*[Relacja/Kolej] Precyzyjny parowóz towarowy Ty2 -Dodatek

Zakończone relacje i galerie gotowych modeli.

Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
QN
Posty: 1114
Rejestracja: czw gru 04 2003, 8:29
Lokalizacja: Stasi Las
x 166

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: QN »

Kolejek nie sklejam, ale w przyszłłorocznym głosowaniu mam już faworyta na model roku.
Awatar użytkownika
hayabusa
Posty: 29
Rejestracja: wt lip 05 2005, 21:16
Lokalizacja: Gorlice

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: hayabusa »

:shock: przyznaj się wreszcie, że montujesz wcześniej zdemontowany orginał;) bo trudno uwierzyć, że te fotki przedstawiają model kartonowy :roll: słów mi brak do wyrażenia podziwu dla Twojej pracy, oczy mi z orbit wychodzą jak oglądam tą relację :boje:
Jeśli dzisiaj jest źle to wiesz, że jutro może być lepiej. a jeśli dzisiaj jest dobrze to...po co się martwić na zapas;)
Awatar użytkownika
Precyzyjny
Posty: 538
Rejestracja: pt maja 19 2006, 12:22
Lokalizacja: Polska
x 25

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Precyzyjny »

Dzisiaj tylko odpowiedź na pytania z prywatnych wiadomości. Ostatnio kilka osób zapytało mnie o sposób robienia zdjęć, sprzęt. Ponieważ informacja ta może się przydać także innym osobom odpowiedź zamieszczam na forum.

Do fotografowania używam aparat Canon S2 IS ze standartowym obiektywem. Nie ma potrzeby używania innych obiektywów, czy filtrów.

Zdjęcia detali w zbliżeniu wykonuję w ustawieniu supermakro. Daje to ostre zdjęcia w odległości 5-10 cm. Zawsze staram się używać małego statywu firmy hama o wysokości 15 cm (taki z nogami z spiralnie zwiniętego drutu - można je wyginać w dowolną stronę).

Zdjęcia ogólne całego parowozu wykonuję z odległości około 2 m, jednocześnie przybliżając obiektywem model tak by odpowiednio mieścił się w kadrze. Dzięki temu jest większa głębia ostrości i zarówno detale bliższe, jak i dalsze wychodzą ostro. Tutaj także używam statywu tylko większego, z regulowaną wysokością od pół do pótora metra.

Zawsze przy fotografowaniu korzystam z różnych ustawień parametrów aparatu. Zmieniam balans bieli oraz czułość iso. Przy fotografowaniu korzystam z wbudowanego samowyzwalacza, by nie poruszyć aparatem. Wykonuję serię 3 zdjęć, z których jedno ma normalny czas naświetlania, drugie jest z minimalnie dłuższym czasem, a trzecie z krótszym.

W sumie robię około 100 do 150 zdjęć, żeby wybrać z nich te 10-20 najładniejszych. Generalnie mogę powiedzieć, że zdjęcia robię tak jak model, powoli długo i precyzyjnie. Ot i cała tajemnica. Może komuś się przyda.
Pozdrawiam
Precyzyjny

Na warsztacie: parowóz Pu29

Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30

* * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Kokosz
Posty: 122
Rejestracja: ndz mar 16 2008, 15:29
x 6

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kokosz »

Kurczę Pieczone... Niech odzwierciedleniem mojego wrażenia będzie mocne postanowienie zabrania się za modelarstwo kolejowe. Do tej pory mocniejsze bicie serca wywoływały u mnie samoloty i broń pancerna. Nie powiem, żebym się nie interesował tematyką kolejową, przeciwnie - zawsze mnie coś... pociągało w tzw. romantyce toru. Zwłaszcza osnute mgłą tajemniczości nowele kolejowe naszego wspaniałego pisarza Stefana Grabińskiego. Nazywano go polskim E. A. Poe. Nie bez przyczyny. Polecam.
Wracając jednak do modeli - Twoja robota jest tak świetna i ciesząca oko, że aż człowiekowi się chce samemu spróbować. I nawet wiem od jakiej maszyny chciałbym zacząć. Koniecznie Pt 47 i to w skali 1:25
Pozdrawiam i gratuluję.
Awatar użytkownika
Tempest
Posty: 3315
Rejestracja: sob maja 10 2003, 0:15
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
x 110

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Tempest »

Takie wątki się ogląda z wybałuszonymi gałami, o tak :Shocked: i się nic nie gada.
Bardzo celne spostrzeżenie.

Model jest rewelacyjny. Jak zwykle zresztą.

Jeszcze pytanie o statyw - tan mały. Czy czasami aparat się nie przewraca ? Też mam taki statywik i czasami po pochyleniu aparatu zdarzało mu się fiknąć kozła. Może dlatego, że mój ma tylko 12 cm wysokości. Chyba by tego S 2 nie utrzymał.
Pozdrawiam
Tempest

Szukajcie a znajdziecie...
Awatar użytkownika
Precyzyjny
Posty: 538
Rejestracja: pt maja 19 2006, 12:22
Lokalizacja: Polska
x 25

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Precyzyjny »

Tempest - czasami się zdarza, że aparat się chce wywrócić, zwłaszcza jak jest pochylony do przodu. Ale wtedy przytrzymuję za jedną z nóg statywu. W skrajnych przypadkach jak się nie da skorzystać z mini statywu, to wykorzystuję pudełka po płytach CD. Układam z nich stosik i na nim opieram aparat.
Prace nad modelem w toku (chociaż z powodu oglądania Euro 2008 tempo spadło), wkrótce dalsza porcja zdjęć.

