*[Relacja/Kolej] Precyzyjny parowóz towarowy Ty2 -Dodatek
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
-
- Posty: 2058
- Rejestracja: pt sie 29 2003, 11:06
- Lokalizacja: Koszalin
- x 8
- Precyzyjny
- Posty: 538
- Rejestracja: pt maja 19 2006, 12:22
- Lokalizacja: Polska
- x 25
Edmundzie, zapewne masz na myśli, czy będę na konkursie ze swoim modelem Ty2. Jak go skończę, to zamierzam przyjechać do Goleniowa. Na pewno jest większa szansa na zrobienie modelu, bo Goleniów jest o tydzień później niż Porąbka, a moim przypadku ten tydzień może mieć znaczenie. Poza tym do Goleniowa jest o połowę bliżej niż do Porąbki. Ale jak się uda to może się pokażę w obu miejscach.
Jutro nowe fotki wózków jezdnych tendra.
Jutro nowe fotki wózków jezdnych tendra.
Pozdrawiam
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
-
- Posty: 2058
- Rejestracja: pt sie 29 2003, 11:06
- Lokalizacja: Koszalin
- x 8
Precyzyjny, co ty opowiadasz, że to tyle kosztuje ja zamówiłem w tej firmie blachę ryflowaną i kosztowało to 25 zł + przesyłkaPrecyzyjny pisze:Kierowniku - nie wystarczy, trzeba jeszcze za to zapłacić. A taka usługa jak grawerowanie tak dużych blach, jakie potrzebne są np. do tego modelu, sporo kosztuje - prawie 90 zł. Wypalenie wymaga dużo czasu, bo laser musi usunąć karton z prawie całej powierzchni.kierownik pisze:blacha grawerowana laserem w kartonie, wystarczy podać skalę i rodzaj
W stosunku do nakładu pracy, jaki trzeba poświęcić na zrobienie blach ryflowanej tradycyjną metodą, to się chyba nie kalkuluje. No chyba, że ktoś ma za dużo pieniędzy.
Pozdrawiam Robert
http://www.strazacy.pl/forum/index.php
http://www.strazacy.pl/forum/index.php
- Precyzyjny
- Posty: 538
- Rejestracja: pt maja 19 2006, 12:22
- Lokalizacja: Polska
- x 25
Wszystko zależy od wielkości grawerowanego elementu i od głębokości grawerki, bo to przekłada się na czas obróbki i zarazem na cenę usługi. Konkurencja pewnie też robi swoje.
Pozdrawiam
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
- Precyzyjny
- Posty: 538
- Rejestracja: pt maja 19 2006, 12:22
- Lokalizacja: Polska
- x 25
Witam
W dzisiejszym odcinku przedstawię jak zrobiłem ramy wózków jezdnych. Najpierw zrobiłem resory z zaczepami, do standardu z wycinanki dodałem podkładki i zawleczki. Zaczepy zrobiłem ruchome, dzięki temu łatwiej je było później dopasować do uchwytów. Zrobiłem też ściany boczne wózków:
Teraz wszystko to zmontowałem, pomalowałem i lekko ubrudziłem. Na ostatnim zdjęciu środkowy element jest jeszcze czysty, pozostałe dwa już po brudzeniu:
Teraz połączyłem obie ścianki, położenie ukośnych kątowników zmieniłem na prawidłowe, czyli lekko wznoszące się do środka. Zmieniłem też całkowicie kształt środkowego prostokątnego wspornika. Całość pomalowałem i postarzyłem. Wnętrze wózków jest znacznie bardziej brudne i przyrdzewiałe niż ścianki na zewnątrz:
I w ten oto sposób zrobiłem ramy dwóch wózków. Teraz czas na zestawy kołowe wraz z maźnicami.
Będę wdzięczny za wasze komentarze, uwagi i sugestie dotyczące budowanego modelu.
W dzisiejszym odcinku przedstawię jak zrobiłem ramy wózków jezdnych. Najpierw zrobiłem resory z zaczepami, do standardu z wycinanki dodałem podkładki i zawleczki. Zaczepy zrobiłem ruchome, dzięki temu łatwiej je było później dopasować do uchwytów. Zrobiłem też ściany boczne wózków:
Teraz wszystko to zmontowałem, pomalowałem i lekko ubrudziłem. Na ostatnim zdjęciu środkowy element jest jeszcze czysty, pozostałe dwa już po brudzeniu:
Teraz połączyłem obie ścianki, położenie ukośnych kątowników zmieniłem na prawidłowe, czyli lekko wznoszące się do środka. Zmieniłem też całkowicie kształt środkowego prostokątnego wspornika. Całość pomalowałem i postarzyłem. Wnętrze wózków jest znacznie bardziej brudne i przyrdzewiałe niż ścianki na zewnątrz:
I w ten oto sposób zrobiłem ramy dwóch wózków. Teraz czas na zestawy kołowe wraz z maźnicami.
