[Zapowiedź] Supermarine Spitfire IXc od Hala
Moderatorzy: kartonwork, Tomasz D.
[Zapowiedź] Supermarine Spitfire IXc od Hala
Spadłem z krzesła...marzyłem o nim !!!! okładka na stronie http://halinski.com.pl/ hurraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !!! Czy to nie przypadkiem malowanie PFT z Afryki ?
Niby prawie to samo, co Vb, a cieszy he he.
Tzn. tak mi sie wydaje, bo nie interesuje mnie zbyt ta konstrukcja (wiem, ze inny silnik i konstrukcja platow, umozliwiajaca wstawienie wiekszych "luf").
Widze, ze pan Halinski bierze przyklad od producentow plastikow.
I bardzo dobrze, mamy 3 Mustangi do wyboru, teraz 2 Spitfire.
I nie przeszkadza mi, ze bazuja one na tym samym modelu, po co zmieniac to, co dobre.
p.s. w pustynnym kamo to nawet spita bym zrobil he he.
Tzn. tak mi sie wydaje, bo nie interesuje mnie zbyt ta konstrukcja (wiem, ze inny silnik i konstrukcja platow, umozliwiajaca wstawienie wiekszych "luf").
Widze, ze pan Halinski bierze przyklad od producentow plastikow.
I bardzo dobrze, mamy 3 Mustangi do wyboru, teraz 2 Spitfire.
I nie przeszkadza mi, ze bazuja one na tym samym modelu, po co zmieniac to, co dobre.
p.s. w pustynnym kamo to nawet spita bym zrobil he he.
A ja zaluje ze zrobilem MkV, bo nie chce mi sie tego samego robic drugi raz, ale skad moglem wiedziec ze wyjdzie IX i to w takim malowaniu. Niemniej jednak chyba sobie go kupie, tak na wszelki wypadek haha...
-Dziadku, ruskie w kosmos poleciały!
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
-
- Posty: 35
- Rejestracja: wt wrz 04 2007, 15:28
- Lokalizacja: Parczew
Spitfire IXc jest już do kupienia (sam mam)
Model jak zwykle u Hala super. Malowanie jest bardzo fajne.
Model przedstawia maszynę z Cyrku Skalskiego, w malowaniu z Afryki Północnej. Pilot-latali na zmianę: E. Horbaczewski, K. Sporny, K. Sztramko i S skalski.
Model składa się z 4arkuszy z częściami kolorowymi(ok.430) i 1,5 arkusza z elementami szkieletu(ok.117+16części na cienkim papierze.) oraz na 5,5 stronach z rysunkami(ok.43). Razem jest ok. 563 części. Nie ma tak jak w poprzednich modelach (jak 1b, bf-109) zadruku po wewnętrznej stronie, miejmy nadzieje, że w następnych będzie.
parę zdjęć:
Jest też poprawiona część nr.45c od BF-109 (2/2007). Różni się białym polem pod statecznik poziomy(jest tylko pod statecznik, wcześniej było i pod ster)
Model jak zwykle u Hala super. Malowanie jest bardzo fajne.
Model przedstawia maszynę z Cyrku Skalskiego, w malowaniu z Afryki Północnej. Pilot-latali na zmianę: E. Horbaczewski, K. Sporny, K. Sztramko i S skalski.
Model składa się z 4arkuszy z częściami kolorowymi(ok.430) i 1,5 arkusza z elementami szkieletu(ok.117+16części na cienkim papierze.) oraz na 5,5 stronach z rysunkami(ok.43). Razem jest ok. 563 części. Nie ma tak jak w poprzednich modelach (jak 1b, bf-109) zadruku po wewnętrznej stronie, miejmy nadzieje, że w następnych będzie.
parę zdjęć:
Jest też poprawiona część nr.45c od BF-109 (2/2007). Różni się białym polem pod statecznik poziomy(jest tylko pod statecznik, wcześniej było i pod ster)
Co ciekawe na stronie pana Halińskiego, w dziale akcesoria, są do nabycia metalowe lufy do Spita ("20mm, 2 szt + 2 zaślepki").
Widzę, że rynek "dodatków" do modeli kartonowych się rozwija...
Pozdrawiam!
Widzę, że rynek "dodatków" do modeli kartonowych się rozwija...
Pozdrawiam!
W budowie: BAC Lightning
Laserożernym szkieletożercom mówimy twarde i stanowcze raczej nie.
Laserożernym szkieletożercom mówimy twarde i stanowcze raczej nie.
W dalszym ciagu nie ma na stronie Hala zdjec z budowy surowki. Nie mam tego modelu jeszcze, ale z tego co widze to chyba poszli na latwizne. Mogliby chociaz zrobic mozliwosc wypuszczenia klap, tak jak jest to juz w standardzie w ostatnich modelach, ktore wypuscili. A tu po prostu przerysowany MkV.
Poza tym z tego co widzialem w monografiach, to ksztalt odciazen rogowych sterow wysokosci jest niewlasciwy. Takze przerysowany z
Mk V. A IX mialy inne ze wzgledu na wieksze predkosci, ktore rozwijaly.
Jestem troche zniesmaczony.
Jezeli sie myle, to prosze mnie poprawic.
A co do 109-tki, to niestety nie mam dostepu do netu w mieszkaniu, a w robocie, skad pisze tego posta, nie moge wrzucic zdjec na forum, bo po prostu taka opcja jest zablokowana. Co najwyzej moge cos skrobnac.
Model ma juz zrobione usterzenie, kompletny przod z wlotem powietrza do gaznika i chlodnicy oleju i wydechami, kolpak, lopaty i zaczete skrzydla. Jak bede mial mozaliwosc to cos pokaze, ale nie wiem kiedy.
Poza tym z tego co widzialem w monografiach, to ksztalt odciazen rogowych sterow wysokosci jest niewlasciwy. Takze przerysowany z
Mk V. A IX mialy inne ze wzgledu na wieksze predkosci, ktore rozwijaly.
Jestem troche zniesmaczony.
Jezeli sie myle, to prosze mnie poprawic.
A co do 109-tki, to niestety nie mam dostepu do netu w mieszkaniu, a w robocie, skad pisze tego posta, nie moge wrzucic zdjec na forum, bo po prostu taka opcja jest zablokowana. Co najwyzej moge cos skrobnac.
Model ma juz zrobione usterzenie, kompletny przod z wlotem powietrza do gaznika i chlodnicy oleju i wydechami, kolpak, lopaty i zaczete skrzydla. Jak bede mial mozaliwosc to cos pokaze, ale nie wiem kiedy.
-Dziadku, ruskie w kosmos poleciały!
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
Laszlik, z wyważeniem sterów wysokości masz częściowo rację. Jednak wczesne serie Mk IX (w tym te przebudowane bezpośrednio z Mk V) miały niezmienione usterzenie poziome. Bez zmian pozostawiono również podwozie główne. Hal-owy Spitfire Mk IXc należy właśnie do wczesnej serii, co łatwo ustalić po analizie zdjęć Spitów "Cyrku Skalskiego"...
Pozdrawiam!
------------------------------------------------------------------------------
"Życie projektanta byłoby piękniejsze, gdyby karton nie miał grubości..."
------------------------------------------------------------------------------
"Życie projektanta byłoby piękniejsze, gdyby karton nie miał grubości..."