Autobus Autosan H-9/21
Moderatorzy: kartonwork, kierownik
Autobus Autosan H-9/21
Czy ktoś z Was mógłby mi wskazać miejsce gdzie uzyskałbym zdjęcia lub rysunki podwozia (zawieszenie, rama) tego autobusu? (Oczywiście oprócz bazy PKS do której mam "kawałek" drogi ) A może ktoś dysponuje takimi materiałami?
Nie wiem czy do tej pory jeszcze posiadają takie rzeczy postaram się dowiedzieć,mianowicie jak chodziłem do szkoły do technikum samochodowego jak to się wówczas nazywało terz chyba szkoła NR. 10 bodajże ale były ponieważ dokonywano tam przeróżnych napraw przy okazji ucząc nas . Spróbuję się czegoś dowiedzieć .
Spokojnie i dzięki. Jakoś sobie radzę. Fotka na www.aviator.orangespace.pl
Witam
Pewnie takie coś by Ci się przydało:
http://www.swistak.pl/a2796241,AUTOSAN- ... -1981.html
Niestety sprzedana już, ale plan generalny jest.
Mnie osobiście najbardziej podoba się autosanik ze starszym przodem- przed tymi lichymi face- liftingami.
pozdrawiam
Pewnie takie coś by Ci się przydało:
http://www.swistak.pl/a2796241,AUTOSAN- ... -1981.html
Niestety sprzedana już, ale plan generalny jest.
Mnie osobiście najbardziej podoba się autosanik ze starszym przodem- przed tymi lichymi face- liftingami.
pozdrawiam
Stazi, aż się łezka w oku kręci widząc takie zdjęcia. Ja mając kilkanaście lat zapirniczałem przy takich autobusach ( obsługa tygodniowa, remont kapitalny karoserii, itd...). W 1999 roku jak zrobiłem " 1" to jeździłem takimi przez pięć lat. Mogę tylko napisać że mimo tego że autobus był przestarzały i "prymitywny" to mimo wszystko był ( jest ) to autobus bardzo niezawodny!!!! Jego konstrukcja (wysoki prześwit, ramowa konstrukcja ) pozwala na wjeżdżanie w teren niedostępny dla współczesnych autobusów. Właściwie dzięki temu że jest to autobus prosty w którym brakuje elektroniki pojazdów współczesnych, w warunkach takich jak np. tegoroczna zima jego minusy stają się plusami.
Silnik jeżeli "odpali" to mimo problemów z prądem nadal będzie działał, współczesne silniki wysokoprężne potrzebują prądu do sterowania komputerem.Jeżeli zamarzną przewody pneumatyczne ( autobusy mają bardzo rozbudowany system pneumatyczny, właściwie każde urządzenie działa na powietrze od drzwi przez hamulce, sprzęgło po zawieszenie ) to można je łatwo odmrozić w autosanch H9-21, natomiast w nowych konstrukcjach jest problem ponieważ przewody są wykonane z tworzywa sztucznego które po podgrzaniu otwartym ogniem się przepalają.Fakt że nowe konstrukcje mają wszelkie zabezpieczenia przed takimi awariami ,"osuszacze" powietrza, podgrzewacze paliwa które mimo wszystko zawodzą.Autosan to dobra konstrukcja w naszym klimacie i jeszcze długo będą służyć na liniach międzymiastowych szczególnie zimą.
Silnik jeżeli "odpali" to mimo problemów z prądem nadal będzie działał, współczesne silniki wysokoprężne potrzebują prądu do sterowania komputerem.Jeżeli zamarzną przewody pneumatyczne ( autobusy mają bardzo rozbudowany system pneumatyczny, właściwie każde urządzenie działa na powietrze od drzwi przez hamulce, sprzęgło po zawieszenie ) to można je łatwo odmrozić w autosanch H9-21, natomiast w nowych konstrukcjach jest problem ponieważ przewody są wykonane z tworzywa sztucznego które po podgrzaniu otwartym ogniem się przepalają.Fakt że nowe konstrukcje mają wszelkie zabezpieczenia przed takimi awariami ,"osuszacze" powietrza, podgrzewacze paliwa które mimo wszystko zawodzą.Autosan to dobra konstrukcja w naszym klimacie i jeszcze długo będą służyć na liniach międzymiastowych szczególnie zimą.
Ostatnio zmieniony pt sty 15 2010, 17:22 przez slawa, łącznie zmieniany 1 raz.
- ukończony
w budowie