*[Relacja/Okręt] IJN Yamato ( Kartonowy Arsenał 3-4/99 )
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
Zajmując sie środkową częścią i robotą zegarmistrza zauważyłem różnice w opracowaniach modelu, których nie mogę rozstrzygnąć...może wy coś poradzicie.
Różnica nr 1.
Różnica nr 1.
Ostatnio zmieniony wt gru 23 2003, 11:30 przez Vivit, łącznie zmieniany 1 raz.
Rożnica nr 2 polega na tym, że mostki są różnych kształtów.
1. Pan Andrzej Haliński proponuje mostek "połamany"
2. Japońscy autorzy opracowania 3D "półokrągły"
i co tu zrobić ..może macie jakieś zdjęcia oryginału okrętu albo co ....poszperałem już wszędzie i nic nie mogę namierzyć, bo zdjęcia są albo ubogie albo niewiele ich jest. ?????
1. Pan Andrzej Haliński proponuje mostek "połamany"
2. Japońscy autorzy opracowania 3D "półokrągły"
i co tu zrobić ..może macie jakieś zdjęcia oryginału okrętu albo co ....poszperałem już wszędzie i nic nie mogę namierzyć, bo zdjęcia są albo ubogie albo niewiele ich jest. ?????
Ostatnio zmieniony wt gru 23 2003, 11:31 przez Vivit, łącznie zmieniany 1 raz.
co do mostka nawet w monografii sa rozbieznosci plan generalny okretu pokazuje mostek polokragly rysunek samej nadbudowki(autorstwa Koji Okamoto w aksonometrii pokazuje "polamany", a plan nadbudowki tez okragly-rozbieznosci jest wiecej glowna rzecz niewyjasniona to rzeczywisty ksztalt przodu pancerza burtowego -w monografii jak u wiekszosci japonskich okretow przechodzi on w luk i dochodzi do lini wodnej (?) w modelu jest prosty i zanika
Rozwiązania problemu krótkiego poszycia, można rozwiązać na dwa sposoby, o ile dobrze zrozumiałem pytanie. Chce pan zmniejszyć wręgę aby oklejenie poszycia zachodziło na "podpokładzie".
sposób nr 1.
faktycznie można każdą wręgę obciąć po obwodzie ale jest to dość skomplikowane, bo wręgi nie są odcięte liniami "krzywkowymi" (mam na myśli że są ugięte) więc musiałby pan robić to na zasadzie np: odcinania po 1mm. Chyba dość kłopotliwe.
sposób nr 2.
Przed naklejeniem wręg na karton !!!!!
Rozciąć każdą wręgę poniżej ostatniego pokładu i skrócić ją o 1-1,5 mm, należy to samo zrobić z całą podłużnicą (rdzeniem szkieletu). Jak już będą skrócone należy je tak nakleić na karton aby stworzyły całość.
Później postępować zgodnie z instrukcją.
Gdybym ponownie robił ten model na 100% zrobiłbym go sposobem nr. 2 gdyż jest on dużo łatwiejszy od pierwszego.
sposób nr 1.
faktycznie można każdą wręgę obciąć po obwodzie ale jest to dość skomplikowane, bo wręgi nie są odcięte liniami "krzywkowymi" (mam na myśli że są ugięte) więc musiałby pan robić to na zasadzie np: odcinania po 1mm. Chyba dość kłopotliwe.
sposób nr 2.
Przed naklejeniem wręg na karton !!!!!
Rozciąć każdą wręgę poniżej ostatniego pokładu i skrócić ją o 1-1,5 mm, należy to samo zrobić z całą podłużnicą (rdzeniem szkieletu). Jak już będą skrócone należy je tak nakleić na karton aby stworzyły całość.
Później postępować zgodnie z instrukcją.
Gdybym ponownie robił ten model na 100% zrobiłbym go sposobem nr. 2 gdyż jest on dużo łatwiejszy od pierwszego.
Ostatnio zmieniony czw wrz 01 2005, 20:51 przez Vivit, łącznie zmieniany 4 razy.
I jeszcze jedno...
Jeżeli już podejmie pan decyzje o budowie proszę zastanowić się nad skróceniem okrętu o 3 mm. Z doświadczenia mojego i innych osób które kleiły ten model wynika, że burty są za krótkie po obwodzie i nie spinają okrętu.
Proponuję panu skrócenie szkieletu pomiędzy wręgami 16-17 oraz skrócenie pokładu tak jak na rysunku. Linię obrysu podstawy wieży można narysować przy pomocy rapitografu z czarnym tuszem.
Jeżeli już podejmie pan decyzje o budowie proszę zastanowić się nad skróceniem okrętu o 3 mm. Z doświadczenia mojego i innych osób które kleiły ten model wynika, że burty są za krótkie po obwodzie i nie spinają okrętu.
Proponuję panu skrócenie szkieletu pomiędzy wręgami 16-17 oraz skrócenie pokładu tak jak na rysunku. Linię obrysu podstawy wieży można narysować przy pomocy rapitografu z czarnym tuszem.
Ostatnio zmieniony wt gru 23 2003, 11:34 przez Vivit, łącznie zmieniany 1 raz.
Randar niestety jeżeli utniesz po stronie deskowania to obrys wieży wyjdzie poza obręb szarego pierścienia i będzie to nieładnie wyglądało. Będzie on widoczny po stronie burt a nie będzie go widać na środku okrętu.
Skoro ci zależy na torach można zrobić coś takiego (zielona linia) wtedy wilk będzie syty i owca cała ))))
Skoro ci zależy na torach można zrobić coś takiego (zielona linia) wtedy wilk będzie syty i owca cała ))))
Ostatnio zmieniony wt gru 23 2003, 11:35 przez Vivit, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: czw lis 06 2003, 10:43
- Lokalizacja: Radzyń Podl. (Kresy Wschodnie Rzeczpospolitej)
Podzielić szkielet na część podwodną i nawodną-dobry pomysł, ale jest trochę więcej cięcia. Przy 2 mm tekturze i tej wielkości modelu to jest sprawa warta namysłu.
Robiłem już tego japońskiego drania (skończyło sie "złomowaniem"). Burty też miałem za krótkie, ale dno było w poządku ok. 2 mm zachodziło na (tj. pod) burtę. Może wystarczy ciąć wręgi po wewnętrznej stronie obrysu ?
W każdym razie w tych dniach ruszam z budową.
Świetny temat i realizacja. Dużo skorzystałem.
Robiłem już tego japońskiego drania (skończyło sie "złomowaniem"). Burty też miałem za krótkie, ale dno było w poządku ok. 2 mm zachodziło na (tj. pod) burtę. Może wystarczy ciąć wręgi po wewnętrznej stronie obrysu ?
W każdym razie w tych dniach ruszam z budową.
Świetny temat i realizacja. Dużo skorzystałem.