*[Relacja/Samolot] PWS-54 MM 12/1967

Zakończone relacje i galerie gotowych modeli.

Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 1216
Rejestracja: pt gru 19 2008, 14:08
Lokalizacja: Mielec (Ostróda, Iława)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: OSTOJA »

lehcyfer pisze:pomalować rozcieńczoną czarną farbką akrylową - kryje dobrze a z powodu rozcieńczenia nie powoduje "nabudowania" farby
Dlatego zdecydowałem się na czarny tusz kreślarski, którym była poczerniona każda część oddzielnie. Po sklejeniu i wyschnięciu całość (cylinder z głowicą) dla wzmocnienia była polakierowana rozcieńczonym Caponem.
STEP BY STEP
Pośpiech jest wskazany tylko przy jedzeniu ze wspólnej miski.
W imadle:
Dorobek
Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 1216
Rejestracja: pt gru 19 2008, 14:08
Lokalizacja: Mielec (Ostróda, Iława)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: OSTOJA »

Silnik osłonięty pierścieniem Townenda oraz część k-ba, którą trzeba rozciąć po linii przerywanej i wkleić, jedną część przed a drugą za silnikiem.

Obrazek
STEP BY STEP
Pośpiech jest wskazany tylko przy jedzeniu ze wspólnej miski.
W imadle:
Dorobek
Awatar użytkownika
Jacek Bula
Posty: 278
Rejestracja: pn paź 13 2008, 19:01
Lokalizacja: Małkinia Górna

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Jacek Bula »

Witaj.
Ciekawie całość wygląda, podziwiam wytrwałość przy silniku. Po obudowaniu go trochę ciemno w przegrodzie, ale efekt jest jak dla mnie SUPER.
Gratuluję pomysłu zrobienia i wykonania silnika.
Życzę powodzenia w dalszej pracy.

Pozdrawiający Jacek.
Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 1216
Rejestracja: pt gru 19 2008, 14:08
Lokalizacja: Mielec (Ostróda, Iława)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: OSTOJA »

Dzięki Jacku. Mogłem co prawda jeszcze "pociągnąć" przewody do świec, ale to już może przy następnym silniku.

Wychodzi na to, że znowu będę musiał zaprojektować szkielet skrzydeł od nowa, bo to co zaprojektował autor wycinanki A. Karpiński nie podoba mi się. Wyrysował takie "kartoflane" profile skrzydła:
Obrazek
już dużo lepsze narysował w szkicach do instrukcji lepienia:
Obrazek
Chyba posłużę się tymi profilami, bo nigdzie nie mogę znaleźć informacji jakie profile miał PWS-54 a jak co poniektórzy się przekonali ma to niezwykle istotny wpływ na wygląd modelu. Pozdrawiam.
STEP BY STEP
Pośpiech jest wskazany tylko przy jedzeniu ze wspólnej miski.
W imadle:
Dorobek
Awatar użytkownika
wk82
Posty: 719
Rejestracja: wt lip 19 2005, 19:49
Lokalizacja: Sandomierz

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wk82 »

Witaj,

może to pomoże?

http://www.airwar.ru/enc/cw1/pws54.html

Pozdrawiam :)
Moje relacje:
www.kartonwork.pl/forum/viewtopic.php?t=(XXXXX)
UKOŃCZONE:
Przyczepa PN 1,5 (8691); Schienenwolf (15903); H.L. Hunley (12780); Katapulta (12916); T-24 (13216); TKW (14149); Kapliczka (14675); Ł-34
W BUDOWIE:
P. Kolei Wilanowskiej; BM-13 "Katiusza"
Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 1216
Rejestracja: pt gru 19 2008, 14:08
Lokalizacja: Mielec (Ostróda, Iława)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: OSTOJA »

Wojtek, dzięki, ale tam nie ma informacji jaki profil skrzydła był zastosowany w PWS-54 a te obrazki mam na swoim twardzielu. :D
STEP BY STEP
Pośpiech jest wskazany tylko przy jedzeniu ze wspólnej miski.
W imadle:
Dorobek
Awatar użytkownika
wk82
Posty: 719
Rejestracja: wt lip 19 2005, 19:49
Lokalizacja: Sandomierz

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wk82 »

Szkoda, wyczytałem też, że w książce "Polskie konstrukcje lotnicze. Tom 1" autorstwa Pana Andrzeja Grassa jest coś na temat PWS-54 - więc jakbyś miał dostęp do tej pozycji może byłoby tam coś ciekawego :)
Moje relacje:
www.kartonwork.pl/forum/viewtopic.php?t=(XXXXX)
UKOŃCZONE:
Przyczepa PN 1,5 (8691); Schienenwolf (15903); H.L. Hunley (12780); Katapulta (12916); T-24 (13216); TKW (14149); Kapliczka (14675); Ł-34
W BUDOWIE:
P. Kolei Wilanowskiej; BM-13 "Katiusza"
Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 1216
Rejestracja: pt gru 19 2008, 14:08
Lokalizacja: Mielec (Ostróda, Iława)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: OSTOJA »

Dzięki Wojtku za podpowiedź, zajrzę do tej książki - autor to A. Glass. Pozdrawiam.

Natknąłem się chyba na przeszkodę nie do przeskoczenia. To, że wręga nie pasuje (bardzo) to "małe piwko", ale brak "zgrywania" się kolejnych segmentów kadłuba jest dla mnie nie do przeskoczenia. Chyba ten modelik pójdzie "paść się na zieloną trawkę" - chyba, że zrobię scan i wydruk od nowa, ale tym razem sam, nie przez osoby trzecie.

Obrazek
STEP BY STEP
Pośpiech jest wskazany tylko przy jedzeniu ze wspólnej miski.
W imadle:
Dorobek
Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 1216
Rejestracja: pt gru 19 2008, 14:08
Lokalizacja: Mielec (Ostróda, Iława)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: OSTOJA »

Jadę dalej, próbuję stworzyć kabinę w tym "fruwaku".

Obrazek
STEP BY STEP
Pośpiech jest wskazany tylko przy jedzeniu ze wspólnej miski.
W imadle:
Dorobek
Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 1216
Rejestracja: pt gru 19 2008, 14:08
Lokalizacja: Mielec (Ostróda, Iława)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: OSTOJA »

Kolejny segment kabiny wklejony i pomalutku do przodu, ale w tym przypadku to raczej do tyłu. :mrgreen:

Obrazek
STEP BY STEP
Pośpiech jest wskazany tylko przy jedzeniu ze wspólnej miski.
W imadle:
Dorobek
ODPOWIEDZ