Witam serdecznie i pozdrawiam wszystkich. Mam wielką prośbę do Was . Czy ktoś wie co to jest?
Wie a nie przypuszcza ,że np podwodna wyrzutnia torped protonowych itp.
Niszczyciel klasy "N"
Moderator: kartonwork
- Sleepwalker
- Posty: 185
- Rejestracja: śr maja 19 2004, 18:25
- Lokalizacja: Singapore
Takie rzeczy to tylko w Erze, tz. w Star Treku.
Niestety muszę Cię zmartwić - to jedynie wlot (lub wylot) wody zaburtowej do chłodzenia kondensatora pary po jej przejściu przez turbiny. Stawiałbym na wlot bo kształt wygląda na aerody.... tz. hydrodynamiczny sprzyjający wpływowi wody do instalacji.
Niestety muszę Cię zmartwić - to jedynie wlot (lub wylot) wody zaburtowej do chłodzenia kondensatora pary po jej przejściu przez turbiny. Stawiałbym na wlot bo kształt wygląda na aerody.... tz. hydrodynamiczny sprzyjający wpływowi wody do instalacji.
And somewhere/There's someone who cares/With a heart of gold/To have and to hold
Po przeanalizowaniu tematu na spokojnie i poszperaniu w materiałach, oraz pomocy Sleepwalkera okazuje sie, że na pewno jest to wpływ wody do układu chłodzenia, a wypływ jest kawałek dalej na wysokości nadbudówki śródokręcia. Tak samo jest po drugiej stronie stępki.
Wychodzi na to, że np ORP Piorun posiadał 4 eliptyczne otwory w dennej części kadłuba oraz przy okazji, że nie stał swobodnie na stępce (to drugie wiedziałem wcześniej). Teraz wystarczy przenieść to na model i po temacie
Pozdrowienia .
Wychodzi na to, że np ORP Piorun posiadał 4 eliptyczne otwory w dennej części kadłuba oraz przy okazji, że nie stał swobodnie na stępce (to drugie wiedziałem wcześniej). Teraz wystarczy przenieść to na model i po temacie
Pozdrowienia .
Sprawdź jeszcze rzut poziomy maszynowni. Nie pamiętam, jak wyglądało rozmieszczenie turbin na tych niszczycielach, ale mogło być tak, że lewoburtowa turbina była przesunięta ku rufie, więc i otwory w dnie dla turbiny lewoburtowej musiałyby być przesunięte ku rufie.
Najlepsza skala to...?
1:100!!!
1:100!!!
Witam.
Nie udało mi się znaleźć odpowiedniego rzutu na maszynownię,ale stawiam na to,że turbiny ustawione są symetrycznie.
-na przekrojach, które zamieściłem powyżej nic nie wskazuje na niesymetryczność - uważam ,że na 1 rysunku pokazano właśnie lewą turbinę wraz z przepływem. Po nałożeniu przekroju na rysunek ogólny prawej burty wyloty przyzwoicie się pokrywają ( punktem odniesienia są nadbudówki).
-a jeżeli na rysunku nr 1 jest jednak turbina prawa to w przypadku niesymetryczności widać by było też lewą.
-na rysunku nr 2 widać ,że prawa turbina nie wchodzi żadną z części w światło lewej. Nie widzę więc powodu dla którego miały by być niesymetryczne.
-no i jeszcze jedno niesymetryczność turbin prawdopodobnie wpłynęła by na to, że wały wychodziły by z kadłuba pod różnymi kątami (jak ma to miejsce na niektórych niszczycielach amerykańskich).
No pewnie niektórych przynudziło ale staram się doprowadzić temat do końca .
pozdrawiam.
Nie udało mi się znaleźć odpowiedniego rzutu na maszynownię,ale stawiam na to,że turbiny ustawione są symetrycznie.
-na przekrojach, które zamieściłem powyżej nic nie wskazuje na niesymetryczność - uważam ,że na 1 rysunku pokazano właśnie lewą turbinę wraz z przepływem. Po nałożeniu przekroju na rysunek ogólny prawej burty wyloty przyzwoicie się pokrywają ( punktem odniesienia są nadbudówki).
-a jeżeli na rysunku nr 1 jest jednak turbina prawa to w przypadku niesymetryczności widać by było też lewą.
-na rysunku nr 2 widać ,że prawa turbina nie wchodzi żadną z części w światło lewej. Nie widzę więc powodu dla którego miały by być niesymetryczne.
-no i jeszcze jedno niesymetryczność turbin prawdopodobnie wpłynęła by na to, że wały wychodziły by z kadłuba pod różnymi kątami (jak ma to miejsce na niektórych niszczycielach amerykańskich).
No pewnie niektórych przynudziło ale staram się doprowadzić temat do końca .
pozdrawiam.