*[Relacja/Samolot] Dassault Super Etendard
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
- Hasio Maszkietnik
- Posty: 113
- Rejestracja: czw cze 02 2005, 17:34
- Lokalizacja: BOJSZOWY
*[Relacja/Samolot] Dassault Super Etendard
Na mój warsztat trafił właśnie kolejny francuski samolot - Dassault Super Etendard w malowaniu argentyńskim (niestety Jackyl - nie Mirage ).
Jest to wznowienie starego opracowania Zbigniewa Sajdaka.
Model posiada dużo detali - wszystkie zewnętrzne anteny, otwierane hamulce, uszczegółowione podwozie i spory wybór uzbrojenia podwieszanego.
Poprzednich wydań nie widziałem, to jednak zostało fatalnie wydrukowane:
-linie poszycia nierównomiernie nadrukowane, niekiedy zanikają.
-przesunięcia kolorów (widoczne tu np. przy hamulcach aerodynamicznych)
-niewyraźne oznaczenia (niewyraźne gluty jako symbole załatwionych okrętów przebijają wszystko)
Biel spodu kadłuba jest nadrukowana (druk kolorów płynny - bez rastrowania). Sporo elementów jest wydrukowanych na srebrno.
Do roboty.
Sklejanie zacząłem od środka kadłuba(element z wnękami tylnego podwozia).
Łatwiej mi w ten sposób kontrolować symetrię, ale cały czas muszę uważać na dzwigary skrzydeł (wzmocnione cyjanopanem). Problemów z pasowaniem raczej nie ma, trzeba tylko wycinać wręgi po zewnętrznej.
Więcej wkrótce.
Jest to wznowienie starego opracowania Zbigniewa Sajdaka.
Model posiada dużo detali - wszystkie zewnętrzne anteny, otwierane hamulce, uszczegółowione podwozie i spory wybór uzbrojenia podwieszanego.
Poprzednich wydań nie widziałem, to jednak zostało fatalnie wydrukowane:
-linie poszycia nierównomiernie nadrukowane, niekiedy zanikają.
-przesunięcia kolorów (widoczne tu np. przy hamulcach aerodynamicznych)
-niewyraźne oznaczenia (niewyraźne gluty jako symbole załatwionych okrętów przebijają wszystko)
Biel spodu kadłuba jest nadrukowana (druk kolorów płynny - bez rastrowania). Sporo elementów jest wydrukowanych na srebrno.
Do roboty.
Sklejanie zacząłem od środka kadłuba(element z wnękami tylnego podwozia).
Łatwiej mi w ten sposób kontrolować symetrię, ale cały czas muszę uważać na dzwigary skrzydeł (wzmocnione cyjanopanem). Problemów z pasowaniem raczej nie ma, trzeba tylko wycinać wręgi po zewnętrznej.
Więcej wkrótce.
- Hasio Maszkietnik
- Posty: 113
- Rejestracja: czw cze 02 2005, 17:34
- Lokalizacja: BOJSZOWY
Ooo... Fajny samolocik.
Jakos tak niedawno ogladalem na Discovery program o konflikcie falklandzkim, gdzie jak wiadomo, wlasnie Super Etendardy odegraly kluczowa role w obronie Argentyny. Smieszna sprawa bo Argentynczycy mieli ich raptem z 5, plus 3 pociski Exocet, a zadali flocie brytyjskiej takie straty w pierwszych chwilach konfliktu, ze Anglicy byli sklonni taktycznie sie wycofac... Ale nie o tym chcialem... Po obejrzeniu programu, Super Etendard wyladowal na mojej liscie planow modelarskich, wlasnie w argentynskim malowaniu (tyle ze z plastiku), wiec bede bacznie przygladal sie tej relacji. Zasiadam w pierwszym rzedzie, biore browarek do reki i patrze Acha, no i zycze powodzenia
Pozdrawiam.
EDIT:
Mam jeszcze pytanie do Kata. Nie wiesz z jakiej gry pochodzi ten screen z ostatniego Twojego linka?
Jakos tak niedawno ogladalem na Discovery program o konflikcie falklandzkim, gdzie jak wiadomo, wlasnie Super Etendardy odegraly kluczowa role w obronie Argentyny. Smieszna sprawa bo Argentynczycy mieli ich raptem z 5, plus 3 pociski Exocet, a zadali flocie brytyjskiej takie straty w pierwszych chwilach konfliktu, ze Anglicy byli sklonni taktycznie sie wycofac... Ale nie o tym chcialem... Po obejrzeniu programu, Super Etendard wyladowal na mojej liscie planow modelarskich, wlasnie w argentynskim malowaniu (tyle ze z plastiku), wiec bede bacznie przygladal sie tej relacji. Zasiadam w pierwszym rzedzie, biore browarek do reki i patrze Acha, no i zycze powodzenia
Pozdrawiam.
EDIT:
Mam jeszcze pytanie do Kata. Nie wiesz z jakiej gry pochodzi ten screen z ostatniego Twojego linka?
Majek, screen pochodzi prawdopodobnie z gry Strike Fighters, znalazłem go tu.
Hasio, jak będziesz się kiedyś bardzo nudzić to pocpykaj też trochę tutaj:
http://www.airliners.net/search/photo.s ... r+Etendard
Pozdrawiam
Hasio, jak będziesz się kiedyś bardzo nudzić to pocpykaj też trochę tutaj:
http://www.airliners.net/search/photo.s ... r+Etendard
Pozdrawiam
Hasio - ładnie Ci to wychodzi, a może Harrier do kompletu?
Nie polecam Hellera, kupiłem go kiedyś w prezencie bratankowi. Linie podziału były szerokie jak w matchboxach tyle że niemiłosiernie nierówne, wyglądały jakby ktoś je rzeźbił ręcznie jakimś rylcem.
yaa - jaki zestaw plastikowy wybrałeś?yaa pisze:Po obejrzeniu programu, Super Etendard wyladowal na mojej liscie planow modelarskich, wlasnie w argentynskim malowaniu (tyle ze z plastiku)
Nie polecam Hellera, kupiłem go kiedyś w prezencie bratankowi. Linie podziału były szerokie jak w matchboxach tyle że niemiłosiernie nierówne, wyglądały jakby ktoś je rzeźbił ręcznie jakimś rylcem.
Temat ciekawy, początek budowy ładny. Wady opracowania, o których piszesz, są chyba jednak typowe dla dla modeli FM z tego okresu - widziałem kilka opracowań, wszędzie to samo. Mimo to jestem przekonany, że model ostatecznie będzie wyglądał efektownie.
Zastanawia mnie miejsce mocowania podwozia głównego. Nie wykonałeś otworów do mocowania goleni (konkretnie chodzi o otwór pod drut usztywniajacy goleń) przed zamknięciem poszyciem segmentu. Ponieważ zwykle w takich miejscach wkleja się dodatkowe usztywnienie dla drutu goleni (korek, tektura itp.), więc pewnie tutaj też takie wzmocnienie przewidziano. Jeżeli tak, to może się okazać, że próba nakłucia otworu spowoduje wgniecenie wnęki podowzia. W każdym razie wydaje mi się, że lepiej taki otwór przygotować wcześniej.
Zastanawia mnie miejsce mocowania podwozia głównego. Nie wykonałeś otworów do mocowania goleni (konkretnie chodzi o otwór pod drut usztywniajacy goleń) przed zamknięciem poszyciem segmentu. Ponieważ zwykle w takich miejscach wkleja się dodatkowe usztywnienie dla drutu goleni (korek, tektura itp.), więc pewnie tutaj też takie wzmocnienie przewidziano. Jeżeli tak, to może się okazać, że próba nakłucia otworu spowoduje wgniecenie wnęki podowzia. W każdym razie wydaje mi się, że lepiej taki otwór przygotować wcześniej.
Na warsztacie: Leopard 2A5, J6K1 Jinpu
Zawieszone: Pogoria, XP-61E
Archiwum: Saab J35 Draken, Pietropawłowsk, F/A-18F Super Hornet, Churchill, MiG-21, Mirage III EA, Bf-109 K-4
-----------------------------
Wspieram .oO R357
Zawieszone: Pogoria, XP-61E
Archiwum: Saab J35 Draken, Pietropawłowsk, F/A-18F Super Hornet, Churchill, MiG-21, Mirage III EA, Bf-109 K-4
-----------------------------
Wspieram .oO R357
- Hasio Maszkietnik
- Posty: 113
- Rejestracja: czw cze 02 2005, 17:34
- Lokalizacja: BOJSZOWY