*[Relacja/Kolej] Precyzyjny parowóz towarowy Ty2 -Dodatek
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
jak juz tak precyzyjnie odwzorowujesz brudek to moze by na trzonku lopaty tez domalowac slady łap człowieka który nią pracował ? ;)
szczególnie na "poprzeczce" bo ta nawet przy zwykłym użytkowaniu nabiera z czasem "połysku" (chyba że akurat jest to okres przejściowy gdzie poprzednia się złamała a nowa jeszcze nie ułożyła się w rękach ;) )
a tak z ciekawosci to mnie interesuje ta łopata... ?
z czego jest wykonana ? bo wygląda pięknie
trzonek jak dla mnie wygląda na wykałaczkę choc nie jestem pewien czy przy tej skali nie byłaby za mała?
ps
oczywiscie to gwoli żartu
bo jestem pod tak wielkm ważeniem twojej misternej pracy
szczególnie na "poprzeczce" bo ta nawet przy zwykłym użytkowaniu nabiera z czasem "połysku" (chyba że akurat jest to okres przejściowy gdzie poprzednia się złamała a nowa jeszcze nie ułożyła się w rękach ;) )
a tak z ciekawosci to mnie interesuje ta łopata... ?
z czego jest wykonana ? bo wygląda pięknie
trzonek jak dla mnie wygląda na wykałaczkę choc nie jestem pewien czy przy tej skali nie byłaby za mała?
ps
oczywiscie to gwoli żartu
bo jestem pod tak wielkm ważeniem twojej misternej pracy
- Precyzyjny
- Posty: 538
- Rejestracja: pt maja 19 2006, 12:22
- Lokalizacja: Polska
- x 25
Danyf, łopata jest zrobiona w następujący sposób: metalowa dolna część łopaty (niestety nie znam się na nazewnictwie) jest zrobiona z brystolu, nasączonego klejem CA, do niej jest doklejona rurka zwinięta z cienkiego papieru ksero spłaszczona na końcu. To razem jest pomalowane metalizerem Humbrola. W rurkę wklejony jest trzonek, zrobiony z wykałaczki grubości 2 mm, co w rzeczywistej skali dawałoby 5 cm, więc chyba pasuje. Łopatę jeszcze dobrudzę, początkowo miałem pobrudzoną pyłem węglowym, ale mi się starł.
Pozdrawiam
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
- Precyzyjny
- Posty: 538
- Rejestracja: pt maja 19 2006, 12:22
- Lokalizacja: Polska
- x 25
Witam
Oto dalszy ciąg moich zmagań z tendrem. Zrobiłem taki element, chyba jest to jakiś ręczny hamulec, ale na 100% nie wiem. Ośka na górze i dole minimalnie się rozmija, ale nie szło zrobić lepiej ze względu na różnicę płaszczyzn w pionie, a faktycznie przelotowego otworu lekko skośnego nie chciałem wiercić, bo bałem się uszkodzenia modelu. Jak będzie założony brezentowy fartuch połączeniowy, to tego nie będzie z boku widać, a od przodu jest prosto.
A to drugi element, którego przeznaczenie nie jest mi znane. Wygląda to na jakiś wziernik rewizyjny, awaryjny wlew albo odpowietrzanie - może ktoś wie ?
Następnie zrobiłem część napędową układu hamulcowego, czyli zbiornik sprężonego powietrza, zawory rozrządcze, cylinder hamulcowy, dźwignie i przewody. Oczywiście w modelu nie mogło zabraknąć śrub i zawleczek:
Tender od dołu jest bardziej przyrdzewiały i brudny niż boki, bo tam nikt go specjalnie nie czyścił i ropował.
I na zakończenie kilka fotek ogólnych:
Przepraszam za słabe zdjęcia, ale dzisiaj jest w Gdyni zachmurzenie i przez to słabe oświetlenie. A do niedzieli pewnie nie chcielibyście czekać.
Będę wdzięczny za wasze komentarze, uwagi i sugestie dotyczące budowanego modelu.
