Poradnik - proste pomysły na super efekty
Moderatorzy: laszlik, kartonwork, Tomasz D.
Owszem prawda ale jak się ma dostęp do takich zabytków to można wykorzystać, natomiast jednorazówka będzie góra na dwa/trzy razy gdyż klej zalepi ujście z cylindra, a czyszczenie i rozwiercanie co jakiś czas takiej strzykawki ja zniszczy, z resztą każdy zrobi taką jaką aktualnie posiada.
Ukończone:
Plastik: Su-22M4 Fitter K; German Fuel Truck; B-17 Mephis Belle; Mil-Mi24A; Mil-Mi 24D, He-117 Greif;
Papier: pomnik Prypeć
Pozdrawiam Michał
Plastik: Su-22M4 Fitter K; German Fuel Truck; B-17 Mephis Belle; Mil-Mi24A; Mil-Mi 24D, He-117 Greif;
Papier: pomnik Prypeć
Pozdrawiam Michał
Przezroczysta szyba.
Chciałbym się podzielić moim sposobem na przezroczystą kabinę w samolocie.
Bierzemy jakieś stare zdjęcie z roentgena.
Wsadzamy je całe do wody i po jakimś czasie farba z chodzi i mamy piękny materiał na przezroczystą szybę.
Chciałbym się podzielić moim sposobem na przezroczystą kabinę w samolocie.
Bierzemy jakieś stare zdjęcie z roentgena.
Wsadzamy je całe do wody i po jakimś czasie farba z chodzi i mamy piękny materiał na przezroczystą szybę.
Ukończone: Hawker Tempest/
Na warsztacie : Szybowiec Wyczynowy
Na warsztacie : Szybowiec Wyczynowy
Dla szukających szklanych strzykawek mam małą radę - zaszczepcie się na grypęTempest pisze:A czy szklane strzykawki nie są już dostępne tylko w muzeach ? Wydaje mi się, że dziś używa się tylko jednorazówek.
Tak serio - niektóre szczepionki sprzedawane są w szklanych strzykawkach. Objętości mają małe, ale na klej powinno być w sam raz. Z tego co pamiętam engerix ma takie opakowanie.
Ostatnio Jakiś borsuk czy cuś mi zdeptało szklaną strzykawkę, i pękła z kretesem Musiałem się poratować plastikową ale tak jak mówiłem, jeśli klej zostaje dłużej to zaczyna zasychać i topornie idzie wyciskanie kleju, tak więc nadal przekonuję do zabezpieczenia się szklaną gdyż jest pewniejsza.
Pozdrawiam Michał
Pozdrawiam Michał
Ukończone:
Plastik: Su-22M4 Fitter K; German Fuel Truck; B-17 Mephis Belle; Mil-Mi24A; Mil-Mi 24D, He-117 Greif;
Papier: pomnik Prypeć
Pozdrawiam Michał
Plastik: Su-22M4 Fitter K; German Fuel Truck; B-17 Mephis Belle; Mil-Mi24A; Mil-Mi 24D, He-117 Greif;
Papier: pomnik Prypeć
Pozdrawiam Michał
Sposób bardzo domowy na napisy na oponach
Przygotowałem w formie zdjęciowo-opisowej sposób w jaki wykonałem napisy na tej oponie.
Jest to oczywiście sposób bardzo w powijakach jak na chwilę obecną i oczywiście daleki od ideału, ale do pewnego stopnia satysfakcjonujący i w znaczny sposób uplastyczniający wykonywany element.
Pozdrawiam Serdecznie
Przygotowałem w formie zdjęciowo-opisowej sposób w jaki wykonałem napisy na tej oponie.
Jest to oczywiście sposób bardzo w powijakach jak na chwilę obecną i oczywiście daleki od ideału, ale do pewnego stopnia satysfakcjonujący i w znaczny sposób uplastyczniający wykonywany element.
Pozdrawiam Serdecznie
Moje relacje:
www.kartonwork.pl/forum/viewtopic.php?t=(XXXXX)
UKOŃCZONE:
Przyczepa PN 1,5 (8691); Schienenwolf (15903); H.L. Hunley (12780); Katapulta (12916); T-24 (13216); TKW (14149); Kapliczka (14675); Ł-34
W BUDOWIE:
P. Kolei Wilanowskiej; BM-13 "Katiusza"
www.kartonwork.pl/forum/viewtopic.php?t=(XXXXX)
UKOŃCZONE:
Przyczepa PN 1,5 (8691); Schienenwolf (15903); H.L. Hunley (12780); Katapulta (12916); T-24 (13216); TKW (14149); Kapliczka (14675); Ł-34
W BUDOWIE:
P. Kolei Wilanowskiej; BM-13 "Katiusza"
Na prośbę Rutka63 zamieszczam w tym dziale krótki opis wykonania dziurawych klap i hamulców aerodynamicznych samolotu SBD-3 Dauntless.
Oględnie rzecz biorąc, chodzi o pokazanie sposobu wycinania bardzo dużej ilości otworów w elementach składających się z dwóch połówek czyli awersu i rewersu jakby.
Otóż rzeczone klapy i hamulce aerodynamiczne tego samolotu składają się z klapy centralnej umieszczonej pod kadłubem, klap skrzydłowych zamocowanych do zewnętrznych części skrzydeł na krawędzi spływu od spodu oraz hamulców aerodynamicznych używanych razem z klapami do redukowania prędkości w locie nurkowym zamocowanych do zewnętrznych części skrzydeł na krawędzi spływu ale od góry.
