*[Relacja/Samolot] Avia S-199
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
*[Relacja/Samolot] Avia S-199
Witam po długim niebycie. Jakiś czas temu rozpocząłem budowę Avii
Generalnie nie ma z nim problemów w klejeniu. Stan na dzień dzisiejszy ... powiedzmy że jest zaawansowany w znacznym stopniu .
Generalnie nie ma z nim problemów w klejeniu. Stan na dzień dzisiejszy ... powiedzmy że jest zaawansowany w znacznym stopniu .
Ostatnio zmieniony śr sie 11 2010, 8:27 przez Marek S., łącznie zmieniany 1 raz.
I-16, P-11C, Avia S-199, Wibault 70C1
Boeing P-26 "Peashooter", PZL P-24G, WZ-X - siedzi w poczekalni
Boeing P-26 "Peashooter", PZL P-24G, WZ-X - siedzi w poczekalni
retusz został starty papierem, chciałem zmniejszyć powierzchnię łączenia, ale da się to naprawić jeszcze
I-16, P-11C, Avia S-199, Wibault 70C1
Boeing P-26 "Peashooter", PZL P-24G, WZ-X - siedzi w poczekalni
Boeing P-26 "Peashooter", PZL P-24G, WZ-X - siedzi w poczekalni
mała aktualizacja
I-16, P-11C, Avia S-199, Wibault 70C1
Boeing P-26 "Peashooter", PZL P-24G, WZ-X - siedzi w poczekalni
Boeing P-26 "Peashooter", PZL P-24G, WZ-X - siedzi w poczekalni
Wrzucam małą aktualizację z postępów przy Avii
I-16, P-11C, Avia S-199, Wibault 70C1
Boeing P-26 "Peashooter", PZL P-24G, WZ-X - siedzi w poczekalni
Boeing P-26 "Peashooter", PZL P-24G, WZ-X - siedzi w poczekalni
Marek, powiedz mi jak zaprojektowany jest w tym modelu szkielet skrzydeł, że nie dało się utrzymać właściwego ich wzniosu. Kolejny model ze skrzydłami rozpłaszczonymi jak drzwi od stodoły. Zauważyłem że to dość częste zjawisko.
Przecież są chyba rysunki modelu w rzucie z przodu gdzie widać pod jakim kątem powinny być zamocowane skrzydła do kadłuba? Tym sposobem przyzwoicie wykonana reszta traci bardzo wiele na wyglądzie a gotowy model będzie wyglądał pokracznie.
Przecież są chyba rysunki modelu w rzucie z przodu gdzie widać pod jakim kątem powinny być zamocowane skrzydła do kadłuba? Tym sposobem przyzwoicie wykonana reszta traci bardzo wiele na wyglądzie a gotowy model będzie wyglądał pokracznie.
-Dziadku, ruskie w kosmos poleciały!
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
laszlik, starałem się postępować zgodnie z instrukcją. Wszystkie części zostały wycięte zgodnie z zachowaniem kątów jak w wycinance. Wznios wyszedł u mnie niewielki.
załączam skany z zeszytu Avii
załączam skany z zeszytu Avii
I-16, P-11C, Avia S-199, Wibault 70C1
Boeing P-26 "Peashooter", PZL P-24G, WZ-X - siedzi w poczekalni
Boeing P-26 "Peashooter", PZL P-24G, WZ-X - siedzi w poczekalni
faktycznie na rysunku wznios jest większy
nie sprawdzałem tego przy sklejaniu szkieletu skrzydeł, wyszedłem z założenia, że taki jak mi wyszedł z układu wręg jest wystarczający...nauczka na przyszłość
nie sprawdzałem tego przy sklejaniu szkieletu skrzydeł, wyszedłem z założenia, że taki jak mi wyszedł z układu wręg jest wystarczający...nauczka na przyszłość
I-16, P-11C, Avia S-199, Wibault 70C1
Boeing P-26 "Peashooter", PZL P-24G, WZ-X - siedzi w poczekalni
Boeing P-26 "Peashooter", PZL P-24G, WZ-X - siedzi w poczekalni
Tym bardziej, że gdybyś naprawdę starannie dopasował złożył szkielet, to wyszłoby Ci tak jak powinno. Z tego co widzę na skanach poprawne zachowanie geometrii skrzydeł nie powinno być nader problematyczne. Element krytyczny tutaj to wręgi 43, 44, 45, 46, które po odpowiednim złożeniu powinny dać odpowiedni kąt wzniosu, ale podejrzewam że skrzydła u Ciebie po zamocowaniu schły sobie na płaskim blacie...
Niemniej jednak takie rozwiązanie konstrukcji szkieletu daje możliwość błędu jeżeli się nie przypilnuje zachowania właściwej geometrii. Sęk w tym że dźwigar jest podzielony w tym modelu na 3 części: środkową i dwie zewnętrzne, co zwiększa prawdopodobieństwo wystąpienia oklapłości skrzydeł. W modelach z wyższej półki z którymi się zetknąłem nie było tego problemu, gdyż dźwigar był jednoczęściowy na ogół i sam wymuszał odpowiedni wznios skrzydeł.
Nauczka na przyszłość, jak napisałeś.
Niemniej jednak takie rozwiązanie konstrukcji szkieletu daje możliwość błędu jeżeli się nie przypilnuje zachowania właściwej geometrii. Sęk w tym że dźwigar jest podzielony w tym modelu na 3 części: środkową i dwie zewnętrzne, co zwiększa prawdopodobieństwo wystąpienia oklapłości skrzydeł. W modelach z wyższej półki z którymi się zetknąłem nie było tego problemu, gdyż dźwigar był jednoczęściowy na ogół i sam wymuszał odpowiedni wznios skrzydeł.
Nauczka na przyszłość, jak napisałeś.
-Dziadku, ruskie w kosmos poleciały!
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD