinięciu traci to sens, co do modyfiktora Unwrap UVW to jakoœ nie mogę go sobie wyobrazić w roli narzędzia do generowania rozwinięć, chyba, że chodzi o bryły podstawowe lub ich pochodne
payonx

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: payonx »

Dzięki serdeczne za odpowiedzi. Tego się właśnie obawiałem, że z rozwijania w maxie będzie lipa. Wpadłem jednak na pomysł aby obiekt z maxa eksportować do rhinocerosa gdzie rozwijanie jest możliwe (i dość proste).

Pozdrawiam Payonx
Awatar użytkownika
wokram
Posty: 137
Rejestracja: czw paź 23 2003, 23:08
Lokalizacja: z huty, tej nowej

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wokram »

cóż na razie jest lipa, ale moim zdaniem 3ds max rokuje najlepsze nadzieje na wsparcie modelarstwa kartonowego (gdyby jeszcze potaniał), a to dlatego, że za pomocą MaxScripta można napisać praktycznie dowolny plug-in, taki do rozwijania również, potrzebnych jest tylko ktoś z odpowiednią wiedzą i samozaparciem
ODPOWIEDZ