[Relacja] MAN LE180C MODELIK
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
[Relacja] MAN LE180C MODELIK
Witam
Po sklejeniu kilku darmowych modeli z sieci, postanowiłem zbudować swój pierwszy "poważny" model.
Ponieważ interesują mnie samochody współczesne, wybór padł na MAN-a z "Modelika".
A więc zaczynamy relację.
Zobaczymy, co z tego wyjdzie :
ZAŁOŻENIA:
-podwozie i jego elementy malowane
-kilka elementów podwozia waloryzowane (zbiornik paliwa, śruby...)
-naklejony bieżnik na kołach
-wykonane reflektory
-nadwozie bez malowania (jak się uda...)
MATREIAŁY:
-model MAN LE180C współczesny samochód ciężarowy - kontener
wydawnictwo "MODELIK" nr 12/06
-klej cyjanoakrylowy, klej WIKOL, klej uniwersalny oraz butapren
-farby HUMBROL
Na początek okładka:
Za chwilę ciąg dalszy...
Po sklejeniu kilku darmowych modeli z sieci, postanowiłem zbudować swój pierwszy "poważny" model.
Ponieważ interesują mnie samochody współczesne, wybór padł na MAN-a z "Modelika".
A więc zaczynamy relację.
Zobaczymy, co z tego wyjdzie :
ZAŁOŻENIA:
-podwozie i jego elementy malowane
-kilka elementów podwozia waloryzowane (zbiornik paliwa, śruby...)
-naklejony bieżnik na kołach
-wykonane reflektory
-nadwozie bez malowania (jak się uda...)
MATREIAŁY:
-model MAN LE180C współczesny samochód ciężarowy - kontener
wydawnictwo "MODELIK" nr 12/06
-klej cyjanoakrylowy, klej WIKOL, klej uniwersalny oraz butapren
-farby HUMBROL
Na początek okładka:
Za chwilę ciąg dalszy...
Ostatnio zmieniony wt sty 20 2009, 10:38 przez dizel2834, łącznie zmieniany 2 razy.
Jedziemy dalej...
17 styczeń 2009 sobota
W pierwszej kolejności wyciąłem i ukształtowałem podłużnice 1L i 1P.
Później wyciąłem i dopasowałem do nich elementy wewnętrzne 1aL, 1aP, 1b, 1c.
Po dopasowaniu wkleiłem je do podłużnic
Zdjęcia przedstawiają elementy PRZED retuszem.
I tak dzień dobiegł końca. Za chwilę kolejny dzień
17 styczeń 2009 sobota
W pierwszej kolejności wyciąłem i ukształtowałem podłużnice 1L i 1P.
Później wyciąłem i dopasowałem do nich elementy wewnętrzne 1aL, 1aP, 1b, 1c.
Po dopasowaniu wkleiłem je do podłużnic
Zdjęcia przedstawiają elementy PRZED retuszem.
I tak dzień dobiegł końca. Za chwilę kolejny dzień
18 styczeń 2009 niedziela
Kolejny dzień zacząłem od wycięcia poprzeczek 2 oraz ich mocowań, oraz poprzeczek 3, 4 i 5
poprzeczka 3 przed retuszem
Ponieważ postanowiłem, że rama podwozia zostanie pomalowana, po sklejeniu poprzeczek rurowych 2 przeszlifowałem łączenia i pomalowałem poprzeczki oraz mocowania
Podczas schnięcia poprzeczek i wyretuszowanych podłużnic wziąłem się za resory.
W pierwszej kolejności podkleiłem tekturą elementy mocowań resorów 6, 6a, 7, 7a, następnie wyciąłem pióra resorów 8 i 9
Później z tektury 0,5mm wyciąłem sobie 8 takich oto wzmocnień
następnie skleiłem pióra resorów nr 8 i 9
wyciąłem dodatkowe pióra resorów tylnych 10.
