IJN YUKIKAZE i moje z nim zmagania
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
IJN YUKIKAZE i moje z nim zmagania
Witam, relacje zaczynam od półmetku budowy. Prace nad okrętem owym trwają już od zeszłej wiosny, a więc dość długo. Z modelem pracuje się bardzo przyjemnie i bezproblemowo. No ale jest to japończyk i w czasie, kiedy ktoś inny zbudowałby juz trzy kominy, u mnie powstaje jeden:-))Duża liczba drucianych elementów może sprawiać problem , ale za to jaki później efekt...A z techniki budowy to tak: burty mają podposzycie, dno jest naklejone na podłużne wstawki balsowe wklejone między wręgi.Cały okręt staram się także uplastycznić poprzez szorowanie go suchymi pastelami. Może gdzieniegdzie przesadziłem z tą rdzą, ale mam wrażenie, że na Pacyfiku wszystko bardziej rdzewiało(a może był to tylko efekt złego zabezpieczenia przed korozją:-)) To tyle , ateraz zdjęcia:
W stoczni ORP KRAKOWIAK w 90%, ORP PIORUN
Witam po dłuższej przerwie. Postępy w pracy stoczniowej mizerne, ale coś tam drgnęło. Postarałem się o trochę lepszą jakość zdjęć. Widać na nich jeszcze surowe nie pomalowane części druciano-fototrawione. Aczkolwiek kiedyś widziałem zdjęcie modelu Yukikaze, który miał najdłuższą rurę kominową w kolorze miedzi. Zastanawiam się czy własnie jej takiej nie zostawić? Co wy na to? Wspomagam się także suchymi pastelami, żeby trochę wyeksponować detale.
W stoczni ORP KRAKOWIAK w 90%, ORP PIORUN
Witam wszystkich w swoim pierwszym wpisie na tym forum, mam na imię Michał, ale znajomi wołają na mnie Mrówa. Modelarstwem zajmuję się od 5 lat, kleje głównie okręty z MM.
Podoba mi sie wykonanie modelu przez Kolegę, zwłaszcza użycie różnych dodatków, dla zwiększenia atrakcyjności modelu. Podoba mi się też to, że model ma naniesione lekko ślady ekspoatacji, bo zazwyczaj widzę na tym forum modele okrętów czyste jak ze stoczni, podczas gdy inne rodzaje modeli, zwłaszcza pojazdy, są często budzone, aż do przesady. Zdjęcia lepsze niż te poprzednio, ale czemu jest na nich data z 2007 roku ?
Podoba mi sie wykonanie modelu przez Kolegę, zwłaszcza użycie różnych dodatków, dla zwiększenia atrakcyjności modelu. Podoba mi się też to, że model ma naniesione lekko ślady ekspoatacji, bo zazwyczaj widzę na tym forum modele okrętów czyste jak ze stoczni, podczas gdy inne rodzaje modeli, zwłaszcza pojazdy, są często budzone, aż do przesady. Zdjęcia lepsze niż te poprzednio, ale czemu jest na nich data z 2007 roku ?
No - teraz już coś widać. I dobrze, bo jest na co patrzeć. Świetne maskowanie łączeń. Czysta i równa drutologia. Model robi naprawdę duże wrażenie.
Co do rury kominowej. Pomaluj ją na szaro z czarną końcówką (tak jak przebiega linia okapu na kominie). Dokładnie tak, jak jest na papierowym elemencie zaraz za pierwszym kominem - też podobna rura. Tak było w oryginale i chyba nie warto sztucznie "upiększać " ładnego modelu.
Co do rury kominowej. Pomaluj ją na szaro z czarną końcówką (tak jak przebiega linia okapu na kominie). Dokładnie tak, jak jest na papierowym elemencie zaraz za pierwszym kominem - też podobna rura. Tak było w oryginale i chyba nie warto sztucznie "upiększać " ładnego modelu.
-
- Posty: 54
- Rejestracja: sob lut 16 2008, 12:53
- Lokalizacja: Poznań
Bardzo ładnie wychodzi Ci ten japończyk, brudzenie w sam raz pod standard. Wywietrzniki jak wspomniał przedmówca na szaro, bądź kolor nadbudówek z osmolonymi końcówkami. To tak na moje skromne oko:)
Mam pytanie co do trap, to fototrawki hala? dostępne w zestawie z relingami, czy może z zestawem detali wycinanych laserem?
Mam pytanie co do trap, to fototrawki hala? dostępne w zestawie z relingami, czy może z zestawem detali wycinanych laserem?
ku chwale kartonu! ;)
-
- Posty: 54
- Rejestracja: sob lut 16 2008, 12:53
- Lokalizacja: Poznań
Chcieliście, więc macie. Rurki komina pomalowane zgodnie z Waszą sugestią:-)) Niestety przy manewrowaniu modelem uszkodzona została odrobinę drutologia czapy komina. Ale przyjdzie pan Czesiek z młotkiem i naprawi:-)) Szyszkownik- trapy i relingi fototrawione to oferta GPM-u. Moim zdaniem bardzo ładne. W przeciwieństwie do luf,szczególnie p-lotek, które są po prostu toporne. Dlatego zamówię te od Hala.( A propos ,widziałem Twojego OYODO we Wrocławiu-rewelka, bardzo mi się podobał:-))A teraz efekty:
W stoczni ORP KRAKOWIAK w 90%, ORP PIORUN