Jeśli chodzi o materiały pomocne przy budowie modelu to zgromadziłem ich dostatecznie wiele (pisałem o tym w relacji Agassiz'a), poza tym nie będę raczej wzbogacał o dodatkowe detale tego modelu ponieważ i tak jest on dostatecznie uszczegółowiony. Niektóre elementy będę musiał jednak wykonać samemu od podstaw ponieważ to co znajduje się w pudełku jest nie do przyjęcia.
A ja mam pytanie a propos przekladni.
Przelozenie 2,33:1 to znaczy ze na jeden obrot silnika, os na przekladni robi 2,33 obroty? czy na odwrot, ze os na przekladni robi jeden obrot przy 2,33 obrotu silnika? chyba ze wogole inaczej.
Przyszła pora na zamocowanie dławicy wału i steru, niestety okazało się, że kupny ster nie bardzo się nadawał do modelu i musiałem wykorzystać rurkę mosiężną i pręt mosiężny zakupiony wcześniej z przeznaczeniem do innego modelu - dławice klejone do kadłuba klejem epoksydowym.
Tomasz D. pisze:Tak, silnik to Graupner Speed 400 z przekładnią 2,33:1
a można wiedzieć ile czasu budowałeś każdy z modeli ?
Pewnie, że można. Wszystkie modele budowałem na modelarni. Przeciętny model budowałem ok. pól roku (Oliwa zajeła mi trochę więcej czasu). Kadłub robiłem najczęściej z odlewu.