7TP ,C7P- oraz 4TP i relacja budowy modelu 3D( 10TP)*
Moderatorzy: kartonwork, Rafal N.
Witam,
Kliment,
kolejne modele super [tankietka i łazik] - siedzę, gapię sie w ekran i nie mogę oczu oderwać. Wyrazy szacunku do Twojej pracy.
Czekam na kolejne odsłony. Jeśli masz wariacje TKS - zamieść je proszę.
Pomysł na formę prezentacji polskich konstrukcji wojskowych z okazji rocznicy 1 września jest moim zdaniem bardzo wartościowy.
Podejrzewam, że nie jedno muzeum chciałoby mieć możliwość wystawienia Twoich prac, i to nie tylko z okazji 1 września.
Pozdrawiam,
Krzysztof
P.S. Ja jestem na początku drogi z Rhinoceros, ale dla celów stricte hobbystycznych. Oglądanie Twoich prac tylko dopinguje do nauki.
A modelarstwo 3D, dla mnie przynajmniej, będzie i alternatywą, i odskocznią, i pomocą przy klasycznym sklejaniu modeli.
Kliment,
kolejne modele super [tankietka i łazik] - siedzę, gapię sie w ekran i nie mogę oczu oderwać. Wyrazy szacunku do Twojej pracy.
Czekam na kolejne odsłony. Jeśli masz wariacje TKS - zamieść je proszę.
Pomysł na formę prezentacji polskich konstrukcji wojskowych z okazji rocznicy 1 września jest moim zdaniem bardzo wartościowy.
Podejrzewam, że nie jedno muzeum chciałoby mieć możliwość wystawienia Twoich prac, i to nie tylko z okazji 1 września.
Pozdrawiam,
Krzysztof
P.S. Ja jestem na początku drogi z Rhinoceros, ale dla celów stricte hobbystycznych. Oglądanie Twoich prac tylko dopinguje do nauki.
A modelarstwo 3D, dla mnie przynajmniej, będzie i alternatywą, i odskocznią, i pomocą przy klasycznym sklejaniu modeli.
DraCon- Pomysł wystawy nie jest mój, lecz serdecznego kumpla Marka Rysia ( pewnie skadinąd modelarzom nazwisko znane), rendery pojazdów i samolotów bedziemy chcieli pokazać obok muzealnych egzemparzy broni w formie duzych plansz 50 x 70 cm minimum. Będą poza pojazdami które pokazałem prace Marka i jeszcze jednego grafika, m.in. łoś, jastrząb, byc moze karaś i PZL 11 lub 24. Ja jak czas pozwoli chciałbym dodłubać sam. panc wz. 34 oraz którys z czołgów 10 TP lub pływający. Pozdro!
Kliment( Wojtek)
EDIT: co zas modelarstwa 3D to mysle ze moze iśc w parze z tradycyjnym i wzajemnie sie uzupełniać, opanuj nosorożca bo warto ;), mnie juz nie starcza czasu i chęci na nauke nowego softu niestety.
Kliment( Wojtek)
EDIT: co zas modelarstwa 3D to mysle ze moze iśc w parze z tradycyjnym i wzajemnie sie uzupełniać, opanuj nosorożca bo warto ;), mnie juz nie starcza czasu i chęci na nauke nowego softu niestety.
- Wujek Andrzej
- Posty: 1900
- Rejestracja: czw paź 16 2003, 11:41
- Lokalizacja: Tychy
- x 2
Kliment .
Nie ma wzorów malowania samochodów osobowych Wojska Polskiego z tamtego okresu . Mam na myśli malowanie wielobarwne maskujące .
Darmo też szukać archiwalnych zdjęć łazików na których można by się domyśleć więcej niż jednej barwy ( mnie się tego nie udało dokonać ) . Nie dość tego ... większość tych które znam są malowane połyskliwymi a nie matowymi lakierami .
W książce A.Jońcy , R.Szubańskiego i J.Tarczyńskiego " Wrzesień 1939 Pojazdy Wojska Polskiego ", dokładniej w rozdziale dotyczącym malowania pojazdów , napisano :
" Samochody osobowe (karety i kabriolety) . Nadwozia oraz felgi kół , błotniki , osłony silnika i chłodnicy były malowane oliwkowozielonymi farbami nitrocelulozowymi , podwozia zaś , z wyłączeniem tych części które wymieniliśmy wyżej , na czarno . Część samochodów osobowych używanych w instytucjach wojskowych miała malowanie "cywilne" - spotykało się szare i ciemnozielone samochody FIAT 508 , jak też czarne i ciemnoszare limuzyny i kabriolety reprezentacyjne . "
Wynika z tej lektury taki wniosek że maskująco i wielobarwnie malowano wszelkie pojazdy (z wyjątkami) oprócz motocykli i właśnie sam. osobowych .
