Relacja z budowy eskortowca "Tobruk" MM 2-3/83
Moderator: kartonwork
Następna część poświęcona jest mocowaniu przegubu pomiędzy silankiem a wałem napędowym.
Silnik posiada wał o średnicy ok. 0,15mm wał napędowy ma średnicę 0,35mm Pgrubiłem oba wały do średnicy 0,40mm silnikowy poprzez nakładkę z izolacji od kabelków elektrycznych oraz izolacji elektrycznej. Wał napędowy pogrubiony tylko izolacją elektr. Przegub łączący wykonałem z izolacji przwodów elktr. o wymiarze 0,40mm Wszystko razem "pasuję" na lekki wcisk. Jeszcze słówko o przeróbce śrub napędowych. Śruby o wymiarze 35mm mają mniejszy gwint (ok. 0,20mm) i dlatego należy gwint "rozwiercić" do wymiaru 0,35mm. Zrobiłem to zwykłą wiertarką i dwoma wiertłami do metalu. Przed złożeniem wszystkiego należy dokładnie nasmarować wnętrze wału napędowego, ja korzystam z oleju silnikowego. A oto fotki:
Silnik posiada wał o średnicy ok. 0,15mm wał napędowy ma średnicę 0,35mm Pgrubiłem oba wały do średnicy 0,40mm silnikowy poprzez nakładkę z izolacji od kabelków elektrycznych oraz izolacji elektrycznej. Wał napędowy pogrubiony tylko izolacją elektr. Przegub łączący wykonałem z izolacji przwodów elktr. o wymiarze 0,40mm Wszystko razem "pasuję" na lekki wcisk. Jeszcze słówko o przeróbce śrub napędowych. Śruby o wymiarze 35mm mają mniejszy gwint (ok. 0,20mm) i dlatego należy gwint "rozwiercić" do wymiaru 0,35mm. Zrobiłem to zwykłą wiertarką i dwoma wiertłami do metalu. Przed złożeniem wszystkiego należy dokładnie nasmarować wnętrze wału napędowego, ja korzystam z oleju silnikowego. A oto fotki:
Część rufowa została już wyposażona w pawęż, którą okleiłem poszyciem dna. Każdą wręgę dna wyposażyłem w pasek z bloku technicznego szer. 1,5cm ułatwiło to znacznie przyklejenie dosyć dużego fragmentu poszycia.Łączyłem na klej "polimerowy' + "Super Glue" Część dna przed przyklejeniem musiałem bardzo dokładnie ukształtować (b. duża powierzchnia) Teraz ustalę na "stałe" pozycje wałów napędowych i przykleję je do konstrukcji (łatwy dostęp poprzez otwory w międzypokładzie)