*[Relacja/Kolej] Bn2t FREUDENSTEIN - Modelik
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
*[Relacja/Kolej] Bn2t FREUDENSTEIN - Modelik
Witam, poszukuje skanu elementu koła nr 15, do modelu Modelik nr 10/08
Bn2t FREUDENSTEIN http://modelik.pl/index.php?show=mode_det&nr=200810
gdzieś mi się zapodział, przewaliłem cały pokój i nic będę bardzo wdzięczny za pomoc.
dzięki dla kolegi Astra28 za pomoc
Bn2t FREUDENSTEIN http://modelik.pl/index.php?show=mode_det&nr=200810
gdzieś mi się zapodział, przewaliłem cały pokój i nic będę bardzo wdzięczny za pomoc.
dzięki dla kolegi Astra28 za pomoc
Ostatnio zmieniony pn sty 12 2009, 23:00 przez milocha, łącznie zmieniany 2 razy.
Witam, a więc chciałbym pokazać dotychczasowe moje zmagania z modelem. Model będzie jutro malowany ale niestety sprayem. Posiadam w miarę dobry aerograf ale nie mam do niego kompresorka (mam już agregat z lodówki i zbieram pomału resztę elementów).
Najbardziej z czego jestem niezadowolony to koła - wyszły fatalnie, są niecentryczne i ogólnie zastanawiam nad wykonaniem jeszcze raz tego elementu. Jak zauważyłem to koła właśnie są moją "Pietą Achillesa" - budowa Jelcza GCBA stanęła właśnie na tym elemencie i czeka na lepsze umiejętności
Pare fotek
Koła oczywiście jeszcze nie przymocowane
Silniki i szyny mosiężne
Najbardziej z czego jestem niezadowolony to koła - wyszły fatalnie, są niecentryczne i ogólnie zastanawiam nad wykonaniem jeszcze raz tego elementu. Jak zauważyłem to koła właśnie są moją "Pietą Achillesa" - budowa Jelcza GCBA stanęła właśnie na tym elemencie i czeka na lepsze umiejętności
Pare fotek
Koła oczywiście jeszcze nie przymocowane
Silniki i szyny mosiężne
Witaj
Z przyjemnością pokibicuję w budowie.
Jeżeli mogę coś doradzić to zdecydowanie więcej papieru ściernego, szczególnie w wycinanych owalnych otworach. Ja używam do tego takiej prościutkiej szlifierki szybkoobrotowej na 6V, a papier ścierny oklejam na patyczku o średnicy 3 mm lub dorabiam tulejki zwiększające średnicę. W uchwyt wchodzi tylko trójka. Mała moc jest nieprzypadkowa. Szlifuje się powoli ale dzięki temu nie można przesadzić.
Jeżeli chodzi o koła to chyba musisz zrobić nowe lub rozpiłować te krzywe otwory, wkleić tulejki i je wyprostować. dokładnie nie widzę, gdzie leżał problem. Jeżeli robisz je z elementów wycinanki to tulejkę wewnętrzną proponuję nałożyć na drut umieszczony w desce (oczywiście idealnie pionowo) i na takim uchwycie kleić resztę.
Miłej pracy i pozdrawiam. Zawsze miło zobaczyć kolejny model kolejowy.
Z przyjemnością pokibicuję w budowie.
Jeżeli mogę coś doradzić to zdecydowanie więcej papieru ściernego, szczególnie w wycinanych owalnych otworach. Ja używam do tego takiej prościutkiej szlifierki szybkoobrotowej na 6V, a papier ścierny oklejam na patyczku o średnicy 3 mm lub dorabiam tulejki zwiększające średnicę. W uchwyt wchodzi tylko trójka. Mała moc jest nieprzypadkowa. Szlifuje się powoli ale dzięki temu nie można przesadzić.
Jeżeli chodzi o koła to chyba musisz zrobić nowe lub rozpiłować te krzywe otwory, wkleić tulejki i je wyprostować. dokładnie nie widzę, gdzie leżał problem. Jeżeli robisz je z elementów wycinanki to tulejkę wewnętrzną proponuję nałożyć na drut umieszczony w desce (oczywiście idealnie pionowo) i na takim uchwycie kleić resztę.
Miłej pracy i pozdrawiam. Zawsze miło zobaczyć kolejny model kolejowy.
Raczej "cukierek" nie bardzo nawet wiem jak robić brudzenie wiec na razie nie będę próbował. Ostoje malował zwykłym sprayem olejnym kupionym w Leroy Merlin.
Na dziś mi wystarczy krojenia, resztę jutro dokończę. Co niektóre elementy jeszcze dobrze nie podeschły po podklejeniu.
jak to wszystko ładnie posklejać ?
Na dziś mi wystarczy krojenia, resztę jutro dokończę. Co niektóre elementy jeszcze dobrze nie podeschły po podklejeniu.
jak to wszystko ładnie posklejać ?
Korci mnie żeby trochę Ci namieszać w głowie z tymi kółkami. A więc o co chodzi. Proponowałbym żebyś zewnętrzną krawędź szprychy zaokrąglił papierem ściernym, a po wklejeniu ich w obręcz miejsca klejenia zalał wikolem. Wszystko to po to żeby upodobnić kształt koła do oryginalnego odlewu. Jakby co to rzuć okiem na mój samowarek może zauważysz o co mi chodzi viewtopic.php?t=10140&highlight=t271 . Ja co prawda połączenia szprych zalewałem farbą ale powinno być tego trochę tego płynnego przejścia ( szprycha-obręcz ) trochę więcej.
Ostatnio zmieniony czw gru 04 2008, 22:58 przez Ceva, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie zabijam, nie kradnę, nie wierzę.
Było smaszno i jaszmije smukwijne
Świdrokrętnie na zegwniku wężały.
Peliczaple stały smutnocholijne,
A zbłąkinie rykoświstąkały...
GUZZISTI
Było smaszno i jaszmije smukwijne
Świdrokrętnie na zegwniku wężały.
Peliczaple stały smutnocholijne,
A zbłąkinie rykoświstąkały...
GUZZISTI
- Precyzyjny
- Posty: 538
- Rejestracja: pt maja 19 2006, 12:22
- Lokalizacja: Polska
- x 25
Ja także pokibicuję tej relacji.
Kółko dużo lepsze od poprzednich. Bieżnia koła sprawia wrażenie pomalowanej na srebrno. Użycie metalizera np. Humbrol 27003 dałoby efekt bardziej podobny do naturalnego. Przedtem trzeba dokładnie bieżnię koła oszlifować. Ja zrobiłem to w taki sposób:
Kółko dużo lepsze od poprzednich. Bieżnia koła sprawia wrażenie pomalowanej na srebrno. Użycie metalizera np. Humbrol 27003 dałoby efekt bardziej podobny do naturalnego. Przedtem trzeba dokładnie bieżnię koła oszlifować. Ja zrobiłem to w taki sposób:
Pozdrawiam
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *