Prace w toku. Udało mi się wyposażyć wnętrze kabiny w osprzęt kotła przewidziany przez autora wycinanki. Nie jest go zbyt wiele, ale ni chciałem uprawiać SF nie mając ani planów ani zdjęć pierwowzoru.
pozwoliłem sobie na małę eksperymenty z pokrętłąmi zaworów:
MAkro wyraźnie pozwala dostrzec, że w tym przypadku należy popracować nad symetrią. Po wykonaniu małej serii do montażu zakwalifikowano pokrętła nr 3 i 6
Przymocowałem również kabinę i rozpocząłem oklejanie jej burtami:
po kilkunastu przymiarkach i długim szlifowaniu wpasowałem tył skrzyni węglowej:
w najbliższym czasie czeka mnie jej nitowanie i dalsza praca nad burtami kabiny.
pozdrowienia
P.
[relacja] niespieszna z budowy Tkp 30
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
- Precyzyjny
- Posty: 538
- Rejestracja: pt maja 19 2006, 12:22
- Lokalizacja: Polska
- x 25
Pulemiot dosyć tego odpoczynku, czas abyś wrócił do relacji i pokazał nowe fotki.
Pozdrawiam
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
Ech odpoczynku....Precyzyjny pisze:Pulemiot dosyć tego odpoczynku, czas abyś wrócił do relacji i pokazał nowe fotki.
W pracy wszyscy powariowali, w domu syn wszedł w etap samobieżny i trzeba wszystko przed nim chować. Na modelarstwo zostają już tylko noce...
ale po kolei. ostatnio nitowałem:
potem nitowałem:
to samo zanitowałem z drugiej strony.
(kabina jest w wersji do malowania)
potem rurowałem
a teraz przygotowuję wiązary i korbowody i resztę sztang.
Tempo mam fatalne, ale wieczorne chwile z kartonem dostarczają mi nadal nieocenionego oddechu od zabieganej codzienności.
pozdrawiam
P.
powrót do źródeł
powolutku, pomalutku w tempie parowozu przemysłowego pomalowałem rury i kabinę i przeszedłem do etapu montowania wiązarów i korb:
Niezłą frajdę sprawia mi poznawanie szczegółów działania mechanizmów przeniesienia napędu w parowozie. Co po co i dlaczego tak a nie inaczej. Powyższa ELNA znakomicie wpisuje się w polską szkołę parowozów towarowych: napęd na trzecią oś wiązaną.
Im dalej postępują moje prace z modelem, tym większy podziw i szacunek mam do zawodników robiących modele w tej skali lub w HO na żywą parę.
Ostatnie ujęcie na dziś:
pozdrawiam
cdn
Pulemiot
Niezłą frajdę sprawia mi poznawanie szczegółów działania mechanizmów przeniesienia napędu w parowozie. Co po co i dlaczego tak a nie inaczej. Powyższa ELNA znakomicie wpisuje się w polską szkołę parowozów towarowych: napęd na trzecią oś wiązaną.
Im dalej postępują moje prace z modelem, tym większy podziw i szacunek mam do zawodników robiących modele w tej skali lub w HO na żywą parę.
Ostatnie ujęcie na dziś:
pozdrawiam
cdn
Pulemiot
powrót do źródeł