*[Relacja/Samolot] PZL P11c Fly Model 108
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
- VIPER GTS-R
- Posty: 109
- Rejestracja: sob lut 04 2006, 12:46
- Lokalizacja: Biała Podlaska<->Warszawa
- x 1
*[Relacja/Samolot] PZL P11c Fly Model 108
Witam!
Powstaje kolejny model. I tu wielka niespodzianka samolot!!!
Ale za to jaki! Słynna P11-stka tak chętnie pokazywana na tym forum, więc pomyślałem, że i ja swoją dołączę do tego grona, a co!
Sklejam już jakieś 2 tygodnie, ale z powodu notorycznego braku czasu i kasy na aparat cyfrowy efekty możecie zobaczyć teraz. Niestety na stancji nie mam neta i muszę latać do kafejki, więc efekty zmagań będę teraz pokazywał po znaczących postępach w budowie.
Na pierwszy ogień idzie przednia część kadłuba:
Wnętrze kokpitu:
Kokpit z większością osprzętu:
Butla tlenowa z instalacją:
Model klei się sam , choć jest już na tym etapie budowy jeden poważny błąd opracowania, który pokarzę w następnym odcinku.
Pozdrawiam!
pokażę
Powstaje kolejny model. I tu wielka niespodzianka samolot!!!
Ale za to jaki! Słynna P11-stka tak chętnie pokazywana na tym forum, więc pomyślałem, że i ja swoją dołączę do tego grona, a co!
Sklejam już jakieś 2 tygodnie, ale z powodu notorycznego braku czasu i kasy na aparat cyfrowy efekty możecie zobaczyć teraz. Niestety na stancji nie mam neta i muszę latać do kafejki, więc efekty zmagań będę teraz pokazywał po znaczących postępach w budowie.
Na pierwszy ogień idzie przednia część kadłuba:
Wnętrze kokpitu:
Kokpit z większością osprzętu:
Butla tlenowa z instalacją:
Model klei się sam , choć jest już na tym etapie budowy jeden poważny błąd opracowania, który pokarzę w następnym odcinku.
Pozdrawiam!
pokażę
Ostatnio zmieniony pn sty 15 2007, 23:49 przez VIPER GTS-R, łącznie zmieniany 1 raz.
Hangar:Hurricane
Gotowy:1P11c
2Albatros3Ansaldo 4F1 Benetton Ford 5Chevrolet Monte Carlo SS-skala 1:18
Gotowy:1P11c
2Albatros3Ansaldo 4F1 Benetton Ford 5Chevrolet Monte Carlo SS-skala 1:18
- VIPER GTS-R
- Posty: 109
- Rejestracja: sob lut 04 2006, 12:46
- Lokalizacja: Biała Podlaska<->Warszawa
- x 1
Witam!
Moja P11 powoli rośnie. Niestety jest to model bardzo wciągający. Do tego stopnia, że oprócz nauki nie starcza mi czasu na nic innego. Sam chciałem, to mam! Dowód mojego postępującego obłędu na fotkach ogona i centropłata.
Ale najpierw kokpit na ukończeniu:
Brak jeszcze tylko pasów, ale mi się na razie nie chce drucików wyginać. Jak mnie najdzie wena, to je zrobię.
Co do błędu:
Zaznaczona na zdjęciu czerwona kreska ma 7 [mm] długości, podczas gdy powinna mieć 5 [mm]. Owiewka jest już zaprojektowana dobrze, więc na pewno nie będzie pasować. Kiedy kleiłem ten segment kadłuba, wszystko pasowało idealnie i to mnie zwiodło. Ale owiewką będziemy się martwić potem. Co do pokazania-Open Office nie zwrócił na rz uwagi. Moja wina!
Łączenia segmentów-w tym modelu wychodzi mi jakoś...ładnie! Przynajmniej w mojej opinii.
A teraz deserek:
P11 Fly Modela nie ma odwzorowania graficznego blachy falistej jak MM czy AH. Ponieważ P11 bez blachy falistej jest jak ciastko bez kremu , więc co było robić-wziąłem się za "projektowanie".
