problem z reglerem
Moderator: kartonwork
problem z reglerem
Witam nam pewnien problem i nie bardzo wiem co robic moze ktos cos mi podpowie, kupilem 3 dni temu regulator EZX-R HITEC , podlaczylem go do odbiornika na 2 kanale tak jak powinno byc i cala reszte czyli zasilanie i kable do silnika , i po wychyleniu przepustnicy miga zielone swiatelko na reglerku a silnik stoi w miejscu po podlaczeniu do odbiornika serwa dziala to w taki sposob ze gdy wychyle przepustnice tez silnik stoi ale gdy trzymam ta przepustnice i zarazem wychyle drugi woland od steru kierunku to i silnik zaczyna chodzic i ster sie wychyla , odbiornik jest napewno sprawny bo po podlaczeniu samych serw chodza one bez problemu na obu kanalach , jaka moze byc przyczyna takiego stanu . reglerek jest programowalny ,ustawilem go od nowa tak jak w intrukcji ale bez efektu reaguje tylko gdy jest podlaczone do odbiornika i serwo i regler. Prosze o jakas porade jesli ktos sie z czyms takim spodkał
Jedyny pomysł, to to, że może jakaś funkcja mixera Ci się włączyła. Jak się da jakiś reset zrób. Więcej Ci nie powiem, bo elektryki to nie moja bajka.
Możesz też spróbować inaczej podłączyć wszystko do odbiornika.
Ja u siebie podłączałem na włączonym, na bieżąco sprawdzając efekty.
Więc nie powinno się nic stać.
Możesz też spróbować inaczej podłączyć wszystko do odbiornika.
Ja u siebie podłączałem na włączonym, na bieżąco sprawdzając efekty.
Więc nie powinno się nic stać.
dzieki Sicore
http://www.sabest.org/kitinfo/EZX-R%20Instructions.pdf
http://www.sabest.org/kitinfo/EZX-R%20Instructions.pdf
To będzie wersja skrócona.
Krok 1
Regiel powinien być zamontowany taśmą dwustronną w miejscu z dobrym przepływem powietrza i nie za blisko zawieszenia.
Zobacz w instrukcji podwozia zalecane miejsce.
Krok 2
1 Podłącz regiel do gniazda serwa gazu w odbiorniku, standardowo CH.2
2 Podłącz kable zasilające do silnika, niebieski (-) i żółty (+). Jak nie pasuje wtyk, to podłącz tak by polaryzacja się zgadzała.
3 Uwaga. Upewnij się, że masz zainstalowane na silniku 3 kondesatory 0.1 mikro Farad. Jeden, plus silnika do masy (obudowa silnika), drugi minus silnika do masy i trzeci pomiędzy plusem i minusem.
Nie używaj diód Scottkyego jeśli korzystasz z wstecznego. Mogą one negatywnie wpływać na sterowanie obrotami.
Krok 3
Tryb przód-wsteczny.
1 Włącz odbiornik i jak masz EPA lub ATV (nie wiem co to) ustaw na 100% i wytrymuj na neutrum.
2 Włącz regiel trzymając przycisk SETUP, potem puść go.
3 Regiel mignie raz i neutralna pozycja gazu zostanie ustawiona.
4 Szybko pociągnij gaz na max. Regiel mignie raz i max pozycja gazu zostanie ustawiona.
5 Szybko zahamuj. Regiel mignie raz i pozycja wstecznego i hamulca będzie ustawiona.
6 Puść manetkę gazu. Regiel mignie dwa razy, co będzie oznaczało, że został poprawnie wyregulowany.
7 Jak będzie migał ciągle, znaczy, że coś poszło nie tak. Zacznij regulację od początku.
Tryb tylko przód.
Praktycznie ta sama procedura.
Zalecenia.
1 Nie dopuść do zamoczenia elektroniki.
2 Zawsze instaluj dołączony radiator.
3 Nigdy nie używaj mniejszego napięcia niż 7.2V (6 ogniw) i większego niż 8.4V (7 ogniw).
4 Zawsze instaluj kondesatory na silniku.
5 Nigdy nie używaj diód Scottkyego korzystając z wstecznego.
6 Używaj odpowiedniego przełożenia do danego silnika. Inaczej przegrzejesz regiel, w takim wypadku zastosuj mniejszą zębatkę atakującą.
7 Zawsze upewnij się, że prawidłowo podpiąłeś regiel do aku. Inaczej się zjara.
8 Zawsze włączaj nadajnik pierwszy i wyłączaj ostatni.
9 Zawsze odpinaj aku od regla, gdy nie używasz modelu.
10 Zawsze reperuj uszkodzoną izolacje.
Krok 1
Regiel powinien być zamontowany taśmą dwustronną w miejscu z dobrym przepływem powietrza i nie za blisko zawieszenia.
Zobacz w instrukcji podwozia zalecane miejsce.
Krok 2
1 Podłącz regiel do gniazda serwa gazu w odbiorniku, standardowo CH.2
2 Podłącz kable zasilające do silnika, niebieski (-) i żółty (+). Jak nie pasuje wtyk, to podłącz tak by polaryzacja się zgadzała.
3 Uwaga. Upewnij się, że masz zainstalowane na silniku 3 kondesatory 0.1 mikro Farad. Jeden, plus silnika do masy (obudowa silnika), drugi minus silnika do masy i trzeci pomiędzy plusem i minusem.
Nie używaj diód Scottkyego jeśli korzystasz z wstecznego. Mogą one negatywnie wpływać na sterowanie obrotami.
Krok 3
Tryb przód-wsteczny.
1 Włącz odbiornik i jak masz EPA lub ATV (nie wiem co to) ustaw na 100% i wytrymuj na neutrum.
2 Włącz regiel trzymając przycisk SETUP, potem puść go.
3 Regiel mignie raz i neutralna pozycja gazu zostanie ustawiona.
4 Szybko pociągnij gaz na max. Regiel mignie raz i max pozycja gazu zostanie ustawiona.
5 Szybko zahamuj. Regiel mignie raz i pozycja wstecznego i hamulca będzie ustawiona.
6 Puść manetkę gazu. Regiel mignie dwa razy, co będzie oznaczało, że został poprawnie wyregulowany.
7 Jak będzie migał ciągle, znaczy, że coś poszło nie tak. Zacznij regulację od początku.
Tryb tylko przód.
Praktycznie ta sama procedura.
Zalecenia.
1 Nie dopuść do zamoczenia elektroniki.
2 Zawsze instaluj dołączony radiator.
3 Nigdy nie używaj mniejszego napięcia niż 7.2V (6 ogniw) i większego niż 8.4V (7 ogniw).
4 Zawsze instaluj kondesatory na silniku.
5 Nigdy nie używaj diód Scottkyego korzystając z wstecznego.
6 Używaj odpowiedniego przełożenia do danego silnika. Inaczej przegrzejesz regiel, w takim wypadku zastosuj mniejszą zębatkę atakującą.
7 Zawsze upewnij się, że prawidłowo podpiąłeś regiel do aku. Inaczej się zjara.
8 Zawsze włączaj nadajnik pierwszy i wyłączaj ostatni.
9 Zawsze odpinaj aku od regla, gdy nie używasz modelu.
10 Zawsze reperuj uszkodzoną izolacje.