[Relacja] Su-47 "Berkut" HOBBY MODEL
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
[Relacja] Su-47 "Berkut" HOBBY MODEL
Witam wszystkich, po niepowodzeniach jakich zaznałem podczas klejenia F-14 MM musiałem zrobic coś co by znowu mnie natchneło do klejenia i dlatego postanowiłem zabrac sie za nowy model, najlepiej rosyjski i możliwie najbardziej współczesny, wybór padł na Su-47 wydawńctwa Hobby Model
Co prawda model ma duży wskaźnik trudności ale wziąwszy pod uwagę, że nie posiada uzbrojenia oraz to że nie wykonuję podwozia, które jest bardzo pracochłonne a które uważam psuje bojowy wygląd samolotu, powinienem sobie dac radę
Tempo prac zapewne nie będzie imponujace gdyż równocześnie będę pracował nad ukończeniem nieszczęsnego F-14 z MM
Co prawda model ma duży wskaźnik trudności ale wziąwszy pod uwagę, że nie posiada uzbrojenia oraz to że nie wykonuję podwozia, które jest bardzo pracochłonne a które uważam psuje bojowy wygląd samolotu, powinienem sobie dac radę
Tempo prac zapewne nie będzie imponujace gdyż równocześnie będę pracował nad ukończeniem nieszczęsnego F-14 z MM
Na początek pomalowałem elementy poszycia lakierem wodnym Bondex ale tylko wierzchnią stronę, a to dlatego że gdy w F-14 pomalowałem obie strony to potem nie mogłem formowac elementów na mokro, gdyz papier nie chciał nasiąkac wodą.
a i najlepiej użyc do tego wałka z zaokrąglonymi brzegami (taki jak na zdjęciu) bo nie pozostawia żadnych smug. (odradzam pędzel)
a i najlepiej użyc do tego wałka z zaokrąglonymi brzegami (taki jak na zdjęciu) bo nie pozostawia żadnych smug. (odradzam pędzel)
Dziś ukończyłem wycinanie podklejonych tektura elementów szkieletu, wskutek czego nabawiłem sie odcisku na palcu od skalpela
a oto moje dzieło:
w sumie nie jest tego wiele ale parę godzin mi zeszło
Instrukcja zalecała podklejenie na tekturze 0,5mm ale wszystkie elementy w miejscach gdzie łączą się ze sobą na krzyż mają narysowane wycięcie o szerokości 1 mm
dlatego tez postanowiłem podkleic szkielet na tekturze 1 mm, zobaczymy czy nie bedę żałował . . .
a oto moje dzieło:
w sumie nie jest tego wiele ale parę godzin mi zeszło
Instrukcja zalecała podklejenie na tekturze 0,5mm ale wszystkie elementy w miejscach gdzie łączą się ze sobą na krzyż mają narysowane wycięcie o szerokości 1 mm
dlatego tez postanowiłem podkleic szkielet na tekturze 1 mm, zobaczymy czy nie bedę żałował . . .
złożyłem szkielet . . . na razie "na sucho"
z nieścisłości jakie zauważyłem to to, ze cześci 11a i 12a, są o około 1mm za szerokie na stronę i nie są w jednej płaszczyźnie z częsciami 10a i 13a a według rysunków powinny
za długie końce zaznaczyłem czerwonymi kółkami
jako że zamierzam dokonac znacznych modyfikacji szkieletu a właściwie wzmocnień postanowiłem co jakis czas ważyc ów szkielet
z nieścisłości jakie zauważyłem to to, ze cześci 11a i 12a, są o około 1mm za szerokie na stronę i nie są w jednej płaszczyźnie z częsciami 10a i 13a a według rysunków powinny
za długie końce zaznaczyłem czerwonymi kółkami
jako że zamierzam dokonac znacznych modyfikacji szkieletu a właściwie wzmocnień postanowiłem co jakis czas ważyc ów szkielet
Mig-29 MM - ukończony
F-14 MM - ukończony
Su-47 - w hangarze
F-14 MM - ukończony
Su-47 - w hangarze
a oto wzmocnienia szkieletu w moim modelu o którym pisałem ożebrowanie wykonywane jest z tektury 1,5mm, mam zamiar wykonac takie wzmocnienia między wszystkimi wręgami.
oprócz usztywnienia szkieletu (które jest bardzo znaczące) mam nadzieje, że ozebrowanie to ułatwi mi przyklejanie poszycia . . . mam nadzieje . . .
oprócz usztywnienia szkieletu (które jest bardzo znaczące) mam nadzieje, że ozebrowanie to ułatwi mi przyklejanie poszycia . . . mam nadzieje . . .
Mig-29 MM - ukończony
F-14 MM - ukończony
Su-47 - w hangarze
F-14 MM - ukończony
Su-47 - w hangarze