Holownik Banckert z Billing Boats [Relacja]
Moderator: kartonwork
No stary... Kadłub po malowanku gładziutki jak pupa niemowlaka! Opłacało się kłaść ileś tam tych warstw przynajmniej z tego co widać na zdjęciu. No i widzę, że była kupa roboty z oklejaniem, ale efekt znakomity. Kiedy padjom fłaga? ;)
Diament powstaje w wysokiej temperaturze
i wysokim ciśnieniu ;)
-------------------------------------------------
ORP Piorun (422) 1:50 R/C ORP Groźny (351) 1:50 R/C Kuter KP-174 1:50 R/C
ORP Sokół (294) 1:100 Kuter rakietowy projektu 183R "Komar" 1:100
i wysokim ciśnieniu ;)
-------------------------------------------------
ORP Piorun (422) 1:50 R/C ORP Groźny (351) 1:50 R/C Kuter KP-174 1:50 R/C
ORP Sokół (294) 1:100 Kuter rakietowy projektu 183R "Komar" 1:100
Nie do końca tak jest. jako absolwent wydziału nawigacyjnego Akademii Morskiej w Szczecinie zostałem wywołany do tablicyPiotr80 pisze: Mam tylko jedno małe "ale", albo mi się wydaje albo te trzy światła masztowe palą się w trzech różnych kolorach (czerwony, żółty, niebieski), z mojej skromnej wiedzy wydaje mi się, że powinny to być jednak, w przypadku holownika, trzy białe np. :
http://www.nauticalissues.com/boats03.html
;)
Holownik jako jednostka wykonująca szczególny rodzaj pracy, musi palić odpowiednie światła nawigacyjne w okresie od zmierzchu do świtu. jednakże może je palić tylko i wyłącznie w wypadku wykonywania tej pracy. Jakie to są światła to dosyć obszerny temat na nowy wątek. Na pewno zgodzę się z tym co zostało przedstawione na stronie podanej przez Piotra80, jednakże jak już wspomniałem może je palić tylko jednostka Holująca. Pojedynczy holownik płynący samotnie po wodzie jest tylko w myśl prawideł statkiem o napędzie mechanicznym i ma obowiązek palić światła nawigacyjne dla takiego właśnie statku...
I jeszcze jedno. w okresie od świtu do zmierzchu holownik podnosi odpowiednie "znaki dzienne" jakie ?? za dużo by pisać. Zainteresowanych odsyłam do Podręcznika Międzynarodowego Prawa Drogi Morskiej w zarysie wydawnictwo Trademar. ewentualnie mógłbym w wolnej chwili napisać nowy wątek na temat świateł i znaków dziennych.
Wracając do modelu. piekna robota! cóż można więcej powiedzieć
aha i jeszcze na koniec światła koloru czerwonego, czy niebieskiego to juz zupełnie inna bajka
TheSnake, jako absolwent wydziału Nawigacji i Uzbrojenia Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni przypomnę, że moje "ale" dotyczyło li tylko kolorów świateł. Niech przypomnęTheSnake pisze:Nie do końca tak jest. jako absolwent wydziału nawigacyjnego Akademii Morskiej w Szczecinie zostałem wywołany do tablicy
zatem twój dalszy wywód dotyczący świateł holownika i warunków w jakich je pali jest niepotrzebny ponieważ chodziło mi tylko o fizyczny kolor lamp. Aczkolwiek miło, że dokonałeś małego i pożytecznego wykładu przy tablicy (zwłaszcza dla modelarzy nie związanych z morzem), jednak pamiętaj - odpowiedź nie na temat oceniana jest negatywnie ;)Piotr80 pisze:albo mi się wydaje albo te trzy światła masztowe palą się w trzech różnych kolorach (czerwony, żółty, niebieski)
BTW Rotation sorry za OT
Diament powstaje w wysokiej temperaturze
i wysokim ciśnieniu ;)
-------------------------------------------------
ORP Piorun (422) 1:50 R/C ORP Groźny (351) 1:50 R/C Kuter KP-174 1:50 R/C
ORP Sokół (294) 1:100 Kuter rakietowy projektu 183R "Komar" 1:100
i wysokim ciśnieniu ;)
-------------------------------------------------
ORP Piorun (422) 1:50 R/C ORP Groźny (351) 1:50 R/C Kuter KP-174 1:50 R/C
ORP Sokół (294) 1:100 Kuter rakietowy projektu 183R "Komar" 1:100
-
- Posty: 1000
- Rejestracja: pt gru 09 2005, 14:34
- Lokalizacja: GDYNIA
- x 1
-
- Posty: 2058
- Rejestracja: pt sie 29 2003, 11:06
- Lokalizacja: Koszalin
- x 8
Trochę tajemnicze są te niebieskie światełka. Ciotka podpowiada, że jedno niebieskie światełko - łatwopalne materiały na pokładzie, dwa niebieskie światełka jedno pod drugim (albo jedno nad drugim - zależy od szkoły) - amoniak lub inny szczególnie niebezpieczny ładunek na pokładzie, trzy niebieskie swiatełka w pionie - materiały wybuchowe na pokładzie.
