*[Relacja/Kolej] Parowóz Ty23
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
*[Relacja/Kolej] Parowóz Ty23
Witam wszystkich!
Przyglądam się temu forum od dłuższego czasu, ale dopiero teraz zdobyłem się na odwagę aby zrobić parę fotek modelu nad którym pracuje. Jest to parowóz serii Ty23. Model jest budowany od podstaw. Gotowe jest już prawie całe podwozie (rama, koła, silnik).Oto parę zdjęć:
Oczywiście jak przystało na skale 1:25 parowóz jeździ. Zainteresowanym moge wysłać meilem filmik. Niestety jest robiony aparatem i odtwarza się tylko w programie Quick Time Player.
Pozdrawiam!
Przyglądam się temu forum od dłuższego czasu, ale dopiero teraz zdobyłem się na odwagę aby zrobić parę fotek modelu nad którym pracuje. Jest to parowóz serii Ty23. Model jest budowany od podstaw. Gotowe jest już prawie całe podwozie (rama, koła, silnik).Oto parę zdjęć:
Oczywiście jak przystało na skale 1:25 parowóz jeździ. Zainteresowanym moge wysłać meilem filmik. Niestety jest robiony aparatem i odtwarza się tylko w programie Quick Time Player.
Pozdrawiam!
To znowu Ja
Wkońcu udało mi się zamieścić filmik z jazdy modelu na nacie. Oto Linki:
http://patrz.pl?53577
http://ty23.moedl.jazda.patrz.pl
Wkońcu udało mi się zamieścić filmik z jazdy modelu na nacie. Oto Linki:
http://patrz.pl?53577
http://ty23.moedl.jazda.patrz.pl
Witam!
Dokładnie nie jestem w stanie powiedzieć ile czasu zajęło mi wykomanie podwozia, poniewarz były to godziny klejenia pomiędzy pracą i innymi obowiązkami. Ale ogólnie to będzie około pół roku.
Podejżewam, że tobie Kierowniku chodziło o szczeguły wykonania. Więc starałem się cały naped wykonać tak jak w oryginale. Koła mają czoy na których nasadzone są wiazary, korbowód połączony jest ruchomo z krzyżulcem za pomocą sworznia a w kulisie jest kamyk jarzma tak więc można parowóz nastawić na jazdę w tył.
A będzie to parowóz Ty23 z numerem 76 z fabryki cegielskiego co jak pużniej się okazało był pierwszym parowozem wyprodukowanym w tej fabryce i nosił na tabliczce firmowej nr 1. Z tego też powodu oświetlenie będzie jeszcze naftowe, gdyż gazowe instalowano w pużniejszym czasie.
Dokładnie nie jestem w stanie powiedzieć ile czasu zajęło mi wykomanie podwozia, poniewarz były to godziny klejenia pomiędzy pracą i innymi obowiązkami. Ale ogólnie to będzie około pół roku.
Podejżewam, że tobie Kierowniku chodziło o szczeguły wykonania. Więc starałem się cały naped wykonać tak jak w oryginale. Koła mają czoy na których nasadzone są wiazary, korbowód połączony jest ruchomo z krzyżulcem za pomocą sworznia a w kulisie jest kamyk jarzma tak więc można parowóz nastawić na jazdę w tył.
A będzie to parowóz Ty23 z numerem 76 z fabryki cegielskiego co jak pużniej się okazało był pierwszym parowozem wyprodukowanym w tej fabryce i nosił na tabliczce firmowej nr 1. Z tego też powodu oświetlenie będzie jeszcze naftowe, gdyż gazowe instalowano w pużniejszym czasie.
Witam!
Jak widać na poniższym zdjęciu prace nad kotłem dobiegają końca
Na kotle trzeba tylko przykleić otulinę zaworów bezpieczeństwa a na dymnicy zawory bezpieczeństwa przegrzewacza i... pomalować.
Parowóz posiada trapezowy stojak Belpaire'a, który dobrze wytwarzał parę ale stwarzał kłopoty przy naprawach zwłaszcza w miejscach przejścia cylindrycznego walczaka w trapezowy stojak. A stojak w moim modelu wygląda tak:
Jeszcze tylko widok na drzwi dymnicy i to by na dzisiaj było tyle
Jak widać na poniższym zdjęciu prace nad kotłem dobiegają końca
Na kotle trzeba tylko przykleić otulinę zaworów bezpieczeństwa a na dymnicy zawory bezpieczeństwa przegrzewacza i... pomalować.
Parowóz posiada trapezowy stojak Belpaire'a, który dobrze wytwarzał parę ale stwarzał kłopoty przy naprawach zwłaszcza w miejscach przejścia cylindrycznego walczaka w trapezowy stojak. A stojak w moim modelu wygląda tak:
Jeszcze tylko widok na drzwi dymnicy i to by na dzisiaj było tyle
- ojciec <cenzura>
- Posty: 30
- Rejestracja: wt maja 16 2006, 14:14