*[Relacja/Pojazd] Brummbar GPM.248
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
*[Relacja/Pojazd] Brummbar GPM.248
Od dłuższego czasu buduję modele kartonowe pojazdów, waloryzując je. Postanowiłem jednak nieco odpocząć od poprawiania wycinanek i paćkania farbą modeli i zrobić coś w standardzie. Dodatkowo chciałem skleić coś nietypowego, pokracznego i dziwnego. Wybór padł na Brummbara z GPM-u. Wspaniała grafika, ładne ślady eksploatacji, wnętrze pojazdu, no i wreszcie dobry, nie łamiący i nie rozwarstwiający się karton, co nie jest regułą w wydawnictwie Pana Pomorskiego. To niezaprzeczalne plusy modelu, które dodatkowo zachęcają do zbudowania wozu w standardzie.
Budowę postanowiłem podzielić na 7 etapów:
I- wanna kadłuba z wyposażeniem wewnętrznym;
II- układ jezdny i wyposażenie zewnętrzne wanny kadłuba;
III- makieta haubicy i błotniki;
IV- nadbudówka kadłuba z wyposażeniem wewnętrznym przedziału bojowego;
V- strop, boczne ściany i żaluzje przedziału silnikowego;
VI- pozostałe wyposażenie zewnętrzne pojazdu;
VII- Schurzeny i winietka pod model.
Zapraszam do przeglądnięcia pierwszej części zmagań nad modelem.
Etap I- wanna kadłuba z wyposażeniem wewnętrznym:
Tu wszystko pasowało bardzo dobrze, z wyjątkiem poprzecznej podstawy haubicy, która zawadzała o skrzynię biegów. Uniemożliwiało to prawidłowe wklejenie podstawy haubicy. Poradziłem sobie z tym odcinając fragment przodu podstawy z nadrukowaną imitacją wieńca zębatego.
Etap II- układ jezdny i wyposażenie zewnętrzne wanny kadłuba:
Wykorzystałem tu laserowo cięte gąsienice, produkowane przez GPM. Ponadto na wieńce kół zębatego i napinającego naniosłem suchym pędzlem metalizer.
Etap III- makieta haubicy i błotniki:
W przypadku makiety haubicy nie przejmowałem się zbytnim retuszem kulistej osłony jarzma, ponieważ jarzmo zakryję kawałkiem materiału, imitującego brezent. Była to często stosowana praktyka wśród załóg Brummbarów. Jeśli chodzi o błotniki, to postanowiłem zrobić uszkodzony prawy błotnik, a pozostałe fragmenty lekko pogięte.
Etap IV- nadbudówka kadłuba z wyposażeniem wewnętrznym przedziału bojowego:
Tu nie mam żadnych uwag, bo co mam pisać, gdy wszystko pasuje
I ogólny widok, z założoną na razie bez kleju nadbudówką kadłuba:
Obecnie kończę sklejać osłony silnika i zabieram się za zewnętrzne graty wyposażenia.
Pozdrawiam
Budowę postanowiłem podzielić na 7 etapów:
I- wanna kadłuba z wyposażeniem wewnętrznym;
II- układ jezdny i wyposażenie zewnętrzne wanny kadłuba;
III- makieta haubicy i błotniki;
IV- nadbudówka kadłuba z wyposażeniem wewnętrznym przedziału bojowego;
V- strop, boczne ściany i żaluzje przedziału silnikowego;
VI- pozostałe wyposażenie zewnętrzne pojazdu;
VII- Schurzeny i winietka pod model.
Zapraszam do przeglądnięcia pierwszej części zmagań nad modelem.
Etap I- wanna kadłuba z wyposażeniem wewnętrznym:
Tu wszystko pasowało bardzo dobrze, z wyjątkiem poprzecznej podstawy haubicy, która zawadzała o skrzynię biegów. Uniemożliwiało to prawidłowe wklejenie podstawy haubicy. Poradziłem sobie z tym odcinając fragment przodu podstawy z nadrukowaną imitacją wieńca zębatego.
Etap II- układ jezdny i wyposażenie zewnętrzne wanny kadłuba:
Wykorzystałem tu laserowo cięte gąsienice, produkowane przez GPM. Ponadto na wieńce kół zębatego i napinającego naniosłem suchym pędzlem metalizer.
Etap III- makieta haubicy i błotniki:
W przypadku makiety haubicy nie przejmowałem się zbytnim retuszem kulistej osłony jarzma, ponieważ jarzmo zakryję kawałkiem materiału, imitującego brezent. Była to często stosowana praktyka wśród załóg Brummbarów. Jeśli chodzi o błotniki, to postanowiłem zrobić uszkodzony prawy błotnik, a pozostałe fragmenty lekko pogięte.
Etap IV- nadbudówka kadłuba z wyposażeniem wewnętrznym przedziału bojowego:
Tu nie mam żadnych uwag, bo co mam pisać, gdy wszystko pasuje
I ogólny widok, z założoną na razie bez kleju nadbudówką kadłuba:
Obecnie kończę sklejać osłony silnika i zabieram się za zewnętrzne graty wyposażenia.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn sie 25 2008, 14:51 przez PiterATS, łącznie zmieniany 1 raz.
Budowę rozpocząłem na początku maja, a planuję zakończyć ją w tym miesiącu lub w połowie sierpnia. Tak, czy inaczej model będzie skończony na zawody w Porąbce Jakość modelu jest w/g mnie co najmniej dobra pod względem odwzorowania detali i bardzo dobra pod względem grafiki. Zdarzają się pewne uproszczenia i nieścisłości, ale dotyczą one głównie tego, czego prawie nie widać, czyli detali wnętrza pojazdu. Ogólnie moim zdaniem warto kupić Brummbara. Za ok. 40zł otrzymujemy model, który po złożeniu będzie prezentował się bardzo okazale i efektownie.
-
- Posty: 422
- Rejestracja: pn cze 27 2005, 19:41
- x 1
Tak teraz będą wyglądały moje relacje. Wolę skupić się na budowie modelu i napisaniu jednego, obszernego postu z dużą ilością zdjęć, niż sklejeniu jakiegoś elementu, fotografowaniu i bieganiu co chwila do komputera, żeby wstawić kolejny nowy post. Takie bonusy, w pracy nad modelem, zaczęły mnie ostatnio bardzo irytowaćJaCkyL pisze:Nieee, nooo, i dopiero teraz relacja? Model na ukończeniu, a tu dopiero relacja.
Etap V- strop, boczne ściany i żaluzje przedziału silnikowego:
Nadbudówka kadłuba jest już wklejona na stałe. Przed wklejeniem osłon silnika, zamontowałem brakującą chłodnicę. Przy wykonywaniu bocznych żaluzji trzeba uważać, aby je poprawnie ustawić, by wzdłużne listwy były równoległe do błotnika.
W kolejnej części pokażę prawie ukończony już model, z kompletem wyposażenia, ale jeszcze bez bocznych osłon.
Pozdrawiam
Nadbudówka kadłuba jest już wklejona na stałe. Przed wklejeniem osłon silnika, zamontowałem brakującą chłodnicę. Przy wykonywaniu bocznych żaluzji trzeba uważać, aby je poprawnie ustawić, by wzdłużne listwy były równoległe do błotnika.
W kolejnej części pokażę prawie ukończony już model, z kompletem wyposażenia, ale jeszcze bez bocznych osłon.
Pozdrawiam
-
- Posty: 2058
- Rejestracja: pt sie 29 2003, 11:06
- Lokalizacja: Koszalin
- x 8
Heh jak to wszystko wygląda proste na zdjęciach Prawdziwa oznaka świetnej roboty.
Poza uszkodzonym błotnikiem - dla mnie bomba. Świetna waloryzacja. Czy wziąłeś to z jakiegoś zdjęcia czy wymyśliłeś?
Poza uszkodzonym błotnikiem - dla mnie bomba. Świetna waloryzacja. Czy wziąłeś to z jakiegoś zdjęcia czy wymyśliłeś?
- Do not try to make a model. Instead only try to realize the truth.
- What truth?
- There is no model. Then you will see that it's not the model that you make, it is only yourself.
- What truth?
- There is no model. Then you will see that it's not the model that you make, it is only yourself.