HMCS Snowberry 1/72 - model wakacyjny

modele oraz technika

Moderator: kartonwork

ODPOWIEDZ
cieciwa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: cieciwa »

Również posiadam ten model, ale na razie w formie "rozłożonej" - czeka na lepsze czasy.

posiadam również gdzieś w swoich przepastnych archiwach książkę traktująca o tych okrętach, mogę poszukać.
Awatar użytkownika
Tomasz D.
Admin
Posty: 2430
Rejestracja: wt lip 01 2003, 9:56
Lokalizacja: Nowogard
x 143

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Tomasz D. »

Jeśli chodzi o materiały pomocne przy budowie modelu to zgromadziłem ich dostatecznie wiele (pisałem o tym w relacji Agassiz'a), poza tym nie będę raczej wzbogacał o dodatkowe detale tego modelu ponieważ i tak jest on dostatecznie uszczegółowiony. Niektóre elementy będę musiał jednak wykonać samemu od podstaw ponieważ to co znajduje się w pudełku jest nie do przyjęcia.
Awatar użytkownika
-ukash-
Posty: 96
Rejestracja: czw sie 25 2005, 0:43
Lokalizacja: Pruszkow
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: -ukash- »

A ja mam pytanie a propos przekladni. :cool:
Przelozenie 2,33:1 to znaczy ze na jeden obrot silnika, os na przekladni robi 2,33 obroty? czy na odwrot, ze os na przekladni robi jeden obrot przy 2,33 obrotu silnika? chyba ze wogole inaczej. :oops:

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Tomasz D.
Admin
Posty: 2430
Rejestracja: wt lip 01 2003, 9:56
Lokalizacja: Nowogard
x 143

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Tomasz D. »

-ukash- pisze:ze os na przekladni robi jeden obrot przy 2,33 obrotu silnika?
tak właśnie, jest to przekładnia zwalniająca
Awatar użytkownika
Tomasz D.
Admin
Posty: 2430
Rejestracja: wt lip 01 2003, 9:56
Lokalizacja: Nowogard
x 143

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Tomasz D. »

Przyszła pora na zamocowanie dławicy wału i steru, niestety okazało się, że kupny ster nie bardzo się nadawał do modelu i musiałem wykorzystać rurkę mosiężną i pręt mosiężny zakupiony wcześniej z przeznaczeniem do innego modelu - dławice klejone do kadłuba klejem epoksydowym.

Obrazek
_Grzecho_
Posty: 324
Rejestracja: pn cze 06 2005, 21:09
Lokalizacja: Parczew

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: _Grzecho_ »

Tomasz D. pisze:Tak, silnik to Graupner Speed 400 z przekładnią 2,33:1
a można wiedzieć ile czasu budowałeś każdy z modeli ?
Pewnie, że można. Wszystkie modele budowałem na modelarni. Przeciętny model budowałem ok. pól roku (Oliwa zajeła mi trochę więcej czasu). Kadłub robiłem najczęściej z odlewu.

Pozdrawiam i życzę miłego sklejania
Awatar użytkownika
Tempest
Posty: 3315
Rejestracja: sob maja 10 2003, 0:15
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
x 110

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Tempest »

Pozdrawiam
Tempest

Szukajcie a znajdziecie...
Awatar użytkownika
Tomasz D.
Admin
Posty: 2430
Rejestracja: wt lip 01 2003, 9:56
Lokalizacja: Nowogard
x 143

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Tomasz D. »

:shock: No to mnie Tempest uraczyłeś linkiem na wieczór, to forum to super sprawa więc mam już zajęcie na wieczorne siedzenie przy kompie
Dzięki wielkie
Awatar użytkownika
Tempest
Posty: 3315
Rejestracja: sob maja 10 2003, 0:15
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
x 110

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Tempest »

A co na to żona ?
Na szczęście nie podałem w profilu swojego adresu ;-)
Pozdrawiam
Tempest

Szukajcie a znajdziecie...
Awatar użytkownika
Tomasz D.
Admin
Posty: 2430
Rejestracja: wt lip 01 2003, 9:56
Lokalizacja: Nowogard
x 143

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Tomasz D. »

Tempeścik przeczytaj pierwsze zdanie pierwszego wpisu w tym temacie to zrozumiesz ;-)
ODPOWIEDZ