Tu masz temat z 2005 r. w którym zabiera głos jeden z autorów w.w. pozycji książkowej Adam Jońca , temat mówi o łazikach . O kolorystyce nie ma ani słowa , pomimo tego że ... tego co widać na odrestaurowanym egzemplarzu nie ma na zdjęciach archiwalnych :
http://www.odkrywca.pl/polski-fiat-508- ... 04588.html
Optowałbym za kolorystyką archiwaliów a malowanie wielobarwne traktowałbym jako ciekawostkę . Tak w przypadku tego odrestaurowanego jak i w przypadku tzw. "łazika z ul.Żelaznej" z podanego linka .
Wujek .
Nie ma wzorów malowania samochodów osobowych Wojska Polskiego z tamtego okresu . Mam na myśli malowanie wielobarwne maskujące .
Darmo też szukać archiwalnych zdjęć łazików na których można by się domyśleć więcej niż jednej barwy ( mnie się tego nie udało dokonać ) . Nie dość tego ... większość tych które znam są malowane połyskliwymi a nie matowymi lakierami .
W książce A.Jońcy , R.Szubańskiego i J.Tarczyńskiego " Wrzesień 1939 Pojazdy Wojska Polskiego ", dokładniej w rozdziale dotyczącym malowania pojazdów , napisano :
" Samochody osobowe (karety i kabriolety) . Nadwozia oraz felgi kół , błotniki , osłony silnika i chłodnicy były malowane oliwkowozielonymi farbami nitrocelulozowymi , podwozia zaś , z wyłączeniem tych części które wymieniliśmy wyżej , na czarno . Część samochodów osobowych używanych w instytucjach wojskowych miała malowanie "cywilne" - spotykało się szare i ciemnozielone samochody FIAT 508 , jak też czarne i ciemnoszare limuzyny i kabriolety reprezentacyjne . "
Wynika z tej lektury taki wniosek że maskująco i wielobarwnie malowano wszelkie pojazdy (z wyjątkami) oprócz motocykli i właśnie sam. osobowych .
Tu masz temat z 2005 r. w którym zabiera głos jeden z autorów w.w. pozycji książkowej Adam Jońca , temat mówi o łazikach . O kolorystyce nie ma ani słowa , pomimo tego że ... tego co widać na odrestaurowanym egzemplarzu nie ma na zdjęciach archiwalnych :
http://www.odkrywca.pl/polski-fiat-508- ... 04588.html
Optowałbym za kolorystyką archiwaliów a malowanie wielobarwne traktowałbym jako ciekawostkę . Tak w przypadku tego odrestaurowanego jak i w przypadku tzw. "łazika z ul.Żelaznej" z podanego linka .
Wujek .
Witam,
Extra!
Więcej już nie chwalę, bo ile można - moje zdanie na temat jakości pracy znasz.
Odnośnie wz.34:
trochę zdjęć mniej lub bardziej rozbitych pojazdów, ale za to z detalami znajdziesz tu:
http://www.odkrywca-online.com/nowe-zdj ... tml#272886
z linkiem do poprzedniego wątku w pierwszym poście
Powinienem mieć także trochę zdjęć z ebay'a - części z nich chyba nie ma na odkrywcy [ale zastrzegam, że piszę z pamięci] - jeżeli mogą być pomocne, chętnie przeszukam archiwum i Ci podeślę.
P.S. a tu wz.29
http://www.odkrywca-online.com/ursus-wz ... html#90011
Pozdrawiam,
Krzysztof.
Extra!
Więcej już nie chwalę, bo ile można - moje zdanie na temat jakości pracy znasz.
Odnośnie wz.34:
trochę zdjęć mniej lub bardziej rozbitych pojazdów, ale za to z detalami znajdziesz tu:
http://www.odkrywca-online.com/nowe-zdj ... tml#272886
z linkiem do poprzedniego wątku w pierwszym poście
Powinienem mieć także trochę zdjęć z ebay'a - części z nich chyba nie ma na odkrywcy [ale zastrzegam, że piszę z pamięci] - jeżeli mogą być pomocne, chętnie przeszukam archiwum i Ci podeślę.
P.S. a tu wz.29
http://www.odkrywca-online.com/ursus-wz ... html#90011
Pozdrawiam,
Krzysztof.