Do "projektowania" użyłem:
Etap 1
-linijka
-cyrkiel
-ręce
Etap 2
-lakier w słoiczku 28 ml w cenie 8 pln za sztukę + pędzelek (6 pln za sztukę)-kupione w sklepie modelarskim w moim mieście (wujek Google raczej nie znajdzie tych tajemniczych przedmiotów )
Parę godzin roboty i blacha falista gotowa. Całość zabezpieczyłem lakierem bezbarwnym, aby się nie wycierała farba drukarska, bo po takim bigowaniu(?) łatwo jest palcyma uszkodzić karton. Po polakierowaniu da się część spokojnie formować-nic się nie wyciera.
Elementy centropłata po "projektowaniu"
Centropłat, a raczej blachę na nim robiłem cały dzień, ale efekt jest naprawdę dobry. Warto się było pomęczyć. Została co prawda jeszcze do "przeprojektowania" lewa i prawa część płata oraz usterzenie poziome (kolejny dzień lub dwa), ale dla takiego samolotu warto! Czas kleić dalej - P11c czeka!!!
Pozdrawiam!
Moja P11 powoli rośnie. Niestety jest to model bardzo wciągający. Do tego stopnia, że oprócz nauki nie starcza mi czasu na nic innego. Sam chciałem, to mam! Dowód mojego postępującego obłędu na fotkach ogona i centropłata.
Ale najpierw kokpit na ukończeniu:
Brak jeszcze tylko pasów, ale mi się na razie nie chce drucików wyginać. Jak mnie najdzie wena, to je zrobię.
Co do błędu:
Zaznaczona na zdjęciu czerwona kreska ma 7 [mm] długości, podczas gdy powinna mieć 5 [mm]. Owiewka jest już zaprojektowana dobrze, więc na pewno nie będzie pasować. Kiedy kleiłem ten segment kadłuba, wszystko pasowało idealnie i to mnie zwiodło. Ale owiewką będziemy się martwić potem. Co do pokazania-Open Office nie zwrócił na rz uwagi. Moja wina!
Łączenia segmentów-w tym modelu wychodzi mi jakoś...ładnie! Przynajmniej w mojej opinii.
A teraz deserek:
P11 Fly Modela nie ma odwzorowania graficznego blachy falistej jak MM czy AH. Ponieważ P11 bez blachy falistej jest jak ciastko bez kremu , więc co było robić-wziąłem się za "projektowanie".
Do "projektowania" użyłem:
Etap 1
-linijka
-cyrkiel
-ręce
Etap 2
-lakier w słoiczku 28 ml w cenie 8 pln za sztukę + pędzelek (6 pln za sztukę)-kupione w sklepie modelarskim w moim mieście (wujek Google raczej nie znajdzie tych tajemniczych przedmiotów )
Parę godzin roboty i blacha falista gotowa. Całość zabezpieczyłem lakierem bezbarwnym, aby się nie wycierała farba drukarska, bo po takim bigowaniu(?) łatwo jest palcyma uszkodzić karton. Po polakierowaniu da się część spokojnie formować-nic się nie wyciera.
Elementy centropłata po "projektowaniu"
Centropłat, a raczej blachę na nim robiłem cały dzień, ale efekt jest naprawdę dobry. Warto się było pomęczyć. Została co prawda jeszcze do "przeprojektowania" lewa i prawa część płata oraz usterzenie poziome (kolejny dzień lub dwa), ale dla takiego samolotu warto! Czas kleić dalej - P11c czeka!!!
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony wt sty 16 2007, 0:03 przez VIPER GTS-R, łącznie zmieniany 1 raz.
Hangar:Hurricane
Gotowy:1P11c
2Albatros3Ansaldo 4F1 Benetton Ford 5Chevrolet Monte Carlo SS-skala 1:18
Gotowy:1P11c
2Albatros3Ansaldo 4F1 Benetton Ford 5Chevrolet Monte Carlo SS-skala 1:18
Bardzo ładnie się prezentuje Twoja P11. Ja dłubię tę najnowszą z MM i o takim idealnym spasowaniu segmentów mogę zapomnieć. Jest to zapewne wina wykonawcy, aczkolwiek coś tam w ogonie jest na rzeczy. Czy mógłbym prosić o zdjęcie z ostrością na tablicę i parę słów o wykonaniu.
W budowie: Halny;
- Matrix_OST
- Posty: 62
- Rejestracja: ndz paź 01 2006, 18:00
- Lokalizacja: Ostróda
- VIPER GTS-R
- Posty: 109
- Rejestracja: sob lut 04 2006, 12:46
- Lokalizacja: Biała Podlaska<->Warszawa
- x 1
Witam i odpowiadam!
Piterski:Przepraszam za jakość zdjęć, ale moja własna cyfrówka to na razie marzenie Wszystkie zdjęcia z poprzedniego postu robione były tel. o rozdzielczości 2 mpx. Nie są najgorsze, ale to nie cyfrówka.
Tablica przyrządów jest oczywiście "pożyczona" z MM, bo oryginalna mocno juz odstawała od dzisiejszych opracowań. Zrobiona jest bardzo prostym sposobem. Najpierw wtłoczyłem lekko zegary do środka, tak aby po zalaniu lakierem błyszczącym jego nadmiar nie wypływał na zewnątrz zegara. Do niektórych zrobiłem z cienkiego, miedzianego drucika obwódki. Do wtłaczania używałem gwoździ o różnych średnicach.
Zdjęcie tablicy postaram się umieścić w piątek lub sobotę, bo aktualnie jestem w domu, a model został w Warszawie.
Czy jest relacja z budowy twojej P11 na forum?
Matrix_OST:Ster kierunku przerabiałem sam. W opracowaniu Fly Modela wszystkie powierzchnie sterowe nie są rozdzielone. Wyszło tak sobie, ale i tak lepiej to wygląda niż jako jedna część.
Pozdrawiam!:papa:
Piterski:Przepraszam za jakość zdjęć, ale moja własna cyfrówka to na razie marzenie Wszystkie zdjęcia z poprzedniego postu robione były tel. o rozdzielczości 2 mpx. Nie są najgorsze, ale to nie cyfrówka.
Tablica przyrządów jest oczywiście "pożyczona" z MM, bo oryginalna mocno juz odstawała od dzisiejszych opracowań. Zrobiona jest bardzo prostym sposobem. Najpierw wtłoczyłem lekko zegary do środka, tak aby po zalaniu lakierem błyszczącym jego nadmiar nie wypływał na zewnątrz zegara. Do niektórych zrobiłem z cienkiego, miedzianego drucika obwódki. Do wtłaczania używałem gwoździ o różnych średnicach.
Zdjęcie tablicy postaram się umieścić w piątek lub sobotę, bo aktualnie jestem w domu, a model został w Warszawie.
Czy jest relacja z budowy twojej P11 na forum?
Matrix_OST:Ster kierunku przerabiałem sam. W opracowaniu Fly Modela wszystkie powierzchnie sterowe nie są rozdzielone. Wyszło tak sobie, ale i tak lepiej to wygląda niż jako jedna część.
Pozdrawiam!:papa:
Hangar:Hurricane
Gotowy:1P11c
2Albatros3Ansaldo 4F1 Benetton Ford 5Chevrolet Monte Carlo SS-skala 1:18
Gotowy:1P11c
2Albatros3Ansaldo 4F1 Benetton Ford 5Chevrolet Monte Carlo SS-skala 1:18
Model zaczął powstawać na spotkaniach QWKAK, ale postanowiłem go zacząć niemal od nowa i zrobić w domowym zaciszu. Mam zamiar coś sobie udowodnić . Do wymiany poszedł jeden segment. Powoli zaczyna coś z tego wychodzić, na razie składane na sucho.
Relację myślałem by wstawić, ale nie tu. Na tym forum i tak już mam rozgrzebane trzy modele z których powoli dwa powstają. Jak model będzie się do tego kwalifikował to zaprezentuje tu może jakieś streszczenie z jego budowy po jej zakończeniu.
Pozdrawiam
Relację myślałem by wstawić, ale nie tu. Na tym forum i tak już mam rozgrzebane trzy modele z których powoli dwa powstają. Jak model będzie się do tego kwalifikował to zaprezentuje tu może jakieś streszczenie z jego budowy po jej zakończeniu.
Pozdrawiam
W budowie: Halny;
- VIPER GTS-R
- Posty: 109
- Rejestracja: sob lut 04 2006, 12:46
- Lokalizacja: Biała Podlaska<->Warszawa
- x 1
Witam!
Spełniając oczekiwania (jakie fajne hasełko wyborcze ), wstawiam fotki tablicy.
Ponieważ sprawiłem sobie aparacik (YES! YES! YES! ), pokażę wymęczone przejście ogon-kadłub.
Zawaliłem artystycznie tę część (lepiej-znaczy gorzej się nie dało skleić)!
Zrobiłem również centropłat. Ten wyszedł już znacznie lepiej. Sam jestem zadowolony, a to już coś
I jeszcze szczegóły "przeprojektowanego" poszycia.
Kadłub wygląda na dzień dzisiejszy tak:
Model jest bardzo wymagający, ale sprawia wielką frajdę. To, jak wygląda ten samolot, rekompensuje z nawiązką pracę, jaką już przy nim wykonałem! Sam model jest dobrze spasowany. Ma małe niedoróbki, ale to się wszystko da naprawić
Pozdrawiam!
Spełniając oczekiwania (jakie fajne hasełko wyborcze ), wstawiam fotki tablicy.
Ponieważ sprawiłem sobie aparacik (YES! YES! YES! ), pokażę wymęczone przejście ogon-kadłub.
Zawaliłem artystycznie tę część (lepiej-znaczy gorzej się nie dało skleić)!
Zrobiłem również centropłat. Ten wyszedł już znacznie lepiej. Sam jestem zadowolony, a to już coś
I jeszcze szczegóły "przeprojektowanego" poszycia.
Kadłub wygląda na dzień dzisiejszy tak:
Model jest bardzo wymagający, ale sprawia wielką frajdę. To, jak wygląda ten samolot, rekompensuje z nawiązką pracę, jaką już przy nim wykonałem! Sam model jest dobrze spasowany. Ma małe niedoróbki, ale to się wszystko da naprawić
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony wt sty 16 2007, 0:09 przez VIPER GTS-R, łącznie zmieniany 1 raz.
Hangar:Hurricane
Gotowy:1P11c
2Albatros3Ansaldo 4F1 Benetton Ford 5Chevrolet Monte Carlo SS-skala 1:18
Gotowy:1P11c
2Albatros3Ansaldo 4F1 Benetton Ford 5Chevrolet Monte Carlo SS-skala 1:18
- Matrix_OST
- Posty: 62
- Rejestracja: ndz paź 01 2006, 18:00
- Lokalizacja: Ostróda
- VIPER GTS-R
- Posty: 109
- Rejestracja: sob lut 04 2006, 12:46
- Lokalizacja: Biała Podlaska<->Warszawa
- x 1
Witam!
Po długiej przerwie trzeba coś pokazać. Model powstawał powoli przez te 3 tygodnie. Niestety nie miałem czasu na prowadzenie relacji tak jak bym chciał, ale za to dzisiaj będzie więcej fotek. No to jedziemy z tym koksem:
Wszystkie powierzchnie sterowe oraz trymery są rozdzielone. W opracowaniu takie nie były, więc zrobiłem je sam. Nic specjalnego. Problemy zaczęły się przy lotkach.
Lotka ma bardzo charakterystyczny obrys i długo myślałem jak rozwiązać jej mocowanie. Efekt na zdjęciach-ocenę pozostawiam wam. Druga sprawa to lakiery: MODEL MASTER-NIE!!! HUMBROL-TAK!!! Zemścił się brak stałego dostępu do internetu. Widać że centropłat ma lekko żółtawy odcień Człowiek uczy się całe życie, najczęściej niestety na własnych błędach.
Efekt po tym etapie prac:
Następnie zrobiłem zastrzały skrzydła. Owiewki przy płacie dały mi w kość. Chyba najgorszy do uformowania element w tym modelu. Wyszło jak zwykle po japońsku czyli jako tako
Płoza skleiła się sama, prawie jej nie pomagałem!
Główne podwozie ma jeden poważny babol-golenie są za długie o 3 mm. Nie rzuca się to w oczy jeśli nie ma się planów pod ręką, ale jednak jest widoczne jeśli ktoś ma jakie takie pojęcie o wyglądzie tego samolotu. Moją "rewolucyjną czujność" jak zwykle uśpiło dobre spasowanie wszystkiego do tej pory. Posklejane jest to super glutem i chyba już tak zostanie niestety
Tyle na dziś. Uff! Trochę tego jest. Mam nadzieję, że mi wybaczycie ilość zdjęć i że następny odcinek pojawi się wcześniej.
Matrix_OST-większość elementów jest oryginalna, ale trochę przerobiona. Tylko tablica jest z MM, a butla tlenowa powstała od podstaw. Dziękuję również za miłe słowa, ale zobacz sobie kabinęwykonaną do P11 przez rowina-lata świetlne miną zanim ja tak coś skleję!
Pozdrawiam wszystkich!
PS. Wie może ktoś, kto latał we wrześniu 39 na tej P11. 111 eskadra myśliwska, numer boczny 5. Na skrzydłach N 45. Przekopałem wszystko co miałem i nic nie znalazłem.
Po długiej przerwie trzeba coś pokazać. Model powstawał powoli przez te 3 tygodnie. Niestety nie miałem czasu na prowadzenie relacji tak jak bym chciał, ale za to dzisiaj będzie więcej fotek. No to jedziemy z tym koksem:
Wszystkie powierzchnie sterowe oraz trymery są rozdzielone. W opracowaniu takie nie były, więc zrobiłem je sam. Nic specjalnego. Problemy zaczęły się przy lotkach.
Lotka ma bardzo charakterystyczny obrys i długo myślałem jak rozwiązać jej mocowanie. Efekt na zdjęciach-ocenę pozostawiam wam. Druga sprawa to lakiery: MODEL MASTER-NIE!!! HUMBROL-TAK!!! Zemścił się brak stałego dostępu do internetu. Widać że centropłat ma lekko żółtawy odcień Człowiek uczy się całe życie, najczęściej niestety na własnych błędach.
Efekt po tym etapie prac:
Następnie zrobiłem zastrzały skrzydła. Owiewki przy płacie dały mi w kość. Chyba najgorszy do uformowania element w tym modelu. Wyszło jak zwykle po japońsku czyli jako tako
Płoza skleiła się sama, prawie jej nie pomagałem!
Główne podwozie ma jeden poważny babol-golenie są za długie o 3 mm. Nie rzuca się to w oczy jeśli nie ma się planów pod ręką, ale jednak jest widoczne jeśli ktoś ma jakie takie pojęcie o wyglądzie tego samolotu. Moją "rewolucyjną czujność" jak zwykle uśpiło dobre spasowanie wszystkiego do tej pory. Posklejane jest to super glutem i chyba już tak zostanie niestety
Tyle na dziś. Uff! Trochę tego jest. Mam nadzieję, że mi wybaczycie ilość zdjęć i że następny odcinek pojawi się wcześniej.
Matrix_OST-większość elementów jest oryginalna, ale trochę przerobiona. Tylko tablica jest z MM, a butla tlenowa powstała od podstaw. Dziękuję również za miłe słowa, ale zobacz sobie kabinęwykonaną do P11 przez rowina-lata świetlne miną zanim ja tak coś skleję!
Pozdrawiam wszystkich!
PS. Wie może ktoś, kto latał we wrześniu 39 na tej P11. 111 eskadra myśliwska, numer boczny 5. Na skrzydłach N 45. Przekopałem wszystko co miałem i nic nie znalazłem.
Ostatnio zmieniony śr sty 17 2007, 23:58 przez VIPER GTS-R, łącznie zmieniany 1 raz.
Hangar:Hurricane
Gotowy:1P11c
2Albatros3Ansaldo 4F1 Benetton Ford 5Chevrolet Monte Carlo SS-skala 1:18
Gotowy:1P11c
2Albatros3Ansaldo 4F1 Benetton Ford 5Chevrolet Monte Carlo SS-skala 1:18
- Matrix_OST
- Posty: 62
- Rejestracja: ndz paź 01 2006, 18:00
- Lokalizacja: Ostróda