*[Relacja/Samolot] Brewster "Buffalo" Mk.I
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
-
- Posty: 103
- Rejestracja: ndz lut 13 2005, 13:59
*[Relacja/Samolot] Brewster "Buffalo" Mk.I
Brewster ”Buffalo” Mk.I –model z Kartonowej Kolekcji Pawła Mistewicza. Pięknie wydana wycinanka, świetny opis budowy uzupełniony przejrzystymi rysunkami. Wszystko to zapowiada miło spędzony czas podczas budowy. Autor daje możliwość wyboru wersji – łatwiejszej i dla bardziej zaawansowanych modelarzy. Odważyłem się wybrać drugą opcję. I osobista refleksja- żałuję tylko że model nie jest w malowaniu „singapurskim”, ciągle działa na mnie, po wielu latach od jej przeczytania, magia książki „Cena życia” Bohdana Arcta.
-
- Posty: 103
- Rejestracja: ndz lut 13 2005, 13:59
Do retuszu używam wyłącznie farb akrylowych. Kiedyś stosowałem retusz krawędzi przed sklejeniem elementów. Obecnie różnie, modele takie jak Buffalo, czyli bez śladów eksploatacji, retuszuję po wycięciu elementu. Modele z naniesionymi śladami eksploatacji retuszuję przed lakierowaniem lub między kolejnymi warstwami lakieru. Generalnie kilka warstw lakieru łagodzi różnice w tonacji farby drukarskiej i użytej farby do retuszu.
Pozdrawiam
Andrzej
Pozdrawiam
Andrzej
-
- Posty: 103
- Rejestracja: ndz lut 13 2005, 13:59
Witaj Grabciu!
Na modelik położyłem warstwę rzadkiego cyjanoakrylu i dwie warstwy semi-gloss clear Model Masera- po ludzku mówiąc pół-błyszczący akrylowy lakier bezbarwny. I tutaj tkwi sedno problemu. Dlaczego akryl -bo szybko schnie i nie śmierdzi. W czym problem- dużo w tym "wody" która lubi duże powierzchnie deformować. Sama wstępna impregnacja nie wystarcza. I dlatego cyjanoakryl. Ponieważ ani on zdrowy ani przyjemny w zapachu, kombinuję czym go skutecznie zastąpić.
Pozdrawiam
Andrzej
Na modelik położyłem warstwę rzadkiego cyjanoakrylu i dwie warstwy semi-gloss clear Model Masera- po ludzku mówiąc pół-błyszczący akrylowy lakier bezbarwny. I tutaj tkwi sedno problemu. Dlaczego akryl -bo szybko schnie i nie śmierdzi. W czym problem- dużo w tym "wody" która lubi duże powierzchnie deformować. Sama wstępna impregnacja nie wystarcza. I dlatego cyjanoakryl. Ponieważ ani on zdrowy ani przyjemny w zapachu, kombinuję czym go skutecznie zastąpić.
Pozdrawiam
Andrzej
-
- Posty: 103
- Rejestracja: ndz lut 13 2005, 13:59
Mam pytanie dotyczące lakierowania właśnie.
Kadłub mojego Zera polakierowałem Model Masterem, olejnym, połysk. teraz mam zamiar położyć lakier matowy lub półmat. Jedyne doświadczenie jakie miałem to Pactra matowa na modelu Ła-7. Niestety nie uniknąłem tam smug. Lakieruje oczywiście pędzlem. Stąd moje pytanie jak Ty to robisz, że uzyskujesz taką ładna powierzchnię. Ja się zastanawiałem już nad kupnem opóźniacza do akryli lub nabyciem Lakieru innej firmy np. właśnie MM.
Proszę o jakieś wskazówki.
Kadłub mojego Zera polakierowałem Model Masterem, olejnym, połysk. teraz mam zamiar położyć lakier matowy lub półmat. Jedyne doświadczenie jakie miałem to Pactra matowa na modelu Ła-7. Niestety nie uniknąłem tam smug. Lakieruje oczywiście pędzlem. Stąd moje pytanie jak Ty to robisz, że uzyskujesz taką ładna powierzchnię. Ja się zastanawiałem już nad kupnem opóźniacza do akryli lub nabyciem Lakieru innej firmy np. właśnie MM.
Proszę o jakieś wskazówki.
W budowie: Halny;
-
- Posty: 103
- Rejestracja: ndz lut 13 2005, 13:59
Nie mam zamiaru namawiać Cię na wydawanie pieniędzy w tych trudnych czasach, ale jeśli nie zadowala Cię poziom lakierowania pędzlem, żaden specyfik tego nie zmieni. Prostym, jednofunkcyjnym aerografem uzyskasz efekt dużo lepszy niż eksperymentując z doborem lakieru i pędzli.
Oprócz lakierowania powierzchni świetnie radzi sobie z malowaniem kół i innych drobnych elementów- bez zacieków i smug.
Pozdrawiam
Andrzej
Oprócz lakierowania powierzchni świetnie radzi sobie z malowaniem kół i innych drobnych elementów- bez zacieków i smug.
Pozdrawiam
Andrzej