Aby dokładnie ustalić długość resorów wyciąłem mocowania
Pod wieczór zabrałem się za sklejenie ramy do "kupy":
-najpierw przykleiłem jednostronnie poprzeczki rurowe,
-po wyschnięciu przymocowałem (również jednostronnie) poprzeczkę
3, 4 i 5
-dalej na rurki nałożyłem "na sucho" mocowania drugiej strony
-i przykleiłem całość do drugiej podłużnicy w następującej kolejności:
rurki (po kolei od przodu do tyłu), póżniej poprzeczkę 5,
poprzeczkę 3,
na końcu tył (nr 4)
tak to wygląda w całości
sorki za jakość niektórych zdjęć, ale aparat mam 4 dni i dopiero się wprawiam
Kolejny dzień zacząłem od wycięcia poprzeczek 2 oraz ich mocowań, oraz poprzeczek 3, 4 i 5
poprzeczka 3 przed retuszem
Ponieważ postanowiłem, że rama podwozia zostanie pomalowana, po sklejeniu poprzeczek rurowych 2 przeszlifowałem łączenia i pomalowałem poprzeczki oraz mocowania
Podczas schnięcia poprzeczek i wyretuszowanych podłużnic wziąłem się za resory.
W pierwszej kolejności podkleiłem tekturą elementy mocowań resorów 6, 6a, 7, 7a, następnie wyciąłem pióra resorów 8 i 9
Później z tektury 0,5mm wyciąłem sobie 8 takich oto wzmocnień
następnie skleiłem pióra resorów nr 8 i 9
wyciąłem dodatkowe pióra resorów tylnych 10.
Aby dokładnie ustalić długość resorów wyciąłem mocowania
Pod wieczór zabrałem się za sklejenie ramy do "kupy":
-najpierw przykleiłem jednostronnie poprzeczki rurowe,
-po wyschnięciu przymocowałem (również jednostronnie) poprzeczkę
3, 4 i 5
-dalej na rurki nałożyłem "na sucho" mocowania drugiej strony
-i przykleiłem całość do drugiej podłużnicy w następującej kolejności:
rurki (po kolei od przodu do tyłu), póżniej poprzeczkę 5,
poprzeczkę 3,
na końcu tył (nr 4)
tak to wygląda w całości
sorki za jakość niektórych zdjęć, ale aparat mam 4 dni i dopiero się wprawiam
19 styczeń 2009 poniedziałek
Dziś od rana pomalowałem wewnętrzne powierzchnie podłużnic oraz poprzeczki, oraz wyretuszowałem mocowania resorów
Wyciąłem także odboje do resorów tylnych i przykleiłem je na miejsce, oraz
elementy 11
gdy rama wyschnęła, przykleiłem mocowania resorów oraz zwinąłem tulejki na końcu górnych piór resorów.
Po ich wyschnięciu wygiąłem końcówki
Wyglądają tak:
Dalsza część relacji w kolejnych dniach
Wszelkie uwagi mile widziane
Dziś od rana pomalowałem wewnętrzne powierzchnie podłużnic oraz poprzeczki, oraz wyretuszowałem mocowania resorów
Wyciąłem także odboje do resorów tylnych i przykleiłem je na miejsce, oraz
elementy 11
gdy rama wyschnęła, przykleiłem mocowania resorów oraz zwinąłem tulejki na końcu górnych piór resorów.
Po ich wyschnięciu wygiąłem końcówki
Wyglądają tak:
Dalsza część relacji w kolejnych dniach
Wszelkie uwagi mile widziane
Witaj fakt nad jakością zdjęć musisz popracować ale się nie przejmuj ja mam swój aparat już troszkę dłużej i dalej się nie nauczyłem robić super zdjęć nie miałem nigdy w łapkach tego modelu ale miałem "stara 12" i wiedzę że rama podwozia jest identyczna jak w starze życzę powodzenia i czekam na kolejne odsłony powodzenia
20 stycznia 2009 wtorek
Witam!
Dziś niewielki postęp prac, ale zawsze coś. No to jedziemy:
od rana na mocowania resorów zakropliłem (dwukrotnie, w godzinnych odstępach) Wikolu, aby imitował śruby
W międzyczasie powyginałem dolne pióra resorów tak, aby pasowały do wygięć w piórach górnych, a następnie skleiłem je razem.
Wygląda to tak:
na zdjęciu widać również zawinięte elementy pióra dolnego
Na koniec przykleiłem do ramy elementy podtrzymujące resor, oraz wyretuszowałem wsporniki resorów
Widok ogólny
oraz szczegóły
farba jeszcze mokra...
No to tyle. Jak uda się jeszcze coś "spłodzić" to dodam w jutrzejszej odsłonie.
Pozdrawiam
Witam!
Dziś niewielki postęp prac, ale zawsze coś. No to jedziemy:
od rana na mocowania resorów zakropliłem (dwukrotnie, w godzinnych odstępach) Wikolu, aby imitował śruby
W międzyczasie powyginałem dolne pióra resorów tak, aby pasowały do wygięć w piórach górnych, a następnie skleiłem je razem.
Wygląda to tak:
na zdjęciu widać również zawinięte elementy pióra dolnego
Na koniec przykleiłem do ramy elementy podtrzymujące resor, oraz wyretuszowałem wsporniki resorów
Widok ogólny
oraz szczegóły
farba jeszcze mokra...
No to tyle. Jak uda się jeszcze coś "spłodzić" to dodam w jutrzejszej odsłonie.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr sty 21 2009, 22:14 przez dizel2834, łącznie zmieniany 1 raz.
21 styczeń 2009 środa
Witam!
Na początek dziękuję użytkownikom misiek i badenbaden3 za miłe słowa. Powodzenie przyda się mi w dalszych etapach budowy .
A teraz model:
Dziś niewiele udało się zrobić głównie z powodu mgły która drastycznie opóźniła mój powrót do domu .
Więc po kolei:
Wyciąłem ostatnie elementy mocowania zawieszenia. Foto:
oraz uzupełniłem przednie resory w obejmy, a tylne w dolne pióra i obejmy. Widok ogólny
oraz szczegóły
Resory trochę dziwnie wyszły. Nie wiem czy to mój błąd czy modelu, ale po przymierzeniu resorów do ramy (na szczęście przed sklejeniem) okazało się, że tylne resory powinny mieć inną długość niż przednie.
To tyle. Resory nie mają retuszu, gdyż nie dojechały materiały.
Chyba w "tak zwanym" międzyczasie niecierpliwie oczekując na materiały wezmę się za osie, a do resorów wrócę później
Witam!
Na początek dziękuję użytkownikom misiek i badenbaden3 za miłe słowa. Powodzenie przyda się mi w dalszych etapach budowy .
A teraz model:
Dziś niewiele udało się zrobić głównie z powodu mgły która drastycznie opóźniła mój powrót do domu .
Więc po kolei:
Wyciąłem ostatnie elementy mocowania zawieszenia. Foto:
oraz uzupełniłem przednie resory w obejmy, a tylne w dolne pióra i obejmy. Widok ogólny
oraz szczegóły
Resory trochę dziwnie wyszły. Nie wiem czy to mój błąd czy modelu, ale po przymierzeniu resorów do ramy (na szczęście przed sklejeniem) okazało się, że tylne resory powinny mieć inną długość niż przednie.
To tyle. Resory nie mają retuszu, gdyż nie dojechały materiały.
Chyba w "tak zwanym" międzyczasie niecierpliwie oczekując na materiały wezmę się za osie, a do resorów wrócę później
29 stycznia 2009 czwartek
Witam!
Na początku wszystkich zainteresowanych chciałbym przeprosić za tak drastyczną przerwę w relacji, ale z dość przykrego powodu, a mianowicie uczestniczeniu 22 stycznia w dość poważnym wypadku samochodowym, w którym (z powodu głupoty innego kierowcy ) ucierpiało dwóch członków mojej najbliższej rodziny nie miałem czasu ani chęci do relacjonowania ani prowadzenia prac nad modelem. Teraz, gdy powoli wszystko wraca do normy zaczynam dalsze prace nad MAN-em. W najbliższych dniach dalsza część relacji.
Pozdrawiam
Witam!
Na początku wszystkich zainteresowanych chciałbym przeprosić za tak drastyczną przerwę w relacji, ale z dość przykrego powodu, a mianowicie uczestniczeniu 22 stycznia w dość poważnym wypadku samochodowym, w którym (z powodu głupoty innego kierowcy ) ucierpiało dwóch członków mojej najbliższej rodziny nie miałem czasu ani chęci do relacjonowania ani prowadzenia prac nad modelem. Teraz, gdy powoli wszystko wraca do normy zaczynam dalsze prace nad MAN-em. W najbliższych dniach dalsza część relacji.
Pozdrawiam