Wszystkie te elementy składają się z części wewnętrznej czerwonej i zewnętrznej w kolorze poszycia, czyli szarym i niebieskim. We wszystkich tych częściach trzeba było wyciąć masakryczną ilość otworów.
Od razu wiedziałem że do wycięcia tak niesamowicie dużej ilości otowrów tej samej średnicy potrzebne mi będzie wyspecjalizowane i niesamowicie i nieprawdopodobnie sprytne narzędzie.
A tak to się robiło:
Najpierw wycinamy otwory owym sprytnym narzędziem o wdzięcznej nawzie... Nie, nie, to nie DILDO... To wycinak do skóry
Tak wyglądały dziurki zaraz po wycięciu, czyli mało fajnie
Coś trzeba było z tym dalej zrobić.
Przetłoczyłem zatem postrzępione krawędzie otworków wykałaczką, wypychając nierówności na spodnią stronę elementu, o tak
Jak już przetłoczyłem wszystkie dziurki, tak że nierówności krawędzi otworów wypchnięte były pod spodnią stronę połówki klapy (hamulca), pokryłem ową spodnią (niezadrukowaną) stronę w całości klejem cyjanoakrylowym i pozostawiłem do wyschnięcia. Operacja dotyczyła wszystkich połówek klap i hamulców, zarówno czerwonych jak i tych zewnętrznych w kolorze kamuflarzu samolotu.
Następnym krokiem jest zeszlifowanie wszystkich nierówności wtopionych teraz w zaschnięty klej cyjanoakrylowy papiurem ścierwnym. O tak:
... i poprawienie gładkości otworów wykałaczką z nawiniętym na nią za pomocą kleju cyjanoakrylowego, papiurem również ścierwnym
Następnie pozostało tylko wykonać retusz każdej połówki każdej klapy, potem skleić części wewnętrzne z zewnętrznymi, poprawić retusz, poprawić poprawkę retuszu, dokleić ożebrowanie klap, znów poprawić retusz i tak aż do uzyskania czegoś takiego:
A tak prezentuje się całość po sklejeniu i zamontowaniu w odpowiednie miejsce na modelu.
Przeedytowano.
Oględnie rzecz biorąc, chodzi o pokazanie sposobu wycinania bardzo dużej ilości otworów w elementach składających się z dwóch połówek czyli awersu i rewersu jakby.
Otóż rzeczone klapy i hamulce aerodynamiczne tego samolotu składają się z klapy centralnej umieszczonej pod kadłubem, klap skrzydłowych zamocowanych do zewnętrznych części skrzydeł na krawędzi spływu od spodu oraz hamulców aerodynamicznych używanych razem z klapami do redukowania prędkości w locie nurkowym zamocowanych do zewnętrznych części skrzydeł na krawędzi spływu ale od góry.
Wszystkie te elementy składają się z części wewnętrznej czerwonej i zewnętrznej w kolorze poszycia, czyli szarym i niebieskim. We wszystkich tych częściach trzeba było wyciąć masakryczną ilość otworów.
Od razu wiedziałem że do wycięcia tak niesamowicie dużej ilości otowrów tej samej średnicy potrzebne mi będzie wyspecjalizowane i niesamowicie i nieprawdopodobnie sprytne narzędzie.
A tak to się robiło:
Najpierw wycinamy otwory owym sprytnym narzędziem o wdzięcznej nawzie... Nie, nie, to nie DILDO... To wycinak do skóry
Tak wyglądały dziurki zaraz po wycięciu, czyli mało fajnie
Coś trzeba było z tym dalej zrobić.
Przetłoczyłem zatem postrzępione krawędzie otworków wykałaczką, wypychając nierówności na spodnią stronę elementu, o tak
Jak już przetłoczyłem wszystkie dziurki, tak że nierówności krawędzi otworów wypchnięte były pod spodnią stronę połówki klapy (hamulca), pokryłem ową spodnią (niezadrukowaną) stronę w całości klejem cyjanoakrylowym i pozostawiłem do wyschnięcia. Operacja dotyczyła wszystkich połówek klap i hamulców, zarówno czerwonych jak i tych zewnętrznych w kolorze kamuflarzu samolotu.
Następnym krokiem jest zeszlifowanie wszystkich nierówności wtopionych teraz w zaschnięty klej cyjanoakrylowy papiurem ścierwnym. O tak:
... i poprawienie gładkości otworów wykałaczką z nawiniętym na nią za pomocą kleju cyjanoakrylowego, papiurem również ścierwnym
Następnie pozostało tylko wykonać retusz każdej połówki każdej klapy, potem skleić części wewnętrzne z zewnętrznymi, poprawić retusz, poprawić poprawkę retuszu, dokleić ożebrowanie klap, znów poprawić retusz i tak aż do uzyskania czegoś takiego:
A tak prezentuje się całość po sklejeniu i zamontowaniu w odpowiednie miejsce na modelu.
Przeedytowano.
Ostatnio zmieniony sob kwie 10 2010, 17:34 przez laszlik, łącznie zmieniany 2 razy.
-Dziadku, ruskie w kosmos poleciały!
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD