*[Relacja/Samolot] Mustang III (KA 3/2006)
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
Korpus to 300D - najtańszy model cyfrowej lustrzanki wypuszczony przez Canona. Już go nawet nie sprzedają Kosztował 2 kawałki. Za dobry obiektyw do niego zapłaciłem prawie tyle samo. Stąd też doceniam Heliosa (trafiłeś) Odpiąłem go od starego zenita. Przejściówka kosztowała 50 zł I co...daje rady ! Mój dużo bardziej doświadczony w tym temacie znajomy mówi ze 80% sukcesu w zdjęciu to obiektyw, a 20% przypada na tego co przez ten słoik patrzy.
Co do powyższego zdjęcia: najśmieszniejsze jest to, że zrobione przy zwykłej żarówce pokojowej. Wisiała 2 metry nad modelem. Sprawcą przyjemnego oświetlenia jest biały brystol. Odbija światło jak blenda. Co najwazniejsze nie robi zafarbu w odbijanym świetle (np żółty bristol zrobi żółty zafarb na całym zdjęciu). Jest idealny do zdjęć (czemu ja dopiero teraz to odkryłem ?!). Po części to też wina poczciwego heliosa który jest bardzo plastyczny i świetnie oddaje kontrasty.
Kółka brudziłem ale nie wyszło mi to za dobrze, na pewno jakoś je spróbuje jeszcze upaprać.
Nie forum foto, ale jak pokazujemy swoje wypociny ? Na fotografiach Więc cza tu o tym mówić (stąd mój dzisiejszy post). Głębia jest specjalnie taka. Oglądający fote na której jest ostrość wybiórcza szybciej znajdzie to co chciałem pokazać. Przy okazji w zdjęciu czuć przestrzeń. Jak mam zamiar pokazać wszystko ostre to zapinam obiektyw o krótszych ogniskowych(mniejszym zoomie).
Dzięki wielkie za odwiedziny !!!
Co do powyższego zdjęcia: najśmieszniejsze jest to, że zrobione przy zwykłej żarówce pokojowej. Wisiała 2 metry nad modelem. Sprawcą przyjemnego oświetlenia jest biały brystol. Odbija światło jak blenda. Co najwazniejsze nie robi zafarbu w odbijanym świetle (np żółty bristol zrobi żółty zafarb na całym zdjęciu). Jest idealny do zdjęć (czemu ja dopiero teraz to odkryłem ?!). Po części to też wina poczciwego heliosa który jest bardzo plastyczny i świetnie oddaje kontrasty.
Kółka brudziłem ale nie wyszło mi to za dobrze, na pewno jakoś je spróbuje jeszcze upaprać.
Nie forum foto, ale jak pokazujemy swoje wypociny ? Na fotografiach Więc cza tu o tym mówić (stąd mój dzisiejszy post). Głębia jest specjalnie taka. Oglądający fote na której jest ostrość wybiórcza szybciej znajdzie to co chciałem pokazać. Przy okazji w zdjęciu czuć przestrzeń. Jak mam zamiar pokazać wszystko ostre to zapinam obiektyw o krótszych ogniskowych(mniejszym zoomie).
Dzięki wielkie za odwiedziny !!!
Dzięki za wyczerpujące info. Chyba też będę w ten sposób fotografował zamontowane detale.
Niestety warunki oświetleniowe mam nędzne, praktycznie używam dwóch halogenowych lampek za 20zł i nic w tym temacie nie polepszę.
Nie wiem czemu zakupiłem niebieski brystol do fotek, do tej pory używałem białego wokół obiektu i pięknie doświetlał wszelkie cienie. Co wyjdzie z niego, nie wiem, najwyżej użyję ekrany z białego.
Co do sprzętu, to co z tego, że najtańszy, jak dla normalnych ludzi w pełni wystarczający. Sam mam równie doskonały sprzęt - 400D ha ha ha. Nie pamiętam ile kosztował, ale wiem, że za dwa obiektywy Sigmy dałem więcej.
Kółka koniecznie przybrudź, ja jutro będę próbował pigmentami, jak się nie uda, to suchym pędzlem.
Mam nadzieję, że nie zaśmiecam Ci wątku. Talent do fotek i wiedzę w tym temacie masz sporą, więc jest kogo pytać.
Niestety warunki oświetleniowe mam nędzne, praktycznie używam dwóch halogenowych lampek za 20zł i nic w tym temacie nie polepszę.
