Relacja z budowy U.S.S. "SARATOGA CVA60" fly model
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
Widzialem kadlub pancernika w skali 1:100 poszpachlowany Akryl Putzem i był tak popękany, ze wlascicielowi sie zyc odechcalo. Musial wszystko zrywac.
Ja stosuje szpachle samochodowa gdyz jest dosc tania, szybko schnie i wspaniale sie obrabia.
Ja stosuje szpachle samochodowa gdyz jest dosc tania, szybko schnie i wspaniale sie obrabia.
Pozdrawiam Witek
-------------------------------
Samoloty, Okrety, Pojazdy
-------------------------------
-------------------------------
Samoloty, Okrety, Pojazdy
-------------------------------
- Sebastian B.
- Posty: 288
- Rejestracja: czw gru 23 2004, 13:35
- Lokalizacja: Tichau
Witam, kadłub w 80% wyszlifowany zostało jeszcze tylko troche pracy przy tyle i przodzie i lekkie poprawki. Drugą warstwe szpachli nałożylem ryzykując jeszcze raz nakladając szpachle samochodową i sie jak zatem opłaciło bo nic nie pęka.
Ostatnio zmieniony czw gru 08 2005, 16:18 przez lukasz84, łącznie zmieniany 1 raz.
Kiedy uznasz że już dostatecznie wygładziłeś szpachlę to psiknij ją cienką warstwa szarej farby. Raz wyjdzie gdzie jeszcze potrzebne sa poprawki, a dwa lepiej będzie ci kryć potem farba czerwona.
Poza tym kadłub zaczyna się bardzo ładnie prezentować.
Poza tym kadłub zaczyna się bardzo ładnie prezentować.
W budowie: Halny;
Ja osobiscie wole wyprowadzac powierzchnie ze szpachli samochodoej niz ze zwyklej gdyz szlifuje sie fantastycznie, jest twardsza ale i elastycniejsza od zwyklej szpachli. I najwazniejsze, jesli mam jeszcze jakis ubytek to nakladam szpachle i po 15 min moge ja obrabiac. Powierzchnia uzyskana jest bardziej gladka niz po szpachli zwyklej. Szpachla wykonczeniowa jest duzo mieksza niz uniwersalna. Uzywa sie jej w koncowej fazie gdy mamy np. jakies ryski lub dziurki powietrzne. Ta szpachla jest wykonana z duzo mniejszych kuleczek niz zwykla. Nalezy pamietac o najwazniejszym, jezeli uzywamy szpachli samochodowej to nie uzywamy innych szpachli poniewaz moga odspajac sie od siebie czego skutkiem moze byc pekanie i obrywanie sie szpachli w miejscu cieniowania co nieda nam idealnie gladkich przejsc. Ale sie rozpisalem. Starczy chyba?
Pozdrawiam Witek
-------------------------------
Samoloty, Okrety, Pojazdy
-------------------------------
-------------------------------
Samoloty, Okrety, Pojazdy
-------------------------------
Bartku_st Nie wszystkie!
Mimo że nie mam zbyt dużego doświadczenia w lakiernictwie (tam szpachlówek samochodowych używa sie najwięcej) to jednak mój wuj ma lakiernię i wiem od niego, że istnieje kilka różniastych rodzaji tego typu mas, z przenaczeniem do wypełniania większych wgnieceń ubytków na blasze (grubo-ziarniste) , elementach z włókna szklanego i plastyku (szpachlówki z włóknem szklanym), drobno-ziarniste do wykończeń i drobnych ubytków itp.
Miałem okazję dostać od mojego wuja prezent w postaci szpachlówki (zresztą na moje życzenie ) , na początku myślałem, że sprawa jest w miare prosta , ale zmieniłem zdanie jak mi facet wyciągnął z dzięsięć puszek różnego rodzaju szpachli samochodowych.
Mimo że nie mam zbyt dużego doświadczenia w lakiernictwie (tam szpachlówek samochodowych używa sie najwięcej) to jednak mój wuj ma lakiernię i wiem od niego, że istnieje kilka różniastych rodzaji tego typu mas, z przenaczeniem do wypełniania większych wgnieceń ubytków na blasze (grubo-ziarniste) , elementach z włókna szklanego i plastyku (szpachlówki z włóknem szklanym), drobno-ziarniste do wykończeń i drobnych ubytków itp.
Miałem okazję dostać od mojego wuja prezent w postaci szpachlówki (zresztą na moje życzenie ) , na początku myślałem, że sprawa jest w miare prosta , ale zmieniłem zdanie jak mi facet wyciągnął z dzięsięć puszek różnego rodzaju szpachli samochodowych.
My name is Button, James Button...