[Relacja] Santa Leocadia - Shipyard

wszystko o modelach kartonowych

Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.

lkemot
Posty: 117
Rejestracja: czw mar 03 2005, 10:42
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: lkemot »

Nie musisz podziwiać innych, bo Twoje modele są odjazdowe - katapulta mnie rozłożyła na łopatki. A okręty są po prostu "troszkę" większe, co nie zmienia faktu, że tu i tu można zrobić dobrze i ładnie lub źle i brzydko
lkemot
Posty: 117
Rejestracja: czw mar 03 2005, 10:42
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: lkemot »

Burty wewnętrzne są malowane na kolor żółty. Ponieważ jest to farba transparentna zdecydowałem sie użyć podkładu szarego by nie przebijał oryginalny nadruk z wycinanki. Na szary podkład dałem cienką warstwę żółtego, co spowodowało uzyskanie koloru zielono-żółtego. Na to dałem grubszą warstwę farby żółtej - Po wyschnięciu uzyskałem efekt podobny do suchego pędzla - wszystkie krawędzie są pokreślone ciemniejszym kolorem.

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Po dopasowaniu i przyklejeniu elementów, zostały dopiłowane i pomalowane otwory furt armatnich

Obrazek

Teraz zabrałem się za wykonanie oczek do wiązania/mocowania dział. Tym razem zdecydowałem się na pokrycie mosiężnych oczek czarną patyną/oksydą. Po dłuższym poszukiwaniu znalazłem w sklepie internetowym artshobby paynę uniwersalną dla witrażystów - czerni mosiądz, ołów, miedź, cynę - co jeszcze zobaczymy. Testowo nie odtłuszczałem mosiężnych oczek, w efekcie dobrze poczerniło się 70% oczek - pozostałe będą odtłuszczone i pójdą do oksydy jeszcze raz.

ObrazekObrazekObrazek

I wklejone oczka w burty

ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 1216
Rejestracja: pt gru 19 2008, 14:08
Lokalizacja: Mielec (Ostróda, Iława)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: OSTOJA »

lkemot pisze:Po dłuższym poszukiwaniu znalazłem w sklepie internetowym artshobby patynę uniwersalną dla witrażystów - czerni mosiądz, ołów, miedź, cynę
:D
Nie wiedziałem, że coś takiego jest, tylko gdzie ja to w Mielcu znajdę? :cry: Chyba trzeba będzie skorzystać ze sklepu internetowego a nie lubię. :evil:
STEP BY STEP
Pośpiech jest wskazany tylko przy jedzeniu ze wspólnej miski.
W imadle:
Dorobek
lkemot
Posty: 117
Rejestracja: czw mar 03 2005, 10:42
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: lkemot »

Przyszła kolej na wyposażenie pokładu, ale po jego zamontowaniu nie mógłbym odwrócić modelu i oprzeć na podstawkach, więc zdecydowałem się na malowanie kadłuba. Na początek zamocowałem kil do poprzednio wklejonej stępki.

ObrazekObrazek

Teraz przyszła kolej na wyznaczenie linii wodnej za pomocą precyzyjnego przyrządu. I tutaj nie za bardzo mi się zgadzała linia wodna w wycinance w końcowej części kadłuba (okolice steru), ale konsekwentnie wyrysowałem ją zgodnie z przyrządem.

Obrazek

I malowanie części podwodnej białym Decorfinem Talensa - kilka cienkich warstw. Do maskowania granic farby użyłem taśmy modelarskiej Tamiya

ObrazekObrazek

Teraz przyszła kolej na główny kolor burty - stresująca sprawa, bo trzeba dobrze wcelować się w kolor i pomalować na gotowo maksymalnie 2 cienkimi warstwami by była dobrze widoczna faktura drewna. Poprawki, czyli przemalowania w przypadku błędu zamarzą fakturę i efekt będzie kiepski. Na początek testy mieszania kolorów. Do malowania wybrałem 2 kolory transparentne - czerwono/różowy Rembrandt 317 o dziwnej konsystencji (sam w sobie kolorek brzydki) i brązowawy Van Gogh 411. Podobny kolor można uzyskać mieszając Decorfina 300 (czerwony) z 411

Obrazek

I z drżeniem serca malujemy dwoma kolorami na "mahoniowo"

ObrazekObrazek

Na zakończenie czarna farba Decorfin - luzik

Obrazek

Podstawowy kolor burt udało się uzyskać prawie, że idealnie z wycinankowym...

