*[Relacja/Samochód] Jelcz W640 JS silnik SW680
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
*[Relacja/Samochód] Jelcz W640 JS silnik SW680
Witam.
Jestem w trakcie budowy Jelcza w 640 js.
Aktualnie składam silnik, który w modelu jest uproszczony, dlatego postanowiłem zmienić parę elementów ( blok silnika, głowice, kolektory ssący i wydechowy, kompresor i pompę wtryskową a także pompę wody oraz alternator).
Na pompie wtryskowej została zamontowana pompka wstępna paliwa.
Poniżej kompresor z użebrowaniem cylindrów.
Blok silnika zwężony powyżej miski olejowej.
Fotka poniżej zawiera głowice wykonaną wg. wycinanki.
Na zdjęciu poniżej widać zmiany w głowicy, zbliżone do oryginału.
Tak wygląda oryginalna głowica od strony układu wydechowego, ssącego i wodnego.Ciekawostka jest fakt, że są 3 cylindry przypadające na 1 głowicę a otwory wydechowe i ssące są po 2.
Jestem w trakcie budowy Jelcza w 640 js.
Aktualnie składam silnik, który w modelu jest uproszczony, dlatego postanowiłem zmienić parę elementów ( blok silnika, głowice, kolektory ssący i wydechowy, kompresor i pompę wtryskową a także pompę wody oraz alternator).
Na pompie wtryskowej została zamontowana pompka wstępna paliwa.
Poniżej kompresor z użebrowaniem cylindrów.
Blok silnika zwężony powyżej miski olejowej.
Fotka poniżej zawiera głowice wykonaną wg. wycinanki.
Na zdjęciu poniżej widać zmiany w głowicy, zbliżone do oryginału.
Tak wygląda oryginalna głowica od strony układu wydechowego, ssącego i wodnego.Ciekawostka jest fakt, że są 3 cylindry przypadające na 1 głowicę a otwory wydechowe i ssące są po 2.
-
- Posty: 52
- Rejestracja: pt lut 06 2004, 0:32
- Lokalizacja: Gdańsk
No nieźle to wygląda, choć muszę przyznać że miejscami trochę przesadzasz z tym "zużyciem" pojazdu, przydałoby się trochę umiaru. Naprzykład to przednie zawieszenie resora, wygląda tak, jakby się miało urwać na najbliższej dziurze w drodze. A tak wogóle to w jaki sposób wykonujesz te rdzewienia??
Pozdrawiam
Robert
---------------------------------
róbmy modele a nie wojny
---------------------------------
Robert
---------------------------------
róbmy modele a nie wojny
---------------------------------
Twój debiut sława na naszym forum wypadł świetnie, relacja z budowy podparta fotkami na których bardzo dobrze widać każdy detal to ostatnio coraz rzadszy widok i dlatego też z ogromną przyjemnością będę śledził postępy w budowie.
Co do waloryzacji do rzeczywiście wydaje się jakbyś troszkę przesadził, z drugiej strony jednak widywałem pojazdy w dużo gorszym stanie, a skoro twój punkt widzenia jest taki a nie inny to tej wersji się trzymaj
Przy okazji poprawiłem troszkę linki do twoich fotek.
Co do waloryzacji do rzeczywiście wydaje się jakbyś troszkę przesadził, z drugiej strony jednak widywałem pojazdy w dużo gorszym stanie, a skoro twój punkt widzenia jest taki a nie inny to tej wersji się trzymaj
Przy okazji poprawiłem troszkę linki do twoich fotek.
Witam.
Dzięki za opinię. To mój pierwszy pojazd waloryzowany, dlatego jest jak jest. Postaram się pewne elementy poprawić.
Chciałem dadać że jestem w posiadaniu paru autobusów (prawdziwych)
i proszę wierzyć że od spodu te pojazdy, które poruszają się po naszych fantastycznych drogach, mają po kilka centymetrów ubitego piachu, gliny wymiszanych z solą oraz olejem. A co dopiero auto ciężarowe pracujące przez kilkanaście lat w terenie.
Roby pytasz się o rdzewienia, wykonuję je akwarelami nanosząc kilkoma warstwami pędzelkiem skierowanym prostopadle do malowanej cząści.
Dzięki za opinię. To mój pierwszy pojazd waloryzowany, dlatego jest jak jest. Postaram się pewne elementy poprawić.
Chciałem dadać że jestem w posiadaniu paru autobusów (prawdziwych)
i proszę wierzyć że od spodu te pojazdy, które poruszają się po naszych fantastycznych drogach, mają po kilka centymetrów ubitego piachu, gliny wymiszanych z solą oraz olejem. A co dopiero auto ciężarowe pracujące przez kilkanaście lat w terenie.
Roby pytasz się o rdzewienia, wykonuję je akwarelami nanosząc kilkoma warstwami pędzelkiem skierowanym prostopadle do malowanej cząści.