Podziękowania dla wszystkich kibiców mojej relacji, bez Was nie byłoby tych 30000 wyświetleń.
Pozdrawiam
Precyzyjny

Na warsztacie: parowóz Pu29

Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30

* * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Precyzyjny
Posty: 538
Rejestracja: pt maja 19 2006, 12:22
Lokalizacja: Polska
x 25

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Precyzyjny »

Witam

Ostatnio z powodu Euro 2008 praca nad modelem trochę zwolniła tempo. Ale coś tam zrobiłem. Przepraszam z góry za nie najlepsze zdjęcia, ale dzisiaj miałem kiepskie oświetlenie. Poza tym takiego kolosa, w dodatku ciemnego, jest trudno fotografować.

Zrobiłem rury pod budką maszynisty, które łączyły parowóz z tendrem. Ten element uprościłem trochę, ponieważ zrobię tender nie będzie połączony na stałe tylko odczepiany. gdyby chcieć zrobić wszystkie rury i przewody, które znajdują się w prawdziwym parowozie, to byłby z tym problem.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Następnie zrobiłem zaczepy na dachu budki oraz poręcze po obu stronach walczaka:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dorobiłem dźwignię, która sterowała zasuwami odmulaczy oraz dokleiłem schodki pod budką maszynisty:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Później zrobiłem pomost czołowy oraz przewody powietrzne do sprzęgania:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W dalszej kolejności zrobiłem wiatrownice, albo jak kto woli odchylacze dymu. Żeby je równo i identycznie zamocować po obu stronach dymnicy zrobiłem z pudełek po płytach CD odpowiedni stelaż:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I na koniec parę widoczków całości:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W przyszłym tygodniu zakończenie prac nad parowozem (nie licząc tendra). Zostały mi do zrobienia 3 elementy. Kto zgadnie, jakie?

Będę wdzięczny za wasze komentarze, uwagi i sugestie dotyczące budowanego modelu.
Ostatnio zmieniony pt cze 20 2008, 16:19 przez Precyzyjny, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Precyzyjny

Na warsztacie: parowóz Pu29

Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30

* * *
Obrazek
piotrekjjj
Posty: 39
Rejestracja: pn wrz 10 2007, 17:34
Lokalizacja: Sosnowiec

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: piotrekjjj »

Precyzyjny pisze: W przyszłym tygodniu zakończenie prac nad parowozem (nie licząc tendra). Zostały mi do zrobienia 3 elementy. Kto zgadnie, jakie?
Hm, oczywiście reflektory, nie widzę też sprzęgu tendrowego (chyba, że tu jest z tendrem złączony) i jeszcze inżektor pod budką?

Czegoś tak pięknego jeszcze nie widziałem :)
Skończony - Px29, Pt47, Py27
W budowie - Od2
Awatar użytkownika
Precyzyjny
Posty: 538
Rejestracja: pt maja 19 2006, 12:22
Lokalizacja: Polska
x 25

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Precyzyjny »

Witam

Oto ostatnia odsłona z budowy parowozu. Pisałem, że zostały mi do zrobienia 3 elementy, a ostatecznie zrobiłem 4. Są to: reflektory, zawór ogrzewania parowego, słupki manewrowego oraz taka dźwignia pod budką, której nie potrafię nazwać i nie wiem, do czego mogła służyć.

Zacznę od tej dźwigni - może ktoś wie do czego to służy ?

Obrazek

Obrazek

Następnie zrobiłem reflektory na przód i na tył do tendra. Pokażę parę zdjęć obrazujących kolejność powstawania tego elementu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tak to wygląda po zamontowaniu, widać też zamontowane z boków reflektorów słupki manewrowego oraz obok sprzęgu zawór ogrzewania parowego:

Obrazek

Obrazek

Na zakończenie zaprezentuję jeszcze kilka zdjęć gotowego parowozu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I oto po ponad roku budowa I etapu parowozu dobiegła końca. Ale to jeszcze nie koniec tej relacji. Taki parowóz bez węgla i wody nie pojedzie. II etap relacji będzie prezentował budowę tendra. Jak tylko trochę zbuduję to zaprezentuję Wam ciąg dalszy.

Teraz do woli możecie wpisywać swoje komentarze, opinie, krytykę, uwagi i co tylko chcecie na temat tego modelu.
Pozdrawiam
Precyzyjny

Na warsztacie: parowóz Pu29

Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30

* * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Dafi1982
Posty: 14
Rejestracja: pn maja 05 2008, 12:04
Lokalizacja: Trzebinia

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Dafi1982 »

Gratuluje fotki tygodnia i wykonania modelu.

Mam jedno pytanie.
Rozumiem, że model jest klejony na podstawie jakiejś wycinanki. Jednak zastanawia mnie wykonanie pozostałych elementów które w wycinance sie nie znalazły. Z tego co wiem opiera się Pan przy ich wykonaniu na sporej ilości zdjęć i planów. Czy są one przez Pana projektowane w jakimś programie graficznym czy może wykonywane w jakiś inny sposób?

P.S. Czy istnieje jakaś galeria w której można by zobaczyć wszystkie wykonane przez Pana modele?

Pozdrawiam
W stoczni:
RICHELIEU (AH)
Zwodowano:
24.05.2008 IJN I-25 OTSU GATA (AH) - (pierwszy model)
Obrazek
ODPOWIEDZ