Obrazek

I wygląd kadłuba po malowaniu, faktura drewna jest widoczna, deskowanie fajnie podkreślone - powiecie stara krypa z rozpadającymi się burtami, ale taki efekt miał być

ObrazekObrazekObrazek

Jestem całkiem zadowolony z malowania :cool:

Obrazek
Awatar użytkownika
Piterski
Posty: 1077
Rejestracja: wt sty 11 2005, 19:17
Lokalizacja: Warszawa
x 12

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Piterski »

lkemot czy ta krypa jest stara czy nie efekt końcowy bardzo mi się podoba. Chyba najlepszy z dotychczas prezentowanych starych kryp. ;-)
W budowie: Halny;
Awatar użytkownika
lehcyfer
Posty: 485
Rejestracja: pt lis 11 2005, 18:19
Lokalizacja: Poznań

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: lehcyfer »

Piękna krypa :)

Lubię stare okręty. Już współczuję bloczków i pajęczyny nitek :P
- Do not try to make a model. Instead only try to realize the truth.
- What truth?
- There is no model. Then you will see that it's not the model that you make, it is only yourself.
Awatar użytkownika
niki68
Posty: 425
Rejestracja: pt mar 28 2008, 22:46
Lokalizacja: Łuków
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: niki68 »

Witaj

Ikemot

Jeżeli kiedykolwiek świat stanie na głowie i przestanę budować modele parowozów, to będziesz pierwszym, do którego z błagalnym tonę zwrócę się o rady w celu zbudowania takiej pięknej starej krypy.

Wspaniała robota. Osobiście najbardziej wśród modelarzy cenię tych, którzy swoje modele budują ze swego rodzaju uczuciem. To widać w Twojej pracy!!!

Powodzenia
Ol49;Cid21;Od2;Px48;Coalbrookdale Loc. - R. Trevithicka; Tyn6 - modele ukończone.

W modelarstwie nie ma dróg na skróty. Może być albo dobrze, albo źle!!!
lkemot
Posty: 117
Rejestracja: czw mar 03 2005, 10:42
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: lkemot »

Aż się chce robić :cool: - mam dodatkową motywację

Kadłub oklejony więc czas na podstawkę - została zrobiona z tektury 2mm, brzegi i jedna strona zostały nasączone klejem CA w celu utwardzenia. Całość została pomalowana na kolor taki sam jak burty. Na podstawce okręt od razu lepiej wygląda

ObrazekObrazekObrazek

Gretinigi na pokładzie głównym - dużo tego. Po sklejeniu zostały pomalowane na dębowo dwoma kolorami. Na brzegi ramek gretingów został położony biały podkład z farby akrylowej. Jest to ważne w przypadku ciemnej tektury lub gdy mamy sklejone elementy o różnych kolorach bo wtedy malowanie na "drewniano" nie wychodzi dobrze

ObrazekObrazekObrazek

Przed przyklejeniem gretingów do pokładu trzeba wykonać imitację ładowni pod gretingiem ("czeluść piekielna"). Zamiast malować na czarno pokład pod gretingami, podkleiłem je kartką pomalowaną na czarno

ObrazekObrazek

Dalsze elementy wyposażenia pokładu - kabestan i dwie kołkownice

ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek

I montujemy wyposażenie. Jedna kołkownica nie została przyklejona ponieważ musi być dopasowana do belki podtrzymującej pokład górny

ObrazekObrazekObrazek
lkemot
Posty: 117
Rejestracja: czw mar 03 2005, 10:42
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: lkemot »

Dalsze prace nad wyposażeniem pokładu głównego:

Kuchnia - wykonana w standardzie, nie była malowana tylko retusz krawędzi

ObrazekObrazek

Knagi

ObrazekObrazek

Wsporniki pomostów pokładów górnych

ObrazekObrazek

Przednia belka podtrzymująca pokład górny-przedni

ObrazekObrazek

Środkowa belka podtrzymująca pokład górny-tylni wraz z elementami windy

ObrazekObrazek

Przednia belka podtrzymująca pokład górny-tylni z kołkownicą

ObrazekObrazek

I wygląd całości

ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
madteam19
Posty: 255
Rejestracja: sob cze 09 2007, 21:13
Lokalizacja: Radom

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: madteam19 »

No Tomek jak zwykle pięknie, te detale hmm rewelacja, a tak apropos mam do Ciebie pytanie, budując swojego Enterprize napotkałem na problem i budowa utknęła w martwym punkcie, nie wiem jak "obić" poszycie fornirem, jak się za to zabrać, podchodziłem dwa razy do prób i nie wiem, jak tniesz te deseczki żeby równe były, czym, jakim klejem je przyklejasz do podposzycia i jak je profilujesz(bo mi nie bardzo chcą się wyginać te listeweczki)/fornir 1mm/
Pytanie miałem zadać na priv ale może komuś też się przyda taka wiadomość
Na warsztacie:
zwodowany:Dziarski, Despatch
W garażu:Bumar-Łabędy, Star 12.185
ODPOWIEDZ