Za wiele w MPZZMie o niebieskich światełkach sobie nie przypominam, albo wypadło mi z głowy choć wątpie . Natomiast z pewnością są tam opisane podstawowe prawidła, światła i sygnały dźwiękowe niezbędne do bezpiecznego ruchu na morzu. Jeżeli zaś chodzi o przekazywanie sygnałów to już raczej wchodzimy w MKS (cywilny). Z tymi zacytowanymi przez Ciebie Edmundzie przyznam, że spotykam się pierwszy raz. W MW okręt palący niebieską szczytówkę w nocy oznacza okręt w dyżurze, w dzień podwiesza Whiskey. Jeżeli chodzi o jednostki przewożące materiały niebezpieczne zwyczajowo podwieszają flagę BRAVO tudzież palą w nocy czerwona szczytówkę. Innych wariantów sobie nie przypominam. Może faktycznie TheSnake będzie coś więcej na ten temat wiedział, przyznam, że chętnie posłucham.
Dla cierpliwych i anglojęzycznych podsyłam linka z IMO (tak więc ze źródła) dotyczącego COLREG czyli z polska MPZZM:
http://www.imo.org/Conventions/contents ... d=257#2001
PS mam przeczucie, że przez ten OT zaraz wkurzymy Tomasza i zrobi tutaj porządek, wszak jak to ktoś niedawno stwierdził - zadyma w wątku zwiększa oglądalność ;)
Dla cierpliwych i anglojęzycznych podsyłam linka z IMO (tak więc ze źródła) dotyczącego COLREG czyli z polska MPZZM:
http://www.imo.org/Conventions/contents ... d=257#2001
PS mam przeczucie, że przez ten OT zaraz wkurzymy Tomasza i zrobi tutaj porządek, wszak jak to ktoś niedawno stwierdził - zadyma w wątku zwiększa oglądalność ;)
Diament powstaje w wysokiej temperaturze
i wysokim ciśnieniu ;)
-------------------------------------------------
ORP Piorun (422) 1:50 R/C ORP Groźny (351) 1:50 R/C Kuter KP-174 1:50 R/C
ORP Sokół (294) 1:100 Kuter rakietowy projektu 183R "Komar" 1:100
i wysokim ciśnieniu ;)
-------------------------------------------------
ORP Piorun (422) 1:50 R/C ORP Groźny (351) 1:50 R/C Kuter KP-174 1:50 R/C
ORP Sokół (294) 1:100 Kuter rakietowy projektu 183R "Komar" 1:100
Wszystko piknie tylko jak wspomniałem już u mnie nie ma niebieskich świateł to co widać na fotach to złudzenie a raczej tak aparat to złapał to co świeci intensywnie na niebiesko to białe diody LED
Co do offtopa hmm powoli się robie ale co jak co zawsze to związane z tematyka morza itp. :P
Co do offtopa hmm powoli się robie ale co jak co zawsze to związane z tematyka morza itp. :P
pozdrawiam
Witam ponownie
Wczoraj mając więcej czasu wziąłem się za przyklejanie i montaż wcześniej zrobionego sprzętu i innego złomu.
Dziś dorwałem lustrzankę od ojca więc w końcu mogę wam pokazać to co już zrobiłem na dzień dzisiejszy w lepszejkrasie. Poniżej przedstawiam nowe fotki z nowymi detalami plus fotki elementów już wcześniej przedstawionych lecz teraz w duuużo lepszej jakości ;)
Pozdrawiam i życzę miłego oglądania. Farfocle i kurz niestety są wszechobecny a niedoróbki niestety widać przy takich fotach ( to jedyny minus dobrego aparatu :p)
I jeszcze raz kadłub w lepszej jakości :P
Uff to by było na tyle brakuje kilka rzeczy i musze jeszcze pomalować pędzelkiem zadraśnięcia ubytki itp. Teraz musze zakupić nowy regulator by poskładać kadłub do kupy
Kurde foty jakos kijowe ;/ u mnie sa super ale wiecie rozdziałka 3600 :P zmniejszyłem do 1200 i efekt sie spardolił ;/ no nic coś tam widać
Wczoraj mając więcej czasu wziąłem się za przyklejanie i montaż wcześniej zrobionego sprzętu i innego złomu.
Dziś dorwałem lustrzankę od ojca więc w końcu mogę wam pokazać to co już zrobiłem na dzień dzisiejszy w lepszejkrasie. Poniżej przedstawiam nowe fotki z nowymi detalami plus fotki elementów już wcześniej przedstawionych lecz teraz w duuużo lepszej jakości ;)
Pozdrawiam i życzę miłego oglądania. Farfocle i kurz niestety są wszechobecny a niedoróbki niestety widać przy takich fotach ( to jedyny minus dobrego aparatu :p)
I jeszcze raz kadłub w lepszej jakości :P
Uff to by było na tyle brakuje kilka rzeczy i musze jeszcze pomalować pędzelkiem zadraśnięcia ubytki itp. Teraz musze zakupić nowy regulator by poskładać kadłub do kupy
Kurde foty jakos kijowe ;/ u mnie sa super ale wiecie rozdziałka 3600 :P zmniejszyłem do 1200 i efekt sie spardolił ;/ no nic coś tam widać
pozdrawiam