[Relacja dla początkujących] SH-60 B Seahawk od Italeri
Moderatorzy: kartonwork, Tempest, Edmund_Nita
ESP - nie zagłębiałem się w konstrukcje tego wirnika lecz na tym zdjęciu :
wyraźnie widać przewody które do czegoś służą. Idąc dalej tym tropem doszedłem do wniąsku że jest to coś związanego z hydrauliką do np. składania łopat wirnika. Mogę się oczywiście mylić i jeśli tak jest z miłą chęcią dowiem się do czego te przewody służą
Txthor - no bo czasu strasznie mało i inne modele czekają
Pozdrawiam
wyraźnie widać przewody które do czegoś służą. Idąc dalej tym tropem doszedłem do wniąsku że jest to coś związanego z hydrauliką do np. składania łopat wirnika. Mogę się oczywiście mylić i jeśli tak jest z miłą chęcią dowiem się do czego te przewody służą
Txthor - no bo czasu strasznie mało i inne modele czekają
Pozdrawiam
Stosuje sie takie instalacje (czujniki + elementy grzejne), nawet nasz Sokol je ma. Co do czujnkow innej masci, to sie tak zastanawiam, co jeszcze moglyby sie tam znalesc? Moze jakies tensometry, akcelerometry - sobie teraz gdybam... A smarowanie i hydraulika swoja droga, tylko to chyba raczej te przewody, ktore koncza sie przy elementach ruchomych glowicy. A widac tez, ze czesc z nich "wchodzi" w lopaty.
hmm pobudziło to nieco moją wyobraźnie
yaa w sumie sama instalacja grzejna - czemu nie zwłaszcza że te kable dochodzą do poszczegulnych łopat.
Przypuszczałem że zatrzaski są sterowane w jakiś sposób hydraulicznie ale im więcej na ten temat myśle tym bardziej odległa wydaje mi się ta teoria.
Tutaj jest wirnik Blackhawk'a
http://www.aircraftresourcecenter.com/A ... 60A_26.jpg
też widać okablowanie a jednak konstrukcyjnie różni się od tego z SH-60.
Poprostu nie zagłębiając sie w temat dorabiam te elementy i jak kiedyś ktoś do tego dojdzie to niech da znać
Pozdrawiam
yaa w sumie sama instalacja grzejna - czemu nie zwłaszcza że te kable dochodzą do poszczegulnych łopat.
Przypuszczałem że zatrzaski są sterowane w jakiś sposób hydraulicznie ale im więcej na ten temat myśle tym bardziej odległa wydaje mi się ta teoria.
Tutaj jest wirnik Blackhawk'a
http://www.aircraftresourcecenter.com/A ... 60A_26.jpg
też widać okablowanie a jednak konstrukcyjnie różni się od tego z SH-60.
Poprostu nie zagłębiając sie w temat dorabiam te elementy i jak kiedyś ktoś do tego dojdzie to niech da znać
Pozdrawiam
- VIPER GTS-R
- Posty: 109
- Rejestracja: sob lut 04 2006, 12:46
- Lokalizacja: Biała Podlaska<->Warszawa
- x 1
Witam!
Panowie ESP i yaa! Jak czytam wasze posty, to mi się scyzoryk otwiera w kieszeni! Widać z waszych wpisów, że nie za bardzo się znacie na rzeczy, ale się wypowiadacie. Bardzo dobrze, że chcecie pomóc koledze, który nie jest pewien niektórych rzeczy, a mimo to dobrze zgadł do czego te instalacje służą, ale róbcie to w tematach, na których się znacie.
Nie traktujcie proszę tego wpisu jako atak na Was, bo nie jest moja intencją wszczynanie tu jakichś burd, a jedynie konstruktywna dyskusja-naprawdę
Zajmijmy się teraz wirnikiem
Ja nie będę ukrywał, że instrukcji obsługi Seahawka na oczy nie widziałem, ale na tym zdjęciu sporo widać!
Na żółto zaznaczyłem siłowniki hydrauliczne, które są widoczne z przewodami zasilającymi. Raczej nie są to siłowniki pneumatyczne, ale głowy za to nie dam. Są też zamocowane na panewkach, więc najprawdopodobniej służą do sterowania skokiem łopat wirnika głównego-UH-60 to spory śmigłowiec.
W niebieskiej ramce zaznaczyłem system przeciwoblodzeniowy na krawędzi natarcia łopaty.
Czerwone ramki to zabezpieczenie przed złożeniem się łopat w locie. Jak na mój gust jest to realizowane zamkami elektromagnetycznymi, bo idą też do nich przewody. Ewentualnie to też może być zamknięcie realizowane hydrauliką, choć te przewody są wg. mnie za cienkie jak na instalację hydrauliczną.
Został już tylko kolor zielony. W tej ramce zaznaczyłem sworzeń mocujący łopatę do głowicy wirnika. Mało prawdopodobne, żeby rozkładanie łopat było realizowane jakimś napędem-w necie na szybko nic o tym nie znalazłem.
Mam nadzieję, że ten post co nieco wyjaśni.
Pozdrawiam!
PS. Model i relacja bardzo fajne-sam czytam, bo w plastikach jestem kompletnym laikiem!
Panowie ESP i yaa! Jak czytam wasze posty, to mi się scyzoryk otwiera w kieszeni! Widać z waszych wpisów, że nie za bardzo się znacie na rzeczy, ale się wypowiadacie. Bardzo dobrze, że chcecie pomóc koledze, który nie jest pewien niektórych rzeczy, a mimo to dobrze zgadł do czego te instalacje służą, ale róbcie to w tematach, na których się znacie.
Nie traktujcie proszę tego wpisu jako atak na Was, bo nie jest moja intencją wszczynanie tu jakichś burd, a jedynie konstruktywna dyskusja-naprawdę
Zajmijmy się teraz wirnikiem
Ja nie będę ukrywał, że instrukcji obsługi Seahawka na oczy nie widziałem, ale na tym zdjęciu sporo widać!
Na żółto zaznaczyłem siłowniki hydrauliczne, które są widoczne z przewodami zasilającymi. Raczej nie są to siłowniki pneumatyczne, ale głowy za to nie dam. Są też zamocowane na panewkach, więc najprawdopodobniej służą do sterowania skokiem łopat wirnika głównego-UH-60 to spory śmigłowiec.
W niebieskiej ramce zaznaczyłem system przeciwoblodzeniowy na krawędzi natarcia łopaty.
Czerwone ramki to zabezpieczenie przed złożeniem się łopat w locie. Jak na mój gust jest to realizowane zamkami elektromagnetycznymi, bo idą też do nich przewody. Ewentualnie to też może być zamknięcie realizowane hydrauliką, choć te przewody są wg. mnie za cienkie jak na instalację hydrauliczną.
Został już tylko kolor zielony. W tej ramce zaznaczyłem sworzeń mocujący łopatę do głowicy wirnika. Mało prawdopodobne, żeby rozkładanie łopat było realizowane jakimś napędem-w necie na szybko nic o tym nie znalazłem.
Mam nadzieję, że ten post co nieco wyjaśni.
Pozdrawiam!
PS. Model i relacja bardzo fajne-sam czytam, bo w plastikach jestem kompletnym laikiem!
Hangar:Hurricane
Gotowy:1P11c
2Albatros3Ansaldo 4F1 Benetton Ford 5Chevrolet Monte Carlo SS-skala 1:18
Gotowy:1P11c
2Albatros3Ansaldo 4F1 Benetton Ford 5Chevrolet Monte Carlo SS-skala 1:18
No w końcu dotarłem do domu i mogłem zajrzeć do materiałów jakie mam na stacjonarce. W specyfikacji odnośnie SH-60 możemy przeczytać o hydraulicznym systemie redukcji wibracji łopat. Tak więc prawdopodobnie zagadka rozwiązana.
Viper w tej dokumentacji wyczytać też można że same łopaty są składane ręcznie poprzez odblokowywanie zastrzałów jednak nie pisze w jaki sposób. Prawdopodomnie masz racje odnośnie tego iż są one elektromagnetyczne.
Dzieki za kolejne wyjaśnienia i za to że tu zaglądasz
Pozdrawiam i troszkę czasu na klejenie mam więc jakieś foty niebawem.
Viper w tej dokumentacji wyczytać też można że same łopaty są składane ręcznie poprzez odblokowywanie zastrzałów jednak nie pisze w jaki sposób. Prawdopodomnie masz racje odnośnie tego iż są one elektromagnetyczne.
Dzieki za kolejne wyjaśnienia i za to że tu zaglądasz
Pozdrawiam i troszkę czasu na klejenie mam więc jakieś foty niebawem.