*[Relacja/Kolej] Bn2t FREUDENSTEIN - Modelik

Zakończone relacje i galerie gotowych modeli.

Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.

Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

Skoro szukasz, to zasysaj szybko zdjęcia Px-az tej ładnej galerii:

http://www.kolej.art.pl/index_kolej.php
Awatar użytkownika
milocha
Posty: 135
Rejestracja: wt gru 18 2007, 0:48
Lokalizacja: Warszawa/Parczew

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: milocha »

Dzięki za linka, jak tylko pogoda troszeczkę odpuści to osobiście wybiore się do Piaseczna z aparatem porobić fotki Px-a.
darekm

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: darekm »

Fajna ta lokomotywka , czyściutko zrobiona. :papa:
Awatar użytkownika
milocha
Posty: 135
Rejestracja: wt gru 18 2007, 0:48
Lokalizacja: Warszawa/Parczew

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: milocha »

Dzięki, musisz zobaczyć ją na żywo, lepiej się prezentuje :)

... a ja czekam na jakieś fotki Twojego Bismarcka na forum :paker:

P.S. jutro kończę na 99% :cool:
Awatar użytkownika
niki68
Posty: 425
Rejestracja: pt mar 28 2008, 22:46
Lokalizacja: Łuków
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: niki68 »

Witaj
No nie obijaj się ... :D
Z niecierpliwością czekam na efekt ostateczny. Teraz dopiero zwróciłem uwagą na szyny. Cosik jakieś metalowe?
Znalazłem namiar na firmę w Krakowie, która ma szyny do skali 1:25 ale nie odpowiedziała.
Px48 ... w planach?
No, no ... rozbujało nam się towarzystwo kolejowe. Super!!!

Już czekam na relację bo model leży na szafie :) :) :)
Awatar użytkownika
milocha
Posty: 135
Rejestracja: wt gru 18 2007, 0:48
Lokalizacja: Warszawa/Parczew

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: milocha »

niki68 nie obijam się a dowodem będzie skromna galeria końcowa :cool:

I stało się, upragniony koniec nastąpił, aczkolwiek nie taki upragniony bo ciufe kleiło się bardzo przyjemnie. Mój główny cel to było ukończenie modelu i sklejenie go w miarę poprawnie a więc myślę że mi się udało. Wielkie dzięki wszystkim kibicującym mojej relacji, liczba odsłon ponad 4700 to dla mnie wielkie zaszczyt - to nic że 2500 sam na klikałem :razz:


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tak, szyny są mosiężne kupione w http://www.conrad.de nie mają przekroju szyny kolejowej ale raczej budowlanej.

Px w planie i to od jutra :wooow: czeka na mnie na poczcie aż go odbiorę.

Specjalne podziękowania dla kolegi Astra28 ;-)


Natknąłem się na watę przeszukując szafkę i ot co mi wpadło do głowy :)

Obrazek
szkoda że nie produkują czarnej ;-)
Awatar użytkownika
Precyzyjny
Posty: 538
Rejestracja: pt maja 19 2006, 12:22
Lokalizacja: Polska
x 25

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Precyzyjny »

Jak na pierwszy model parowozu to wyszło całkiem dobrze. Model zrobiony czysto, starannie, chociaż nie ustrzegł się Kolega poważnego błędu. Właśnie przejrzałem całą relację dokładnie i na podstawie poniższych zdjęć, pochodzących z tej relacji, stwierdzam, że źle przyklejone zostały koła. Po obu stronach parowozu koła są ustawione identycznie, a te znajdujące się bliżej ciebie powinny być obrócone wszystkie o 90 stopni w prawo.

Obrazek[/url]
Obrazek[/url]

Wada dla laika kolejowego będzie niewidoczna, ale lepiej przy następnych parowozach przyklejaj koła poprawnie jak na poniższym zdjęciu.

Obrazek

Zwróć uwagę jak są umieszczone przeciwwagi. Zasada dotyczy wszystkich parowozów.

Gratuluje ukończenia modelu.
Pozdrawiam
Precyzyjny

Na warsztacie: parowóz Pu29

Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30

* * *
Obrazek
Awatar użytkownika
kek
Posty: 87
Rejestracja: wt gru 02 2008, 23:30
Lokalizacja: Nowa Sól

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kek »

@Precyzyjny - czy w każdym parowozie (lokomotywie) obowiązuje ta zasada (ustawienie kół na wspólnej osi z obrotem o 90 stopni)?
uboottd
Posty: 267
Rejestracja: pn lut 16 2004, 0:57
x 3

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: uboottd »

Na każdej lokomotywie posiadającej napęd wiązarowy. Parę wyjątków znalazłoby się w czasach bardzo pionierskich parowozów, ale to pojedyńcze sztuki. Troszkę bardziej skomplikowane to jest w parowazach więcej niż dwucylindrowych, tam przeciwwaga niekoniecznie musi być naprzeciw korby, i tu najlepiej oprzeć się na dokumentacji jakiejś, choć same korby bedą też tak przesunięte. Przesunięcie wynika z uniknięcia martwej pozycji, kiedy korby by były w takim położeniu, że pchając/ciągnąc korbowód nie dałoby się obrócić kół.
Awatar użytkownika
Precyzyjny
Posty: 538
Rejestracja: pt maja 19 2006, 12:22
Lokalizacja: Polska
x 25

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Precyzyjny »

W każdym znanym mi parowozie koła są tak ustawione. Nie dotyczy to może jedynie pierwszych prymitywnych konstrukcji z pierwszej połowy XIX wieku. W lokomotywach nie, bo nie każda lokomotywa musi być parowozem.

Gdybyś chciał wiedzieć coś więcej, zadaj pytanie Kierownikowi w dziale "To co jeździ a nie lata" wątek "Kolej - co i jak?"
Pozdrawiam
Precyzyjny

Na warsztacie: parowóz Pu29

Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30

* * *
Obrazek
ODPOWIEDZ