- Wujek Andrzej
- Posty: 1900
- Rejestracja: czw paź 16 2003, 11:41
- Lokalizacja: Tychy
- x 2
- Wujek Andrzej
- Posty: 1900
- Rejestracja: czw paź 16 2003, 11:41
- Lokalizacja: Tychy
- x 2
Widzę że bazujesz na rysunkach z opracowań J.Magnuskiego i zdecydowałeś się na wersję z uzbrojeniem .
Warto byś sprawdził rozmiary osłony na ckm , to ta duża zaślepiona rura z otworem na lufę , jej gabaryty oraz wygląd i szczegóły powinny być takie same jak w przypadku 7 TP . Zwracam na to uwagę ponieważ model kartonowy Małego Modelarza był opracowywany o te same rysunki i jak mnie pamięć nie myli musiałem ten element zwiększyć .
Także długość lufy nkm i długość na jaką wystaje w kierunku przodu kadłuba jest nieprawidłowa . To pewnik . Coś z tym starałem się zrobić i przeliczałem znane wymiary nkm wkomponować w wieżę . Wyszło coś takiego : viewtopic.php?t=8679&postdays=0&postord ... &start=110
Jeśli chcesz to pomierzę ile wystaje lufa nkm do przodu (z uchwytu w jarzmie) , przeliczę na realne milimetry i podam . Oczywiście wszystko to będzie w przybliżeniu .
Na temat przypuszczalnego wyglądu mechanizmu napinającego masz w tej mojej relacji . W przypadku 7 TP mechanizm ten był dokładnie schowany pomiędzy przednią częścią wanny kadłuba a kołem napinającym i ukryty w cieniu błotnika , w 4 TP jest nieco inaczej .
Do dziś zagadką jest wygląd klapy w stropie wieży . Ona tam z całą pewnością była . W swoim modelu zrobiłem okrągłą , potem ją jeszcze powiększyłem , ostatnio zaś dowiedziałem się że prawdopodobnie nie była okrągła ... poszukiwania trwają i końca nie widać . Jej cień jest wyrażnie widoczny na zdjęciach na tej stronie : http://www.geocities.com/pibwl/4tpl.htm
Dodatkowo chciałem też zwrócić Ci uwagę na kształt ciekawego przetłoczenia górnej blachy pancernej nad stanowiskiem kierującego . To był niewielki czołg i wykonano ją prawdopodobnie z powodu ciasnoty . Przetłoczenie widoczne też na pierwszym zdjęciu pod linkiem .
Wyrażniejsze zdjęcie pochodzi również z wyżej wymienionej strony , po powiększeniu go otrzymujemy taki widok :
Tutaj są znane wymiary nkm : http://www.1939.pl/uzbrojenie/polskie/p ... index.html
Tutaj lepsze zdjęcia nkm : http://derela.republika.pl/weapl2.htm
Te miejsca pozwolą Ci zorientować się w prawdziwej wielkości i porównać z tym co masz na rysunku bazowym .
Wiem że zasiewam więcej wątpliwości niż uda się ich rozstrzygnąć . Jednak się staram .
W jakiej części z tych dociekań skorzystasz ... zależy od Ciebie .
Wujek .
P.S. Ponieważ ze mnie graficzno-komputerowy burak , to w tej mierze żadnych zastrzeżeń ni sugestii fachowych nie będzie .
Warto byś sprawdził rozmiary osłony na ckm , to ta duża zaślepiona rura z otworem na lufę , jej gabaryty oraz wygląd i szczegóły powinny być takie same jak w przypadku 7 TP . Zwracam na to uwagę ponieważ model kartonowy Małego Modelarza był opracowywany o te same rysunki i jak mnie pamięć nie myli musiałem ten element zwiększyć .
Także długość lufy nkm i długość na jaką wystaje w kierunku przodu kadłuba jest nieprawidłowa . To pewnik . Coś z tym starałem się zrobić i przeliczałem znane wymiary nkm wkomponować w wieżę . Wyszło coś takiego : viewtopic.php?t=8679&postdays=0&postord ... &start=110
Jeśli chcesz to pomierzę ile wystaje lufa nkm do przodu (z uchwytu w jarzmie) , przeliczę na realne milimetry i podam . Oczywiście wszystko to będzie w przybliżeniu .
Na temat przypuszczalnego wyglądu mechanizmu napinającego masz w tej mojej relacji . W przypadku 7 TP mechanizm ten był dokładnie schowany pomiędzy przednią częścią wanny kadłuba a kołem napinającym i ukryty w cieniu błotnika , w 4 TP jest nieco inaczej .
Do dziś zagadką jest wygląd klapy w stropie wieży . Ona tam z całą pewnością była . W swoim modelu zrobiłem okrągłą , potem ją jeszcze powiększyłem , ostatnio zaś dowiedziałem się że prawdopodobnie nie była okrągła ... poszukiwania trwają i końca nie widać . Jej cień jest wyrażnie widoczny na zdjęciach na tej stronie : http://www.geocities.com/pibwl/4tpl.htm
Dodatkowo chciałem też zwrócić Ci uwagę na kształt ciekawego przetłoczenia górnej blachy pancernej nad stanowiskiem kierującego . To był niewielki czołg i wykonano ją prawdopodobnie z powodu ciasnoty . Przetłoczenie widoczne też na pierwszym zdjęciu pod linkiem .
Wyrażniejsze zdjęcie pochodzi również z wyżej wymienionej strony , po powiększeniu go otrzymujemy taki widok :
Tutaj są znane wymiary nkm : http://www.1939.pl/uzbrojenie/polskie/p ... index.html
Tutaj lepsze zdjęcia nkm : http://derela.republika.pl/weapl2.htm
Te miejsca pozwolą Ci zorientować się w prawdziwej wielkości i porównać z tym co masz na rysunku bazowym .
Wiem że zasiewam więcej wątpliwości niż uda się ich rozstrzygnąć . Jednak się staram .
W jakiej części z tych dociekań skorzystasz ... zależy od Ciebie .
Wujek .
P.S. Ponieważ ze mnie graficzno-komputerowy burak , to w tej mierze żadnych zastrzeżeń ni sugestii fachowych nie będzie .
kontynuujemy.
uzbrajanie wiezy.
co do długosci lufy nkmu uwagi Wujka sa jak najbardziej zasadne. Zreszta jego relacja z budowy 4TP w całosci bedzie niezwykle pomocna. mam natomiast watpliwosci co do włazu. Wujek wyciał właz okragły, a ja zastanawiam sie nad innym rozwiązaniem, odwołując sie do analogi z innymi pojazdami polskimi z tego okresu, oraz do miejsca umieszczenia peryskopu na wiezy wydaje mi sie ze właz mógł miec zblizony krztałt do tych z 7TP. pozwoliłem sobie wykonac szybki szkic który zamieszcze ponizej, Ciekawi mnie wasze zdanie.
EDIT: sory za zwłoke, fotosik mi sie zbiesił ;/
wygląd peryskopu. w górnym lewym rogu obrazka nity. po lewej surowy, zbudowany z n-gona o 8-śmu bokach, obok ten sam po włączeniu funkcji wygładzania ( widać jak zagęszcza sie siatka obiektu). dzisiaj moze onituje wieze;).
uzbrajanie wiezy.
co do długosci lufy nkmu uwagi Wujka sa jak najbardziej zasadne. Zreszta jego relacja z budowy 4TP w całosci bedzie niezwykle pomocna. mam natomiast watpliwosci co do włazu. Wujek wyciał właz okragły, a ja zastanawiam sie nad innym rozwiązaniem, odwołując sie do analogi z innymi pojazdami polskimi z tego okresu, oraz do miejsca umieszczenia peryskopu na wiezy wydaje mi sie ze właz mógł miec zblizony krztałt do tych z 7TP. pozwoliłem sobie wykonac szybki szkic który zamieszcze ponizej, Ciekawi mnie wasze zdanie.
EDIT: sory za zwłoke, fotosik mi sie zbiesił ;/
wygląd peryskopu. w górnym lewym rogu obrazka nity. po lewej surowy, zbudowany z n-gona o 8-śmu bokach, obok ten sam po włączeniu funkcji wygładzania ( widać jak zagęszcza sie siatka obiektu). dzisiaj moze onituje wieze;).
- Wujek Andrzej
- Posty: 1900
- Rejestracja: czw paź 16 2003, 11:41
- Lokalizacja: Tychy
- x 2
Model żywiczny 4 TP w opracowaniu M.Prośniaka :
http://www.jadarhobby.pl/armo-35024-pol ... p-506.html
Reszta dostępnych zdjęć ( 4 TP - 10 TP - nkm i innych ) :
http://www.odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=182824
http://www.jadarhobby.pl/armo-35024-pol ... p-506.html
Reszta dostępnych zdjęć ( 4 TP - 10 TP - nkm i innych ) :
http://www.odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=182824