[REALACJA] PzKpfw VI TIGER AH - chyba jedyna na tym forum:)

wszystko o modelach kartonowych

Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.

pdolny
Posty: 42
Rejestracja: śr mar 08 2006, 16:15

[REALACJA] PzKpfw VI TIGER AH - chyba jedyna na tym forum:)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: pdolny »

Witam wszystkich :)

Nazywam się Patryk. Modelarstwem zajmuję się już od ponad 1,5 roku. Jestem stałym czytelnikiem tego forum lecz dopiero teraz postanowiłem się ujawnić :twisted:

Moją pasją są niemieckie pojazdy opancerzone, jednym słowem wszysko co ma koła i gąsienice. ;-)

Chciałbym wam zaprezentować trzeci z kolei wykonywany przeze mnie model. Jest to PzKpfw VI TIGER I wydawnictwa AH. Podobnie jak poprzednie sądzę że troszkę mi to zajmie :razz:

Pozostałe dwa modele to Panterka z GPM oraz PzKpfw II Ausf. C wydawnictwa AH. Wkrótce też dołącze ich fotki.

Ok koniec wstępu czas zabrać się za konkrety. Z góry zaznaczam że mile widziane są wszelakie krytyczne i pozytywne uwagi, które to pozwolłyby mi na osiągnięcie zadowalającego końcowego efektu. Jeśli pytania będą też z przyjemnością na nie odpowiem.

Na początek zamieszczam obecny postęp budowy:

1. Wygląd ogólny

Obrazek
Obrazek

2. Stanowisko kierowcy

Obrazek
Obrazek

PS. Sorka za jakość zdjęć ale dopiero uczę się je robić :P
Awatar użytkownika
Mariusz Kita
Posty: 194
Rejestracja: pt sty 06 2006, 15:13
Lokalizacja: czestochowskie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mariusz Kita »

Witaj
Kiedyś kleiłem tego koteczka.Jego zdjęcia są tu http://www.piterpanzerwwii.com.pl/forum ... .php?t=257
Idzie Ci nieżle,tylko dobrze by było nasączyć krawędzie wręg superglutem i wyszliować papierem ściernym.Przy oklejaniu zewnętrznym poszyciem nie będziesz miał wtedy przykrych niespodzianek
Pozdrawiam
pdolny
Posty: 42
Rejestracja: śr mar 08 2006, 16:15

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: pdolny »

A oto i element bez którego nic nie zadziała :)

SILNIK:

Obrazek

Ps. Dzięki za radę napewno przeszlifuję :oops:
Awatar użytkownika
Enzo
Posty: 422
Rejestracja: sob lut 26 2005, 20:48
Lokalizacja: Krosno

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Enzo »

Witam, nieźle ale sprawia wrażenie troszkę robionego na szybkość (chodzi głównie o retusz, niezbyt dokładne kształtowanie...).

Powodzenia
Obrazek
Obrazek
pdolny
Posty: 42
Rejestracja: śr mar 08 2006, 16:15

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: pdolny »

Dzięki za uwagę ENZO postaram się zwrócić szczególną uwagę na retusz i kształtowanie. Chociaż czasem wynika to np. z braku odpowiednich narzędzi.
pdolny
Posty: 42
Rejestracja: śr mar 08 2006, 16:15

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: pdolny »

Ok lecimy dalej z tym koksem :)

Dziś udało mi się połączyć wał silnika z wałem przekładni głównej. Pośredniczy temu wspornik wału głównego Oto i fotki :

Obrazek
Obrazek
pdolny
Posty: 42
Rejestracja: śr mar 08 2006, 16:15

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: pdolny »

Witam po raz kolejny.
Troszkę czasu mnie nie było, ale to nie oznacza że się obijałem :roll:

Dziś zamierzam przedstawić to czego udało się dokonać w ostatnim czasie.

I tak zrobiłem siedzonko dla strzelca, żeby nie musiał stać :) oraz wykonałem grodź oddzielająca kierowcę i strzelca od przedziału bojowego. Tak się zastanawiam po co są w niej te otwory w tej płyciei?? Może któryś z was ma pomysł??
No i oczywiście żeby nie było zaczynam walczć z poszyciem zewnętrznym.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam i do następnego ;-)
pdolny
Posty: 42
Rejestracja: śr mar 08 2006, 16:15

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: pdolny »

Mam tez jeszcze jedno pytanie czy zna ktoś wymiar rzezcywisty średnicy łba nitów na kadłubie tigera i może wie jaka była średnica najczęścierj używanych śrub?? Mam zamiar je wykonać. Tylko potrzebuję ich wymiarów żeby sobie wydrukować.
Awatar użytkownika
Mariusz Kita
Posty: 194
Rejestracja: pt sty 06 2006, 15:13
Lokalizacja: czestochowskie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mariusz Kita »

Otwory w płycie oddzielającej przedział bojowy od przedziału kierowcy i strzelca są po to aby zmniejszyć jej ciężar.Konstrukcja na tym nie cierpi a każdy kilogram masy ma znaczenie.A tak ogólnie fajnie Ci idzie praca przy "koteczku".Oby tak dalej
Pozdrawiam
pdolny
Posty: 42
Rejestracja: śr mar 08 2006, 16:15

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: pdolny »

No fakt, że też sam nie wpadłem an to :oops:
ODPOWIEDZ