Relacja z budowy U.S.S. "SARATOGA CVA60" fly model

wszystko o modelach kartonowych

Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.

ODPOWIEDZ
wizard

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wizard »

ja do szpachlowania kadłuba Towariszcza uzywam szpachli akrylowej do drewna firmy FOX w puszce jest 250g kupiłem ją w castoramie i według mnie jest OK całkiem dobrze sie ściera i nie pęka.Niestety nie mam zdjecia puszki zeby pokazac jak ona wygląda
Awatar użytkownika
wokram
Posty: 137
Rejestracja: czw paź 23 2003, 23:08
Lokalizacja: z huty, tej nowej

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wokram »

akryl putz jest świetny ale moim zdaniem na ściany, ja bym sie bał w modelarstwie go stosować, a jeżeli już to na dobrze zagruntowane podłoże, dużo lepszym wyjściem jest użycie szpachlówki do drewna lub szpachlówki samochodowej
Witek
Posty: 109
Rejestracja: pn mar 10 2003, 22:11
Lokalizacja: Wałbrzych

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Witek »

Widzialem kadlub pancernika w skali 1:100 poszpachlowany Akryl Putzem i był tak popękany, ze wlascicielowi sie zyc odechcalo. Musial wszystko zrywac.
Ja stosuje szpachle samochodowa gdyz jest dosc tania, szybko schnie i wspaniale sie obrabia.
Pozdrawiam Witek
-------------------------------
Samoloty, Okrety, Pojazdy
-------------------------------
Awatar użytkownika
Sebastian B.
Posty: 288
Rejestracja: czw gru 23 2004, 13:35
Lokalizacja: Tichau

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sebastian B. »

Po wygładzeniu powieszchni można szpachle pomalować bezbarwnym lakierem nitro, w ten sposób u mnie jeszcze nic nie popękało .
Teoretyk ostatnio...
Awatar użytkownika
lukasz84
Posty: 110
Rejestracja: pt sie 19 2005, 17:56
Lokalizacja: CHORZÓW

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: lukasz84 »

Witam, kadłub w 80% wyszlifowany zostało jeszcze tylko troche pracy przy tyle i przodzie i lekkie poprawki. Drugą warstwe szpachli nałożylem ryzykując jeszcze raz nakladając szpachle samochodową i sie jak zatem opłaciło bo nic nie pęka.


Obrazek
Ostatnio zmieniony czw gru 08 2005, 16:18 przez lukasz84, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Piterski
Posty: 1075
Rejestracja: wt sty 11 2005, 19:17
Lokalizacja: Warszawa
x 10

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Piterski »

Kiedy uznasz że już dostatecznie wygładziłeś szpachlę to psiknij ją cienką warstwa szarej farby. Raz wyjdzie gdzie jeszcze potrzebne sa poprawki, a dwa lepiej będzie ci kryć potem farba czerwona.

Poza tym kadłub zaczyna się bardzo ładnie prezentować.
W budowie: Halny;
Awatar użytkownika
lukasz84
Posty: 110
Rejestracja: pt sie 19 2005, 17:56
Lokalizacja: CHORZÓW

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: lukasz84 »

Mam takie pytanko będąc dziś w castoramie widziałem tam szpaczlówke samochodową wykańczającą czy wie ktoś czym ona się rózńi np. od tej mojej czy daje lepszy efekt końcowy?
Awatar użytkownika
Bartek_st
Posty: 21
Rejestracja: czw lip 24 2003, 9:13
Lokalizacja: Zabrze

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Bartek_st »

szpachle samochodowe maja to do siebie że sa bardzo twarde i ciezkie w obróbce
"Moim Honorem Jest Wierność"
Trój Kolorowa Krew
Witek
Posty: 109
Rejestracja: pn mar 10 2003, 22:11
Lokalizacja: Wałbrzych

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Witek »

Ja osobiscie wole wyprowadzac powierzchnie ze szpachli samochodoej niz ze zwyklej gdyz szlifuje sie fantastycznie, jest twardsza ale i elastycniejsza od zwyklej szpachli. I najwazniejsze, jesli mam jeszcze jakis ubytek to nakladam szpachle i po 15 min moge ja obrabiac. Powierzchnia uzyskana jest bardziej gladka niz po szpachli zwyklej. Szpachla wykonczeniowa jest duzo mieksza niz uniwersalna. Uzywa sie jej w koncowej fazie gdy mamy np. jakies ryski lub dziurki powietrzne. Ta szpachla jest wykonana z duzo mniejszych kuleczek niz zwykla. Nalezy pamietac o najwazniejszym, jezeli uzywamy szpachli samochodowej to nie uzywamy innych szpachli poniewaz moga odspajac sie od siebie czego skutkiem moze byc pekanie i obrywanie sie szpachli w miejscu cieniowania co nieda nam idealnie gladkich przejsc. Ale sie rozpisalem. Starczy chyba?
Pozdrawiam Witek
-------------------------------
Samoloty, Okrety, Pojazdy
-------------------------------
Kuba G.
Posty: 164
Rejestracja: śr cze 09 2004, 22:30
Lokalizacja: TRN
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kuba G. »

Bartku_st Nie wszystkie!
Mimo że nie mam zbyt dużego doświadczenia w lakiernictwie (tam szpachlówek samochodowych używa sie najwięcej) to jednak mój wuj ma lakiernię i wiem od niego, że istnieje kilka różniastych rodzaji tego typu mas, z przenaczeniem do wypełniania większych wgnieceń ubytków na blasze (grubo-ziarniste) , elementach z włókna szklanego i plastyku (szpachlówki z włóknem szklanym), drobno-ziarniste do wykończeń i drobnych ubytków itp.
Miałem okazję dostać od mojego wuja prezent w postaci szpachlówki (zresztą na moje życzenie ;-) ) , na początku myślałem, że sprawa jest w miare prosta , ale zmieniłem zdanie jak mi facet wyciągnął z dzięsięć puszek różnego rodzaju szpachli samochodowych.
Obrazek
My name is Button, James Button...
ODPOWIEDZ