Będę wdzięczny za wasze komentarze, uwagi i sugestie dotyczące budowanego modelu.
Pozdrawiam
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
-
- Posty: 2058
- Rejestracja: pt sie 29 2003, 11:06
- Lokalizacja: Koszalin
- x 8
Tak oglądam te dziełka Praecyzyjnego i doszedłem do wniosku, że jego relacje mają ogromne plusy i niestety, jednak - minusy. Ich minusem jest to, że człowiek nieodporny może szybko wpaść w kompleksy i długo z nich nie wychodzić.
Ważniejsze są jednak plusy - odpornych, relacje Precyzyjnego, mogą zmusić do jeszcze większych wysiłków w doskonaleniu warsztatu - modelarskiego, ma się rozumieć...
Dziękujemy, Precyzyjny...
Ważniejsze są jednak plusy - odpornych, relacje Precyzyjnego, mogą zmusić do jeszcze większych wysiłków w doskonaleniu warsztatu - modelarskiego, ma się rozumieć...
Dziękujemy, Precyzyjny...
- Precyzyjny
- Posty: 538
- Rejestracja: pt maja 19 2006, 12:22
- Lokalizacja: Polska
- x 25
Witam w moim serialu
Dzisiaj dalszy ciąg budowy wózków. Zdjęć mało, ale pracy było sporo.
Najpierw zrobiłem 8 kompletów maźnic (obudowy łożysk ślizgowych). Niestety nie udało mi się zrobić lekko wypukłych pokryw - to te blaszki fototrawione. Nie dysponowałem odpowiednią matrycą i stemplem, żeby je wycisnąć, a kulistą końcówką pędzla na podkładce olfy źle to wychodziło.
Następnie zrobiłem 8 kół (metodą jak koła od parowozu - szczegółowy opis na początku mojej relacji):
Teraz to wszystko zmontowałem, wózki stanęły na własnych kołach:
Zacząłem robić hamulce, trzeba to jeszcze wszystko zmontować i przykleić do wózków oraz zrobić elementy łączące tender z parowozem.
Czy zdążę do Porąbki ? To się okaże, jak mnie tam zobaczycie, to na pewno tylko z gotowym modelem. Ale to wyjaśni się w sobotę lub w następnym odcinku relacji, za tydzień. Wtedy na pewno pokażę gotowy tender.
Przepraszam za słabej jakości zdjęcia, ale ostatnio ciągle pochmurno, a nie dysponuję odpowiednim stanowiskiem ze sztucznym oświetleniem do robienia zdjęć.
Będę wdzięczny za wasze komentarze, uwagi i sugestie dotyczące budowanego modelu.
Dzisiaj dalszy ciąg budowy wózków. Zdjęć mało, ale pracy było sporo.
Najpierw zrobiłem 8 kompletów maźnic (obudowy łożysk ślizgowych). Niestety nie udało mi się zrobić lekko wypukłych pokryw - to te blaszki fototrawione. Nie dysponowałem odpowiednią matrycą i stemplem, żeby je wycisnąć, a kulistą końcówką pędzla na podkładce olfy źle to wychodziło.
Następnie zrobiłem 8 kół (metodą jak koła od parowozu - szczegółowy opis na początku mojej relacji):
Teraz to wszystko zmontowałem, wózki stanęły na własnych kołach:
Zacząłem robić hamulce, trzeba to jeszcze wszystko zmontować i przykleić do wózków oraz zrobić elementy łączące tender z parowozem.
Czy zdążę do Porąbki ? To się okaże, jak mnie tam zobaczycie, to na pewno tylko z gotowym modelem. Ale to wyjaśni się w sobotę lub w następnym odcinku relacji, za tydzień. Wtedy na pewno pokażę gotowy tender.
Przepraszam za słabej jakości zdjęcia, ale ostatnio ciągle pochmurno, a nie dysponuję odpowiednim stanowiskiem ze sztucznym oświetleniem do robienia zdjęć.
Będę wdzięczny za wasze komentarze, uwagi i sugestie dotyczące budowanego modelu.
Pozdrawiam
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *