Andrzeju w tym cały problem, że statecznik pionowy wygląda za jasno i to na obu ujęciach. Symulacja przeprowadzona przez Drewala chyba rozwiewa wątpliwości, co do tego jak krzywizny nierównomiernie odbijają światło. Dla mnie przynajmniej pewne jest, że statecznik pionowy ma inny kolor niż ster kierunku i kadłub.Okonek pisze:Jakos nie podoba mi sie wersja z zoltym kolorem bo wyglada troche za ostro.
Ale co wiemy na pewno. Wiemy, jakie kolory ma kamuflaż i wiemy jakie kolory ma szachownica no i znamy barwę numeru "01", przynajmniej nikt tego nie kwestionuje. Statecznik jest bardzo jasny. Takie jasne odbicie moim zdaniem dałby tylko kolor biały lub żółty. Jeśli na stateczniku był kolor czerwony to bardzo jasny.
Jednak mamy źródło w postaci informacji z książki p Morgały. Nie wiem na ile wiarygodny jest ten autor, ale skoro umieścił w książce takie informacje to albo widział ten samolot, albo uzyskał informację od kogoś, kto widział ten samolot. Z samego zdjęcia raczej trudno wyciągnąć takie wnioski. Natomiast p Królikiewicz w swojej książce "Polski samolot i barwa" pod sylwetką barwną, którą zamieścił Swinger napisał oprócz tego, że jest to samolot personalny gen. Połynina dodał cyt. "Samolot występował później w innym malowaniu". A więc Airacobra miała zmienione malowanie w porównaniu do tej sylwetki bocznej zamieszczonej w książce.
Podkoloryzowałem zdjęcie. Uwzględniłem też delikatne wychylenie steru w lewo. Może jest to zrobione topornie, ale starałem się oddać cienie i blaski na kadłubie samolotu zgodnie z moją koncepcją malowania. Potem usunąłem kolor. I tak to wygląda.
A to dla porównania . Jeszcze podciągnąć kontrast na czarno-białym zdjęciu i efek jeszcze lepszy.
Myślę, że trzeba dotrzeć do oryginału tego zdjęcia lub lepszej kopii. Jak było naprawdę nie wiem. Co do koloru kołpaka śmigła ze zdjęć ciężko jest coś wywnioskować.