Oto dalszy ciąg moich zmagań z tendrem. Zrobiłem taki element, chyba jest to jakiś ręczny hamulec, ale na 100% nie wiem. Ośka na górze i dole minimalnie się rozmija, ale nie szło zrobić lepiej ze względu na różnicę płaszczyzn w pionie, a faktycznie przelotowego otworu lekko skośnego nie chciałem wiercić, bo bałem się uszkodzenia modelu. Jak będzie założony brezentowy fartuch połączeniowy, to tego nie będzie z boku widać, a od przodu jest prosto.
A to drugi element, którego przeznaczenie nie jest mi znane. Wygląda to na jakiś wziernik rewizyjny, awaryjny wlew albo odpowietrzanie - może ktoś wie ?
Następnie zrobiłem część napędową układu hamulcowego, czyli zbiornik sprężonego powietrza, zawory rozrządcze, cylinder hamulcowy, dźwignie i przewody. Oczywiście w modelu nie mogło zabraknąć śrub i zawleczek:
Tender od dołu jest bardziej przyrdzewiały i brudny niż boki, bo tam nikt go specjalnie nie czyścił i ropował.
I na zakończenie kilka fotek ogólnych:
Przepraszam za słabe zdjęcia, ale dzisiaj jest w Gdyni zachmurzenie i przez to słabe oświetlenie. A do niedzieli pewnie nie chcielibyście czekać.
Będę wdzięczny za wasze komentarze, uwagi i sugestie dotyczące budowanego modelu.
Pozdrawiam
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
- Precyzyjny
- Posty: 538
- Rejestracja: pt maja 19 2006, 12:22
- Lokalizacja: Polska
- x 25
Dzisiaj tylko odpowiedź i porada.
Darek5001, następnym modelem jaki zamierzam zrobić jest, tutaj niespodzianka, również parowóz
A dokładniej będzie to model parowozu wąskotorowego Px29.
Kolega z innego forum spytał mnie jak robię proste i równe spawy. Myślą i o Wam przyda się mini poradnik jak to zrobić :
Najpierw przyklejam wzdłuż planowanego spawu taśmę maskująca Tamiya (rozcięta na pół dla oszczędności taśmy):
Następnie nakładam na powstałą szczelinę klej wikol. Trzeba uważać, żeby nie zrobiły się nam pęcherzyki jak na tym zdjęciu z prawej:
Teraz nie czekając na wyschnięcie kleju natychmiast odrywamy taśmę z jednej i z drugiej strony. Uzyskujemy prosty i równy pasek kleju, w razie potrzeby jego dokładność możemy skorygować nożykiem:
Malujemy model i uzyskujemy spaw:
Takie spawy można też robić na modelach niemalowanych. Taśma Tamiya odkleja się od drukowanego papieru bez pozostawienia śladu. Sam spaw wystarczy wyretuszować odpowiednim kolorem cieniutkim pędzelkiem.
Darek5001, następnym modelem jaki zamierzam zrobić jest, tutaj niespodzianka, również parowóz
A dokładniej będzie to model parowozu wąskotorowego Px29.
Kolega z innego forum spytał mnie jak robię proste i równe spawy. Myślą i o Wam przyda się mini poradnik jak to zrobić :
Najpierw przyklejam wzdłuż planowanego spawu taśmę maskująca Tamiya (rozcięta na pół dla oszczędności taśmy):
Następnie nakładam na powstałą szczelinę klej wikol. Trzeba uważać, żeby nie zrobiły się nam pęcherzyki jak na tym zdjęciu z prawej:
Teraz nie czekając na wyschnięcie kleju natychmiast odrywamy taśmę z jednej i z drugiej strony. Uzyskujemy prosty i równy pasek kleju, w razie potrzeby jego dokładność możemy skorygować nożykiem:
Malujemy model i uzyskujemy spaw:
Takie spawy można też robić na modelach niemalowanych. Taśma Tamiya odkleja się od drukowanego papieru bez pozostawienia śladu. Sam spaw wystarczy wyretuszować odpowiednim kolorem cieniutkim pędzelkiem.
Pozdrawiam
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
Witaj Precyzyjny!
Doskonały pomysł. Myślę, że w przypadku modeli budowanych w standardzie, można by poeksperymentować z barwionym wikolem.
Jeżeli to nie problem, to czy mógłbyś zamieścić ten post również w poradniku "Proste sposoby na super efekty"? Tam będzie można go zawsze szybko odnaleźć.
Dzięki za rewelacyjną relację!
Pozdrawiam!
Piotr
Doskonały pomysł. Myślę, że w przypadku modeli budowanych w standardzie, można by poeksperymentować z barwionym wikolem.
Jeżeli to nie problem, to czy mógłbyś zamieścić ten post również w poradniku "Proste sposoby na super efekty"? Tam będzie można go zawsze szybko odnaleźć.
Dzięki za rewelacyjną relację!
Pozdrawiam!
Piotr
Obraz jest wart tysiąca słów. Model wart jest miliona.
- Precyzyjny
- Posty: 538
- Rejestracja: pt maja 19 2006, 12:22
- Lokalizacja: Polska
- x 25
Witam kolegów
Przedstawiam dalszy ciąg prac nad tendrem. Najpierw zrobiłem rurę ogrzewania parowego oraz przykleiłem tabliczki:
Następnie przykleiłem lampy i zrobiłem układ dźwigniowy do podnoszenia klap wlewu wody:
Na końcu zrobiłem lemiesze, stopnie, dokleiłem elementy sprzęgające i zderzaki. Sprzęg jak widać na zdjęciach jest ruchomy:
Na koniec kilka fotek całości:
Skrzynia tendra jest w zasadzie skończona. Pozostało zrobić elementy połączeniowe z parowozem, ale to dopiero wtedy, gdy skrzynia stanie na kołach. Teraz zabieram się za budowę wózków jezdnych.
Będę wdzięczny za wasze komentarze, uwagi i sugestie dotyczące budowanego modelu.
Przedstawiam dalszy ciąg prac nad tendrem. Najpierw zrobiłem rurę ogrzewania parowego oraz przykleiłem tabliczki:
Następnie przykleiłem lampy i zrobiłem układ dźwigniowy do podnoszenia klap wlewu wody:
Na końcu zrobiłem lemiesze, stopnie, dokleiłem elementy sprzęgające i zderzaki. Sprzęg jak widać na zdjęciach jest ruchomy:
Na koniec kilka fotek całości:
Skrzynia tendra jest w zasadzie skończona. Pozostało zrobić elementy połączeniowe z parowozem, ale to dopiero wtedy, gdy skrzynia stanie na kołach. Teraz zabieram się za budowę wózków jezdnych.
Będę wdzięczny za wasze komentarze, uwagi i sugestie dotyczące budowanego modelu.
Pozdrawiam
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
A co tu sugerować ...Precyzyjny pisze: Będę wdzięczny za wasze komentarze, uwagi i sugestie dotyczące budowanego modelu.
Przeecież to mistrzostwo !
Dzieki za opis lopaty a teraz mam pytanie o stopień/podnóżek bardzo ładnie widoczny na ostatnim zdjęciu...
Chodzi o patent na taką blachę?
Czy dobrze kombinuję, że jest to kawałek "taśmy pakunkowej stosowanej przy związywaniu 'gabarytów' "? (nie wiem jak to nazwać)
- Precyzyjny
- Posty: 538
- Rejestracja: pt maja 19 2006, 12:22
- Lokalizacja: Polska
- x 25
Danyf to nie jest taśma pakunkowa. Zapraszam do prześledzenia mojej relacji. Opis wraz ze zdjęciami, jak zrobić taką imitację blachy ryflowanej, zamieściłem przy okazji prezentacji budowy pomostów, a jeszcze dokładniej jest to pokazane w relacji z budowy parowozu TKp30 (link w moim podpisie).
Frytek tabliczki są grawerowane laserowo. Ta kropka jest, ale starła się z niej biała farba, zostanie to poprawione.
Frytek tabliczki są grawerowane laserowo. Ta kropka jest, ale starła się z niej biała farba, zostanie to poprawione.
Pozdrawiam
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *