Fly Model 143 "Kruzensztern"- budowa
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
I jeszcze parę fotek z kompletem masztów.
Zgodnie z ustaleniami, pracowite skrzaty wędrują do Ewy. Na pewno przyspieszą budowę żaglowca Santa Maria.
Zgodnie z ustaleniami, pracowite skrzaty wędrują do Ewy. Na pewno przyspieszą budowę żaglowca Santa Maria.
www.roinok.vip.interia.pl
powrót do żagli
powrót do żagli
- Sebastian B.
- Posty: 288
- Rejestracja: czw gru 23 2004, 13:35
- Lokalizacja: Tichau
Moja żona choć nie chciala łazić po Kruzenszternie to jednak wierci mi dziurę w brzuchu o taki piękny model żaglowca. Jak widzę taką jakość wykonania oraz olinowanie to mam obawy przed szybkim rozpoczęciem budowy. Chyba poczekam do 50-ki. Mając trochę doświadczenia (no chyba ze dwa-trzy modele to uda mi się zrobić w okresie 10 lat:lol: ) pewnie się zdecyduję choć jakieś zleconko dla krasnali napewno będę miał. A może okręcik na sprzedaż
Dzisiaj przedstawiam montaż wind fałowych i przebieg olinowania.
Wg terminologii żeglarskiej fał jest to lina służąca do podnoszenia ruchomych rej i gafli oraz do stawiania niektórych żagli nie mających rej ani gafli.
W Kruzenszternie na masztach rejowych tj Fok, Grot I , Grot II , są po trzy reje ruchome. Są to marsel górny ( trzecia reja od dołu), bramsel górny ( piąta reja od dołu) i bombramsel (szósta reja od dołu). Dwie pierwsze wymienione reje są podnoszone przez windy fałowe, ostatnia poprzez talie potrójnych bloczków.
Fał marsla górnego przebiega od windy umieszczonej po prawej stronie masztu do bloczka zwrotnego umieszczonego w górnej części masztu po wyżej salingu i dalej do rej.
Fał bramsla górnego przebiega od windy umieszczonej po lewej stronie masztu do bloczka zwrotnego umieszczonego na stendze w środkowej jej części i dalej do rej.
Fał bombramsla zaczepiony jest na lewej burcie i biegnie do bloczku z liną ( nie znam jej nazwy)która przechodzi przez bloczek zwrotny na szczycie stengi i dalej do rej. Zaś fał od bloczku biegnie do prawej burty gdzie jest zakończony talią potrójnych bloczków.
Wg terminologii żeglarskiej fał jest to lina służąca do podnoszenia ruchomych rej i gafli oraz do stawiania niektórych żagli nie mających rej ani gafli.
W Kruzenszternie na masztach rejowych tj Fok, Grot I , Grot II , są po trzy reje ruchome. Są to marsel górny ( trzecia reja od dołu), bramsel górny ( piąta reja od dołu) i bombramsel (szósta reja od dołu). Dwie pierwsze wymienione reje są podnoszone przez windy fałowe, ostatnia poprzez talie potrójnych bloczków.
Fał marsla górnego przebiega od windy umieszczonej po prawej stronie masztu do bloczka zwrotnego umieszczonego w górnej części masztu po wyżej salingu i dalej do rej.
Fał bramsla górnego przebiega od windy umieszczonej po lewej stronie masztu do bloczka zwrotnego umieszczonego na stendze w środkowej jej części i dalej do rej.
Fał bombramsla zaczepiony jest na lewej burcie i biegnie do bloczku z liną ( nie znam jej nazwy)która przechodzi przez bloczek zwrotny na szczycie stengi i dalej do rej. Zaś fał od bloczku biegnie do prawej burty gdzie jest zakończony talią potrójnych bloczków.
www.roinok.vip.interia.pl
powrót do żagli
powrót do żagli
kolega roinok myśli, że jest cwany, bo napstrykał kilka fotek kruzenszterna jak ten stał w Szczecinie, zmienił tło na takie, aby wyglądało jak ściana, powstawiał trochę kartonowych szczegółów w PhotoShopie i pokazuje jako model zrobiony przez niego...
całe szczęście, że my modelarze mamy bystre oko..
a tak na poważnie to efekt piorunujący, jestem pod ogromnym wrażeniem i muszę przyznać, że napracowałeś się przy nim...piękna robota, gratuluję
całe szczęście, że my modelarze mamy bystre oko..
a tak na poważnie to efekt piorunujący, jestem pod ogromnym wrażeniem i muszę przyznać, że napracowałeś się przy nim...piękna robota, gratuluję