Nie wiem czemu zakupiłem niebieski brystol do fotek, do tej pory używałem białego wokół obiektu i pięknie doświetlał wszelkie cienie. Co wyjdzie z niego, nie wiem, najwyżej użyję ekrany z białego.
Co do sprzętu, to co z tego, że najtańszy, jak dla normalnych ludzi w pełni wystarczający. Sam mam równie doskonały sprzęt - 400D ha ha ha. Nie pamiętam ile kosztował, ale wiem, że za dwa obiektywy Sigmy dałem więcej.
Kółka koniecznie przybrudź, ja jutro będę próbował pigmentami, jak się nie uda, to suchym pędzlem.
Mam nadzieję, że nie zaśmiecam Ci wątku. Talent do fotek i wiedzę w tym temacie masz sporą, więc jest kogo pytać.
Niebieski brystol też jest ok - pod warunkiem że masz dobre światło.
Widzę, że temat foto Was interesuje - przedstawie więc jak wygląda moja obróbka zdjęcia w skrócie.
Biały brystol, żarówka energooszczedna zawieszona w zyrandolu i taki efekt prosto z aparatu (zapisany w bezstratnym formacie RAW):
Jednym słowem katastrofa. Nie ma sie co załamywać - w końcu to RAW. Ustawiam balans bieli na jak najbardziej neutralny. Potem podciągam ekspozycje - bardzo wazne by przy fotografowaniu na białym bristolu ustawić korektę na co najmniej + 0,66 EV (w instrukcji znajdziecie co to takiego). Jeżeli potrzeba, podkręcam cienie - by obraz zyskał na kontraście. Do tego jeszcze kontrast na ~ +10. Zapisuję zdjęcie w formacie TIFF. Teraz otwieram je w programie graficznym i...znów zabawa. To co nie udało mi sie do końca przy pomocy suwaka "balans bieli" koryguję "Krzywymi". Przydaje się też opcja "Balans kolorów". Nastepnie zwiększam Rozmiar obrazu tak by pojawiła się biała ramka. Do niej ustawiam ekspozycję tak by nie było widać róznicy między białym neutralnym a tłem. Robie kopie warstwy i z górnej ściągam kolor - po to by cienie były szare a nie pomarańczowe. Pędzelkiem mażę samolot tak by pojawiła się kolorowa warstwa spod spodu. Do tego jeszcze pare zabiegów i gotowe. Generalnie gdy ktoś czuje temat fotoszopa może sobie spróbować.
Doprowadzenie surowego zdjęcia do takiej postaci jaką niżej widzicie zajęło mi 25 minut, myśle że wartało (zdjęcie znów z Heliosa):
Jeszcze raz sory, że zamieniam mój wątek w wywody foto ale widze, że coraz więcej ludzi ma czym robić dobre zdjęcia i stara się je robić. Chcę im w tym troszke pomóc
Widzę, że temat foto Was interesuje - przedstawie więc jak wygląda moja obróbka zdjęcia w skrócie.
Biały brystol, żarówka energooszczedna zawieszona w zyrandolu i taki efekt prosto z aparatu (zapisany w bezstratnym formacie RAW):
Jednym słowem katastrofa. Nie ma sie co załamywać - w końcu to RAW. Ustawiam balans bieli na jak najbardziej neutralny. Potem podciągam ekspozycje - bardzo wazne by przy fotografowaniu na białym bristolu ustawić korektę na co najmniej + 0,66 EV (w instrukcji znajdziecie co to takiego). Jeżeli potrzeba, podkręcam cienie - by obraz zyskał na kontraście. Do tego jeszcze kontrast na ~ +10. Zapisuję zdjęcie w formacie TIFF. Teraz otwieram je w programie graficznym i...znów zabawa. To co nie udało mi sie do końca przy pomocy suwaka "balans bieli" koryguję "Krzywymi". Przydaje się też opcja "Balans kolorów". Nastepnie zwiększam Rozmiar obrazu tak by pojawiła się biała ramka. Do niej ustawiam ekspozycję tak by nie było widać róznicy między białym neutralnym a tłem. Robie kopie warstwy i z górnej ściągam kolor - po to by cienie były szare a nie pomarańczowe. Pędzelkiem mażę samolot tak by pojawiła się kolorowa warstwa spod spodu. Do tego jeszcze pare zabiegów i gotowe. Generalnie gdy ktoś czuje temat fotoszopa może sobie spróbować.
