Dlatego zdecydowałem się na czarny tusz kreślarski, którym była poczerniona każda część oddzielnie. Po sklejeniu i wyschnięciu całość (cylinder z głowicą) dla wzmocnienia była polakierowana rozcieńczonym Caponem.lehcyfer pisze:pomalować rozcieńczoną czarną farbką akrylową - kryje dobrze a z powodu rozcieńczenia nie powoduje "nabudowania" farby
*[Relacja/Samolot] PWS-54 MM 12/1967
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
- Jacek Bula
- Posty: 278
- Rejestracja: pn paź 13 2008, 19:01
- Lokalizacja: Małkinia Górna
Dzięki Jacku. Mogłem co prawda jeszcze "pociągnąć" przewody do świec, ale to już może przy następnym silniku.
Wychodzi na to, że znowu będę musiał zaprojektować szkielet skrzydeł od nowa, bo to co zaprojektował autor wycinanki A. Karpiński nie podoba mi się. Wyrysował takie "kartoflane" profile skrzydła:
już dużo lepsze narysował w szkicach do instrukcji lepienia:
Chyba posłużę się tymi profilami, bo nigdzie nie mogę znaleźć informacji jakie profile miał PWS-54 a jak co poniektórzy się przekonali ma to niezwykle istotny wpływ na wygląd modelu. Pozdrawiam.
Wychodzi na to, że znowu będę musiał zaprojektować szkielet skrzydeł od nowa, bo to co zaprojektował autor wycinanki A. Karpiński nie podoba mi się. Wyrysował takie "kartoflane" profile skrzydła:
już dużo lepsze narysował w szkicach do instrukcji lepienia:
Chyba posłużę się tymi profilami, bo nigdzie nie mogę znaleźć informacji jakie profile miał PWS-54 a jak co poniektórzy się przekonali ma to niezwykle istotny wpływ na wygląd modelu. Pozdrawiam.
Moje relacje:
www.kartonwork.pl/forum/viewtopic.php?t=(XXXXX)
UKOŃCZONE:
Przyczepa PN 1,5 (8691); Schienenwolf (15903); H.L. Hunley (12780); Katapulta (12916); T-24 (13216); TKW (14149); Kapliczka (14675); Ł-34
W BUDOWIE:
P. Kolei Wilanowskiej; BM-13 "Katiusza"
www.kartonwork.pl/forum/viewtopic.php?t=(XXXXX)
UKOŃCZONE:
Przyczepa PN 1,5 (8691); Schienenwolf (15903); H.L. Hunley (12780); Katapulta (12916); T-24 (13216); TKW (14149); Kapliczka (14675); Ł-34
W BUDOWIE:
P. Kolei Wilanowskiej; BM-13 "Katiusza"
Szkoda, wyczytałem też, że w książce "Polskie konstrukcje lotnicze. Tom 1" autorstwa Pana Andrzeja Grassa jest coś na temat PWS-54 - więc jakbyś miał dostęp do tej pozycji może byłoby tam coś ciekawego
Moje relacje:
www.kartonwork.pl/forum/viewtopic.php?t=(XXXXX)
UKOŃCZONE:
Przyczepa PN 1,5 (8691); Schienenwolf (15903); H.L. Hunley (12780); Katapulta (12916); T-24 (13216); TKW (14149); Kapliczka (14675); Ł-34
W BUDOWIE:
P. Kolei Wilanowskiej; BM-13 "Katiusza"
www.kartonwork.pl/forum/viewtopic.php?t=(XXXXX)
UKOŃCZONE:
Przyczepa PN 1,5 (8691); Schienenwolf (15903); H.L. Hunley (12780); Katapulta (12916); T-24 (13216); TKW (14149); Kapliczka (14675); Ł-34
W BUDOWIE:
P. Kolei Wilanowskiej; BM-13 "Katiusza"
Dzięki Wojtku za podpowiedź, zajrzę do tej książki - autor to A. Glass. Pozdrawiam.
Natknąłem się chyba na przeszkodę nie do przeskoczenia. To, że wręga nie pasuje (bardzo) to "małe piwko", ale brak "zgrywania" się kolejnych segmentów kadłuba jest dla mnie nie do przeskoczenia. Chyba ten modelik pójdzie "paść się na zieloną trawkę" - chyba, że zrobię scan i wydruk od nowa, ale tym razem sam, nie przez osoby trzecie.
Natknąłem się chyba na przeszkodę nie do przeskoczenia. To, że wręga nie pasuje (bardzo) to "małe piwko", ale brak "zgrywania" się kolejnych segmentów kadłuba jest dla mnie nie do przeskoczenia. Chyba ten modelik pójdzie "paść się na zieloną trawkę" - chyba, że zrobię scan i wydruk od nowa, ale tym razem sam, nie przez osoby trzecie.