Star w służbie ...
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
Pomieszałem trochę. Tadek Duda zdobył złoty medal na M.Ś. w Jabloncu modelem "Regulus". Jego dźwig był wystawiany m.in. w Będzinie. Model sklejony w czyściuteńkim standardziku, bardzo ładnie.
Zdjęcia z Będzina tutaj:
http://www.okultura.bedzin.pl/main.php? ... =090523_24
a tutaj opis:
http://www.okultura.bedzin.pl/festiwal_modeli/index.php
W przyszłym roku rezerwujcie sobie czas na wizytę u Kazia R.
Odpowiadając na pytanie napiszę, że w moich ostatnich modelach przy niektórych częściach umieszczam znaczek (?) - wybór modelarza. Można element przykleić lub wykonać alternatywnie - prostszy. W Starze dotyczyć to będzie na przykład błotników przednich - "listkowy" lub płaski.
Powtarzam zagadeczkę:co taki dźwog ma wspólnego z Zakopanem i Montserrat?
Zdjęcia z Będzina tutaj:
http://www.okultura.bedzin.pl/main.php? ... =090523_24
a tutaj opis:
http://www.okultura.bedzin.pl/festiwal_modeli/index.php
W przyszłym roku rezerwujcie sobie czas na wizytę u Kazia R.
Odpowiadając na pytanie napiszę, że w moich ostatnich modelach przy niektórych częściach umieszczam znaczek (?) - wybór modelarza. Można element przykleić lub wykonać alternatywnie - prostszy. W Starze dotyczyć to będzie na przykład błotników przednich - "listkowy" lub płaski.
Powtarzam zagadeczkę:co taki dźwog ma wspólnego z Zakopanem i Montserrat?
Te kolejki łączy z dźwigiem jedno nazwisko:
http://images.google.pl/images?q=%22ado ... =pl&tab=wi
Adolf Bleichert założył w Lipsku firmę, która budowała głównie kolejki linowe na całym świecie. Między innymi ich dziełem była kolejka w Zakopanem i na Montserrat. Potem rozpoczęli produkcję właśnie takich dźwigów.
Po wojnie ruscy dokumentację rozdawali, sami też budowali:
zis 151 :
http://www.postimage.org/image.php?v=aV1Ned1A
zis 150:
http://henk.fox3000.com/zzm.htm
blitz (model) :
http://www.kartonmodellbau.net/pics/geb ... tokran.htm
Nie inaczej w NRD:
Ifa:
http://www.willkommen-eins.de/46406.html
W Polsce dźwigi budował początkowo ten zakład:
http://www.befared.com.pl/?pid=19
Najpierw "polska myśl techniczna" próbowała go zmieniać. Stąd ta dziwna obudowa bębnów na moim modelu - ukrywa hamulce linowe nowej konstrukcji. Oczywiście to było niezbyt dobre - wróciła konstrukcja pierwotna.
Przy okazji natknąłem się na inne dziwy - owocem naszej myśli technicznej miał być samochód Żubr A80. Tak naprawdę, to była licencja Fiata ...
http://images.google.pl/images?q=%22ado ... =pl&tab=wi
Adolf Bleichert założył w Lipsku firmę, która budowała głównie kolejki linowe na całym świecie. Między innymi ich dziełem była kolejka w Zakopanem i na Montserrat. Potem rozpoczęli produkcję właśnie takich dźwigów.
Po wojnie ruscy dokumentację rozdawali, sami też budowali:
zis 151 :
http://www.postimage.org/image.php?v=aV1Ned1A
zis 150:
http://henk.fox3000.com/zzm.htm
blitz (model) :
http://www.kartonmodellbau.net/pics/geb ... tokran.htm
Nie inaczej w NRD:
Ifa:
http://www.willkommen-eins.de/46406.html
W Polsce dźwigi budował początkowo ten zakład:
http://www.befared.com.pl/?pid=19
Najpierw "polska myśl techniczna" próbowała go zmieniać. Stąd ta dziwna obudowa bębnów na moim modelu - ukrywa hamulce linowe nowej konstrukcji. Oczywiście to było niezbyt dobre - wróciła konstrukcja pierwotna.
Przy okazji natknąłem się na inne dziwy - owocem naszej myśli technicznej miał być samochód Żubr A80. Tak naprawdę, to była licencja Fiata ...
Wszystko się sprzysięgło Sklep modelarski zamknięto - urlop i remont. Nie chcąc długo czekać wziąłem kilogram farby w innym sklepie. Dość długo schnie, ciężko szlifować. Aaaale, co mi tam.
Potem nowy aparat fotograficzny. Tym razem lustrzanka. Zanim się nauczę trochę czasu upłynie. Ale model gotowy. Poznęcałem się nad nim by w wycinance był przyjazny modelarzom
Potem nowy aparat fotograficzny. Tym razem lustrzanka. Zanim się nauczę trochę czasu upłynie. Ale model gotowy. Poznęcałem się nad nim by w wycinance był przyjazny modelarzom
Też się dopisuję do wypowiedzi kolegimanas pisze:Wspaniały !
Niezmiernie się cieszę z tych modeli, bez wachania nabędę obydwa.
Dziękujemy i prosimy o jeszcze (tzn. 28, 29, 200);)
Starek pierwsza klasa :)
Jestem głodny oglądania , powstawiaj więcej fotek, pozwól podziwiać swój piękny czerwony owoc pracy
Kierowniku, to jak juz sie "nauczysz" lustrzanki, to strzel zdjecie na foto miesiaca, bo pewnie bedzie
Star bardzo mi sie podoba i przyznaje, ze coraz bardziej mnie ciagnie na jakas "cywilna" odskocznie, tylko nie wiem, czy pojsc w czerwien, granat czy biel
Star bardzo mi sie podoba i przyznaje, ze coraz bardziej mnie ciagnie na jakas "cywilna" odskocznie, tylko nie wiem, czy pojsc w czerwien, granat czy biel
Pozdrowienia
Rafael
Samoloty IIWW, a czasem inne "ciekawoski"
Rafael
Samoloty IIWW, a czasem inne "ciekawoski"
Widzę i słyszę, że model może się podobać Za surówkę (raczej za malowanie) deczko się wstydzę, ot co. Fotosik przysłał maila, że transfer na ten miesiąc się kończy i zaczną fotki czasowo blokować.
Rafael - a uczę się, uczę. Razem z Minikierownikiem męczymy toto jak najęci A specially for you coś opracuję w innym kolorze, Michał już zresztą zaczął sklejać.
Model dźwigu w wycinance zaoferuje sobą dwa wykonania: z atrapą "żeberkową" i kierunkowskazami ramieniowymi, oraz z siatkową (i to też jako Star 20!) i kierunkowskazami na dole, z inną rejestracją, warszawską.
W tych wersjach są nieco różne wersje okien bocznych kabiny operatora. Model w wycinance będzie jeszcze bardziej poprawiony pod względem przodu - reflektory, szerokość i wysokość atrapy, itp.
Rafael - a uczę się, uczę. Razem z Minikierownikiem męczymy toto jak najęci A specially for you coś opracuję w innym kolorze, Michał już zresztą zaczął sklejać.
Model dźwigu w wycinance zaoferuje sobą dwa wykonania: z atrapą "żeberkową" i kierunkowskazami ramieniowymi, oraz z siatkową (i to też jako Star 20!) i kierunkowskazami na dole, z inną rejestracją, warszawską.
W tych wersjach są nieco różne wersje okien bocznych kabiny operatora. Model w wycinance będzie jeszcze bardziej poprawiony pod względem przodu - reflektory, szerokość i wysokość atrapy, itp.