Doprowadzenie surowego zdjęcia do takiej postaci jaką niżej widzicie zajęło mi 25 minut, myśle że wartało (zdjęcie znów z Heliosa):
Jeszcze raz sory, że zamieniam mój wątek w wywody foto ale widze, że coraz więcej ludzi ma czym robić dobre zdjęcia i stara się je robić. Chcę im w tym troszke pomóc
-
- Posty: 76
- Rejestracja: ndz lip 08 2007, 22:08
- Lokalizacja: EPBY
Chciałbym dwa słowa w temacie fotografowania modeli i detali.
Fotografuję prawie wyłącznie w świetle naturalnym. Ustawiam model blisko okna na białej tekturze. Wokół układam ekrany z odpromienników za kaloryfery (takie kwadratowe cienkie płyty ze styropianu z naklejoną folią aluminiową. To zapewnia równomierne, dookólne oświetlenie. Aparat mocuję na statywie, ustawiam preselekcję przesłony i samowyzwalacz i już...
Fotografuję prawie wyłącznie w świetle naturalnym. Ustawiam model blisko okna na białej tekturze. Wokół układam ekrany z odpromienników za kaloryfery (takie kwadratowe cienkie płyty ze styropianu z naklejoną folią aluminiową. To zapewnia równomierne, dookólne oświetlenie. Aparat mocuję na statywie, ustawiam preselekcję przesłony i samowyzwalacz i już...
Kupiłem ekrany i mam mieszane uczucia. Próbowałem dziś tak jak piszesz ale coś mi nie wychodzi. Może dla tego że ekran ustawiam po okregu wokół modelu - robie z nich taki księzyc. Chyba jutro w południe musze wybrac się na duży balkon i pobawić się z tą niby blendą.
A to znów żarówka pokojowa + lampa odbita o sufit:
Ciężko zapanowac nad kolorami przy sztucznym (co widać wyżej). W_8939d.jpg[/img]. Końcowa sesja dopiero za tydzień.
A to znów żarówka pokojowa + lampa odbita o sufit:
Ciężko zapanowac nad kolorami przy sztucznym (co widać wyżej). W_8939d.jpg[/img]. Końcowa sesja dopiero za tydzień.
-
- Posty: 76
- Rejestracja: ndz lip 08 2007, 22:08
- Lokalizacja: EPBY
-
- Posty: 76
- Rejestracja: ndz lip 08 2007, 22:08
- Lokalizacja: EPBY
Oto zdjęcie wykonane przed chwilą, przed i po obróbce (polegała ona na rozjeśnieniu, zmniejszeniu rozmiaru, lekkim wyostrzeniu i uzupełnieniu tła.
Ostatnie zdjęcie pokazuje rozmieszczenie ekranów względem okna i modelu.
Czasem używam jeszcze trzeciego ekranu trzymanego w ręce naprzeciwko okna i doświetlającego model od przodu.
Może Twoje problemy wynikają z tego, że ekrany odbijają nawzajem swoje światło, stąd te niekontrolowane refleksy. Ważne jest też aby światło wpadające przez okno było rozproszone, a nie bezpośrednie, słoneczne.
Ostatnie zdjęcie pokazuje rozmieszczenie ekranów względem okna i modelu.
Czasem używam jeszcze trzeciego ekranu trzymanego w ręce naprzeciwko okna i doświetlającego model od przodu.
Może Twoje problemy wynikają z tego, że ekrany odbijają nawzajem swoje światło, stąd te niekontrolowane refleksy. Ważne jest też aby światło wpadające przez okno było rozproszone, a nie bezpośrednie, słoneczne.
-
- Posty: 76
- Rejestracja: ndz lip 08 2007, 22:08
- Lokalizacja: EPBY
Przeważnie tak. Przód doświetlam ekranem. Nieraz też robię zdjęcia ze światłem głównym z boku.Grabciu pisze:...zawsze robisz zdjęcia pod okno ?
Wtedy przesuwam model na koniec bristolu (ten dalej od okna) i drugi koniec lekko podwijam, tak aby za całym modelem było białe tło.Grabciu pisze:...A co jesli chcesz zrobić z dolnej perspektywy ? Wtedy bristol może zasłonić okno.